Set van Wim (nieuwe woning)

Gestart door WimPeu, februari 09, 2009, 17:49:34

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 12 gasten bekijken dit topic.

Marantz 81

Citaat van: drees62 op november 17, 2012, 21:18:21

toch wel lekker als je vrijstaand woont   :-P :-P :-P

Tja das wel een grote luxe als muziekliefhebber gewoon knallen wanneer en hoe vaak je wilt  HB



Ben benieuwd naar jullie verslagen morgen  pompom

xander32

Na mijn tussenstop in huize Drees zijn wij gezamelijk doorgegaan naar Wim.
Voor mij de derde keer dat ik daar haar binnen mocht gaan, echter stond er aangaande de set nog maar weinig van wat er de keer ervoor ook stond. Wim heeft daar het afgelopen jaar e.e.a. geupgraded. En betreffende wijzigingen zijn met recht upgrades :yes:.

Hetgeen waar bij binnenkomst direct het oog op valt zijn de prachtige  :kwijl: en imposante MD-2's. Daar staat wel ff wat, die loop je maar niet zo om. Echter in betreffende ruimte zeker geen overkill maar m.i. een goede match.

Betreft de Integra pre en ev geldt hetzelfde als geschreven over de MD-2's; imposant en naar wat later bleek een goede match met de speakers.


Karakteristiek;
Dynamisch, spektakel, indrukwekkend, gedetaileerd (meerkanaals), natuurlijk, aangenaam vol (stereo).


Het meerkanaalsgebeuren in huize Peu is met recht altijd een belevenis; ook gisteren had ik weer het idee dat het gehele huis mee deed :-D. De Monolith deelt flinke klappen uit en er is sprake van een prachtige surroundbubble. Hetgeen de set dan ook erg goed doet is spektakel, vertier, vermaak geven bij film! Dit word m.i. mede bewerkstelligd doordat er tijdens het meerkanaalsgebeuren een nadruk ligt op het hoog en het laag; veel en dus indrukwekkend. Keerzijde is dat het middengebied daardoor wat achter lijkt te blijven bij het voorgaande ...

Maar dat de set ook heel mooi gebalanceerd, afgewogen kan spelen bleek al snel in het stereo. Wim is ondertussen een inhoudelijk deskundige inzake streaming;alle software, of het nou stereo, meerkanaals, film of muziek betrof, werd gestreamd. En dat klonk ook in het stereo (vanaf de pc of via Spotify) mooi (druk-) vol, natuurlijk, aangenaam.


Al met al een set die zorgvuldig is afgestemd op de voorkeuren van diens eigenaar, een set die indruk maakt en zeer zeker niet alleen door diens looks.


Familie Peu, Rene, Ronald en Andre bedankt voor de gezellige (mid-) dag!

renes59

#2507
Ik was wat vroeger dan de rest, was al in Emmen en weet de weg in deze regio. Je bent direct thuis bij Wim. Als je de kamer binnenkomt loop je als het ware de luidsprekers tegemoet. Het zijn Ushers , type weet ik niet, het zijn joekels. Qua kast inhoud kunnen die van mij beide in één van Wim. Op de kast staat het Integra ( Onkyo)spul, heel indrukwekkend. Kabels?, geen idee, doen er volgens mij ook niet toe. Vreemd voor iemand die alles nog draait en uit de cd/lp kast moet halen is het gegeven dat er geen cd speler en platenspeler aanwezig zijn. Alles gaat via de streamert ( computer, ipad, afstandbediening en SB inéén). TV aan de muur, projectiescherm erboven.
Omdat de andere mannen er nog niet waren had ik het voorrecht midden op de bank te kunnen zitten op de juiste positie. Deze is niet moeilijk te vinden, gewoon onder de beamer gaan zitten die aan het plafond hangt.
De muziek begint te spelen door een paar drukken op de ipad. Het geluid is gewoon heel goed, grootst, dit laat niets te wensen over. Blijkt ook wel uit het feit dat Wim de laatste tijd niet heeft gewisseld in het spul. Je zit op de bank en je luistert.Het is prettig vertoeven bij Wim, gesprek is zo op gang. Even wat gerichter luisteren en horen of de plaatsing goed is, die is goed, stemmen keurig in het midden. Alle soorten muziek komen voorbij, Séx Pistols, John Haitt, Joe Morello, Van Morrison, enz. Alles uit de streamert, een direct vergelijk is niet mogelijk maar volgens mij moet je al erg gouden oortjes hebben om verschil te horen met een separate cd speler. Heb geen verstand van HT en het is ook de eerste keer dat ik hier naar luister, hiermee kun je heel goed stereo luisteren. In de hoek staat een grote subwoofer of deze meedoet als er stereo wordt gespeeld weet ik niet. In vergelijking met mijn spul is dit grootser en meer bas, kan ook niet anders met luidsprekers die dubbel zo groot zijn.
Ondertussen dat ik dit schrijf luister ik naar muziek en kom tot de conclusie dat een vergelijk tussen de set van Wim en mijn set ( nu op zolder met andere akoestiek en daarom beter) niet goed mogelijk is, persoonlijke voorkeuren spelen daarbij een grote rol en die kun je niet vergelijken. Wie de Oosterpoort kent in Groningen, Wim heeft de grote zaal en ik de binnenzaal, bij allebij is kippenvel mogelijk.
Tegen kwart over 3 komen Xander32 en Drees62 binnen. De mannen kende ik nog niet, prettig gezelschap. Al gauw gaat het gesprek over streaming en HT, ik luister muziek. Krijg de ipad van Wim, de eerste keer dat ik zo'n ding in handen heb. Wim snapt het en geeft wat uitleg, krijg zowaar Keb'Mo uit de luidsprekers. Klinkt erg goed.
The Pioneer komt binnen, die ken ik al van de M&G bij CZ79. We zitten nu met 5 mannen bij elkaar met allemaal, zover ik dat kan inschatten, een eigen mening over onze hobby, muziek en het tot gehore brengen daarvan. Dat mag ik wel. We hebben het over kabels en aanverwante onderwerpen gehad. Ieder heeft z'n mening en we luisteren naar muziek.
Dan komt het moment dat er film wordt gekeken. Dat is voor mij heel indrukwekkend en totaal nieuw, ik ken dit niet, spektakel. Thuis hebben we een TV met beeldbuis, wel 100Hz en stereo. Met zo'n set hoef je niet naar de bioscoop, dit is beter, veel beter. De nieuwe Batman komt voorbij, komt hard voorbij. De subwoofer doet mee, ook voor mij hoor en voelbaar. Ook een subwoofer is nieuw voor mij, nog nooit naar geluisterd. Wim woont vrij, scheelt gedoe met de buren. Er worden ook nog een paar stukken van muziek dvd's tevoorschijn getoverd uit de streamert, dat is niet helemaal mijn ding. Ook dit klinkt goed, de een wat beter als de ander.
Ik was er eerder ga ook eerder weg, moet via Veenoord/Nieuw-Amsterdam ( naburig dorp) naar Emmen voor waterpolo van mijn jongste dochter.
Het was een hele leuke geslaagde middag met prettig gezelschap. Heel wat opgedaan over HT. Wim heeft een indrukwekkende set staan met een heel goed stereo geluid en net wat ik zeg je hoeft niet meer naar de bioscoop.
Wim bedankt voor de prettige, informatieve middag en goede ontvangst en de rest voor het prettige gezelschap.
Buizen vv en ev, Marantz SA7001, Marantz CD6000oseKI, Marantz CD60, Marantz ST6000, Thorens TD160 mkII met een Ortofon MC3Turbo, B&W CDM7NT, JMR Sonata, Mission M51.

WimPeu

Hee jongens bedankt voor jullie mooie woorden. Kan er weinig aan toe voegen. Het genoegen was geheel wederzijds te noemen... hello
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

WimPeu

PS Rene, ben je nog een sjaal vergeten?
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

drees62

#2510
Gisteren weer een hele aangename dag op HT/stereo gebied gehad met een stel mede-liefhebbers.
Eerst is Xander32 bij mij geweest (zie mijn eigen set-topic) en daarna samen doorgegaan naar huize Peu.

Veel was daar niet bij het oude gebleven, sinds mijn vorige bezoek was alleen de Monolith nog overgebleven maar ook die heeft volgens mij zijn langste tijd gehad  :wink:
Mij was het vooral om het streaming-gebeuren te doen en wilde ook graag eens kennis maken met de al veel geroemde Integra-set. Maar de grootste verrassing was voor mij eigenlijk nog wel de Meridian-DAC die van de Squeezebox Touch een High-End oplossing maakt! Dat klinkt echt goed in stereo, veel diepte en een breed podium!
Veel gesproken en wijzer geworden over streamen in het algemeen, NAS-sen, Ipeng, Spotify etc. Heb zelfs gisteravond mijn eigen SB Touch maar eens aangesloten en geïnstalleerd. Wim (en Ronald), bedankt voor alle uitleg!

Ook met HT staat de set zijn mannetje (understatement van het jaar  :-D) waarbij je niet even rustig achterover kunt zitten maar constant op het puntje van de stoel vertoeft. Man, wat een spektakel en maar goed dat Wim, zoals eerder gememoreerd, in een vrijstaand huis woont met de buren heeeeel ver weg  8-).
Mij is het af en toe te heftig, ookal omdat de Monolith het allemaal niet (meer) bij kan benen. De rest van de set is zo waanzinnig goed dat deze sub zijn meerdere moet erkennen. Ook Audyssey helpt daar niet meer, de grenzen zijn bereikt. Maar daar was Wim zelf ookal achter en ik denk dat daar over enige tijd een hele mooie opvolger staat  :-D
Zelf vond ik het hoog met stereo mooier (softer en minder scherp/fel), ik wijt dat ook aan Audyssey dat met stereo dus uit stond. We hebben niet echt vergeleken, maar ik vond de set (zonder sub en Audyssey Pro) in stereo echt top of de bill! Maar zoals alles is het ook vaak een kwestie van smaak en daar valt niet over te twisten!

Wim (en alle anderen), bedankt weer voor deze gezellige dag en graag gauw weer tot ziens!

renes59

Citaat van: WimPeu op november 18, 2012, 12:10:54
PS Rene, ben je nog een sjaal vergeten?
Ja, haal wel een keer op. Ik was al in Sleen toen ik dacht, ben ik wat vergeten, ja mijn sjaal.
Buizen vv en ev, Marantz SA7001, Marantz CD6000oseKI, Marantz CD60, Marantz ST6000, Thorens TD160 mkII met een Ortofon MC3Turbo, B&W CDM7NT, JMR Sonata, Mission M51.

lo

Mooie stukken geschreven  HB
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

WimPeu

Jij ook bedankt Andre... was weer alsof het nog maar pas geleden was dat we elkaar gesproken hadden. Nu is het eerst mijn beurt weer om te gaan reizen. Eerst over 2 weken naar Arjan en gaan we na de vakantie weer het een en ander plannen.  hello
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

Whisper.nl

Weer mooie verhalen van een mooie dag.

Groet Whisper  byebye
De koffie " loopt"  sportiever wordt het niet

Marantz 81


Paul

Citaat van: WimPeu op november 18, 2012, 12:02:55
Hee jongens bedankt voor jullie mooie woorden. Kan er weinig aan toe voegen. Het genoegen was geheel wederzijds te noemen... hello
Had je nog bier gehaald ?   :roll: :angel: :-D
Vandaag is morgen alweer gisteren.

Mijn site

WimPeu

Bier genoeg alleen maar 1 klant.. :angel:
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

thepioneer

Maar wel een hele goeie  violent1

Nu even keb mo aan het luisteren. Kwam gisteren ook langs en kon het nog niet. Erg mooi.
Meridian 861 V4 [ ID40 ]
Meridian MD600
Burmester 956 mkII
Usher CP-8571 MKII BE Luidsprekers
B&W ASW4000

Meridian MS200
AKG K550

xander32

Citaat van: thepioneer op november 18, 2012, 17:44:40
Maar wel een hele goeie  violent1

Nu even keb mo aan het luisteren. Kwam gisteren ook langs en kon het nog niet. Erg mooi.
Heb ik ook bij Wim lere kennen... Heb nu twee albums.