Beeld probleem met SR7005

Gestart door jeroenw, oktober 04, 2012, 10:48:49

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

jeroenw

Beste Leden,

Ik heb er een nieuw probleem bij en ik wordt er knetter gek van. Ik heb een UD5007 aangeschaft en aangesloten met HDMI op mijn SR7005. Nu krijg ik geen beeld op mijn plasma scherm. Hij heeft het 1 keer toevallig gedaan en toen hebben we heerlijk een blu-ray schijf gekeken. Gisteravond van alles geprobeerd, stekkers uit het stopcontact, HDMI kabels er uit, laten rusten. Alles weer aangesloten en op verschillende volgorden de apparatuur opgestart maar geen enkel resultaat. Een handshake probleem en ik weet niet hoe ik het moet oplossen  :cry:

De UD5007 geef tijdens het opstarten kortstondig een signaal door naar de tv en daarna alleen zwart beeld en geflikker... Div. video instellingen in de SR aangepast en geprobeerd maar zonder resultaat.

Het is zelfs zo als ik de tv uitzet de signaal lampjes correct gaan branden op de SR en er een goede verbinding is/lijkt. Zodra de tv inschakeld zie je alle lampjes en indicatoren verdwijnen. Ik hoor en zie dan niets meer.

Wie kan mij uit de brand helpen???

pameijer

Welke TV heb je? Zijn er handschudproblemen bekend van deze TV met andere receivers?
Anthem MRX1120 / Sony UBP-X800M2 / Technics SL2000 + NAD PP2i/ Apple TV 4K + Nvidia Shield + Vero 4K+/ Vu+ Duo2 / LG 55C7 / JVC X7900 met iVisions Cinema 4K 260 cm / AVI ADM9.1RS actives front en center + AVI DM5 rears + 4x Micca M8C + Rythmik E15

jeroenw

Hitachi 42pd7200 is hd ready. Hij heeft maar 1 HDMI aansluiting dus daar kan ik verder niet mee experimenteren. Het rare is dat mijn divico tvix player wel gewoon werkt... De UD5007 direct op de tv werkt wel overigens.

Vinnyvinz

De Sr 7005 instellen op max 720p, standaard staat de scaler op"auto".
Dan stuurt de Sr 1080p uit en dit kan de tv niet aan.

Ook op de afstandsbediening van de Ud kan je de resolutie van de speler kiezen.

Krijg je wel het menu van de Sr te zien?


jeroenw

Ik krijg het menu alleen te zien als mijn tvix player aan staat. Internet radio krijg ik ook zelden in beeld. I/p scaler dus aan zetten (analoog/HDMI) en resolutie digitaal uit op 720p? Ga ik eens proberen maar kan je zeggen dat ik daar ook mee gerommeld heb.

jeroenw

Citaat van: jeroenw op maart 12, 2013, 20:05:25
Ik krijg het menu alleen te zien als mijn tvix player aan staat. Internet radio krijg ik ook zelden in beeld. I/p scaler dus aan zetten (analoog/HDMI) en resolutie digitaal uit op 720p? Ga ik eens proberen maar kan je zeggen dat ik daar ook mee gerommeld heb.

Ik heb het zojuist geprobeerd maar de indicatie lampjes gaan iedere keer weer uit.... Als ik van bron wissel komt ook het hdmi signaal lampje niet meer terug op de display....  violent1

DelPiero

kun he van iemand een tv lenen om te testen? weet je gelijk of het een Marantz of Haitachi (deed ie niet mee in Tekken?) ligt
SR 7005
Synology 212+ (of was het j?)
B&W DM 604 S3
B&W LCR S3
B&W CC6
WD Live TV
PS3 / PS4
Kabels: ja anders hoor je niks

jeroenw

Wat bedoel je met Tekken?

Afgelopen week heeft hij het welgeteld 1 avond gedaan na da ik de instellingen had gewijzigd zoals Vinnyvinz had gezegd. Zojuist de boel weer aangezet en weer geen beeld  :no:

Ga eens proberen/testen met een nieuwere tv..... Maar ik lees op het net meer handshake problemen, ook met nieuwe tv's, dus welke nieuwe tv zal wel goed werken???

DelPiero

Ik snap je frustratie ik heb het zelf ook meermaals aangekaart, mijn Sr 7005 kan niet communiceren met mijn Samsung decoder. Heb toen nieuwe decoder gekocht via Ziggo en nu heb ik wel beeld. Het meest vervelend is dat de industrie er niks aan lijkt te doen.

Het gaat bij jou dus om de combi BD van Marantz / SR 7005 / Haitachi? Je zou eens een panasonic (plasma!, maar wanneer je niet van console games spelen houdt is LCD natuurlijk ook een prima optie)  kunnen proberen, heb nog nooit gehoord dat die niet met Marantz wil handschudden.

Je mag ook eens langskomen in Amersfoort met je BD speler om bij mij te testen. Maar beter nog terug naar de winkel, wellicht krijg je nog wat voor elkaar in de vorm van een leuke  korting :wav:
SR 7005
Synology 212+ (of was het j?)
B&W DM 604 S3
B&W LCR S3
B&W CC6
WD Live TV
PS3 / PS4
Kabels: ja anders hoor je niks

jeroenw

Ik heb de BD van marantz al voor een leuke korting. Maar kan op z'n minst contact opnemen met de winkel of ze het kunnen uitzoeken.....

Panasonic is een mooi alternatief maar mijn huidige tv is nog perfect dus zonde om een nieuwe te kopen alleen omdat de rest niet werkt.... Blijft lastig :-(