Ik luister of kijk nu naar (oud en vertrouwd onderwerp)

Gestart door PM95, oktober 24, 2005, 02:23:28

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 11 gasten bekijken dit topic.

Maurice

Nu:
Het nieuwste album van Ayreon - 01011001


CiteerBiography   by Steve Huey

The progressive metal outfit Ayreon is essentially just Dutch multi-instrumentalist and songwriter Arjen Anthony Lucassen (formerly of the more mainstream metal band Vengeance), plus a revolving-door cast of collaborators and guest musicians that changes from project to project. Ayreon albums are usually large-scale concept epics and sometimes rock operas, in the latter case featuring a different vocalist for each character. Lucassen formed Ayreon in 1994 and released its first album, The Final Experiment, the following year. The more ethereal Actual Fantasy followed in 1996, and from there Ayreon only got more elaborate. 1998's Into the Electric Castle was a campy, sci-fi concept work spanning two discs and featuring guests like ex-Marillion singer Fish and the Gathering's Anneke van Giersbergen. Next up was Universal Migrator, another double-disc set whose volumes were issued separately under the subtitles Part I: The Dream Sequencer and Part II: Flight of the Migrator. These featured even more guest appearances, most notably Tiamat's Johan Edlund and Iron Maiden's Bruce Dickinson, plus current and former members of Gamma Ray, Primal Fear, Helloween, Stratovarius, and Symphony X; musicians included Rocket Scientist's Erik Norlander and ex-Gorefest drummer Ed Warby.
Rev. Maurice
Ordained Dudeist Priest at Dudeism, the Church of the Latter-Day Dude

Maurice

Vandaag maar even meer Ayreon: The Human Equation.

Mijns inziens één van de meest interessante albums van Arjan Lucassen, met een sterk verhaal en ijzersterke artiesten die meewerken. Allemaal van hoog niveau.



CiteerVocalists
Arjen Lucassen
Devin Townsend
Devon Graves
Eric Clayton
Heather Findlay
James LaBrie
Irene Jansen
Magnus Ekwall
Marcela Bovio
Mikael Åkerfeldt
Mike Baker

Instrumentalists
Arjen Lucassen
Ed Warby
John McManus
Jeroen Goossens
Joost van den Broek
Ken Hensley
Martin Orford
Oliver Wakeman
Robert Baba

CiteerStory

A man has a car accident and ends up in hospital in a comatose state. The car accident was very bizarre: it was broad daylight and there was no other car in sight. His wife and his best friend are keeping a vigil at his bed, trying to understand what happened, hoping he will wake soon.

Cut off from the outside world, the man finds himself trapped in a strange realm where his emotions- most of which he's ignored for a long time- have come to life to confront him with all the choices he has made in his life.

As he is taken from one memory to the next, he slowly becomes aware of all the events leading up to his accident, and realizes that if he ever wants to wake up from his coma, he must find a way out of his prison...
Rev. Maurice
Ordained Dudeist Priest at Dudeism, the Church of the Latter-Day Dude

vielzweck

op muziekkassette no 7

het vreselijk verontrustende nummer :

-One Shot Away From Paradise-


One Shot Away From Paradise
I'll be waiting with my arms open wide


zelden een nummer gehoord wat me na zoveel jaar nog steeds beklemd, brr kan er een raam open?

(Golden Earring - Bloody Buccaneers)
Goed geluid voor iedereen!
chloorvrij, zonder perforatie,
op het juiste moment de juiste witruimte

vielzweck

Citaat van: vielzweck op januari 25, 2008, 17:31:26


(Golden Earring

als jeugdige had ik een poster ophangen met daarop de `golden earings`
mind that `s  :wink:

nu luister ik naar `The Christians` op mc uit 1987 (kèjenaargaan)
Goed geluid voor iedereen!
chloorvrij, zonder perforatie,
op het juiste moment de juiste witruimte

joep


MadVillain

Ginger Baker Trio - Falling of the roof

En daarvoor Charlie haden - Nocturnal
lekkere jazz

Belobuma

Nou en ik luister nu naar een laag overvliegende Awacs. T'is weer eens wat anders. byebye byebye byebye
Polk Salad Annie

robbie

Kristina fran Duvemala, Zweedse musical door Benny Andersson & Björn Ulvaeus, gebaseerd op het epos De Emigranten door Vilhelm Moberg.

Een jammergenoeg bij het grote publiek onbekende musical, met schitterende muziek en orchestratie. Daar kan menig klassiek componist nog wat van leren... Aanrader!



Leonneke

Citaat van: MadVillain op januari 30, 2008, 00:15:43
Ginger Baker Trio - Falling of the roof. En daarvoor Charlie Haden - Nocturnal ... lekkere jazz

Hallo; een liefhebber van Charlie Haden.  Mogelijk breng ik nu oud nieuws, maar voor de fijnproevers ..........

Antonio Forcione .......... alles ......... NAIM label ........ momenteel het album Tears of Joy !!!

Het laatste album speelt Forcione met Charlie Haden. Dit album heet Heartplay. Zwaar audiofiele opnamen.
Men neemt de muziek zeer natuurgetrouw op en men gebruikt afwijkende opnametechnieken.

PS. Forcione is een gitarist die een aantal smaakvolle technieken beheerst die zijn spel kenmerken.
Een van zijn kenmerkende "tools" is zijn ritmische spel. Daarbij gebruikt hij zijn gitaar veelvuldig als slaginstrument.
Hij combineert jazz / flamenco en klassiek spel. Veelal akoestische gitaren met electronische snufjes.
Erg goed en heel mooi .......
Groetjes Leonneke .  . ...

MadVillain

Thanks voor de info!

Charlie Haden ken ik juist door een Naim sampler.
En juist door die sampler ben ik audiofiele opnames enorm gaan waarderen. Wat ervoor heeft gezorgt dat ik in een half jaar helemaal hifi freak ben geworden :-D


Nu luister ik naar Steel Pulse - Higher than high

Patrick

Hallo . . ik zie hier wat kenners op het gebied van muziek

Men neemt de muziek zeer natuurgetrouw op en men gebruikt afwijkende opnametechnieken.
" ik luister ook altijd naar me moeder en naar me vader, behalve naar me afwijkende broer . ."


Forcione is een gitarist die een aantal smaakvolle technieken beheerst die zijn spel kenmerken.
" Al Capone had ook zeer smaakvolle technieken, en beheerste zijn Tommy Gun ook goed!"


Ginger Baker Trio - Falling of the roof
"Heb toch liever George Baker, toen ie nog gewoon op zijn ship zat"


Van de toenmalige vprogids: het werk volgt de opbouw van het requiem wordt in het latijn gezongen door 6 operasolisten en 3 solisten van het le mystère de voix bulgares.

"Van mijn Hitkrant: Opbouw van de Piramide's werd gedaan door de latijnen, die met hun zijspan en hun solexen van  Le Mystere naar Voix Bulgares reden, dit wel te verstaan vol met stenen en rotsen op de nek en in hun zijspan


stupid clown1

Groetjes

Patrick

en natuurlijk niet te vergeten !

Ik luister nu naar Pepsi en Corky, zeer monofiel theatraal en labiel, echt een wereld plaat"

Maurice

Citaat van: Patrick op maart 04, 2008, 10:22:11
Hallo . . ik zie hier wat kenners op het gebied van muziek

Men neemt de muziek zeer natuurgetrouw op en men gebruikt afwijkende opnametechnieken.
" ik luister ook altijd naar me moeder en naar me vader, behalve naar me afwijkende broer . ."


Forcione is een gitarist die een aantal smaakvolle technieken beheerst die zijn spel kenmerken.
" Al Capone had ook zeer smaakvolle technieken, en beheerste zijn Tommy Gun ook goed!"


Ginger Baker Trio - Falling of the roof
"Heb toch liever George Baker, toen ie nog gewoon op zijn ship zat"


Van de toenmalige vprogids: het werk volgt de opbouw van het requiem wordt in het latijn gezongen door 6 operasolisten en 3 solisten van het le mystère de voix bulgares.

"Van mijn Hitkrant: Opbouw van de Piramide's werd gedaan door de latijnen, die met hun zijspan en hun solexen van  Le Mystere naar Voix Bulgares reden, dit wel te verstaan vol met stenen en rotsen op de nek en in hun zijspan


stupid clown1

Groetjes

:schater: :schater: :schater: notworthy
Rev. Maurice
Ordained Dudeist Priest at Dudeism, the Church of the Latter-Day Dude

mahansz

alan parsons project, eergister uit de kast gehaald voor de gein, maar hij zit er al een paar dagen in!
Eigenaar Het Nieuwe audio - beeld & geluid integratie oplossingen

Maurice

Nu op oorlogssterkte:



    Verdi : Messa da Requiem, Quattro Pezzi Sacri
Schwarzkopf,Ludwig,Gedda,Ghiaurov,Baker
Philharmonia Chorus & Orchestra o.l.v. Giulini

Heb deze vergeleken met een bekende versie op het Philips label, maar deze springt er toch wel bovenuit. Giulini heeft  deze opname in 1963 gedaan, waardoor er natuurlijk qua opname soms wel wat op te merken is. Maar dit is een hele warme, dramatische versie met sterke instrumentatie. Die van het philips label was ingetogener, meer nadruk op koor.
Rev. Maurice
Ordained Dudeist Priest at Dudeism, the Church of the Latter-Day Dude