Huwelijk tussen SR7007 en Philips TV

Gestart door BenK, oktober 02, 2012, 08:45:50

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

BenK

Ik heb een vreemd probleem met mijn TV (Philips 46PFL8007K/12) i.c.m. met Mranatz SR7007 Receiver.
Als ik TV kijk met geluid van mijn SR7007 (aangesloten via HDMI en met CEC/Easylink en ARC bediening) heb ik er af en toe last dat het geluid even onderbroken wordt (géén geluid), als ik Blu-Ray (Marantz UD7007), DVD (Philips DVP3880/12), PC (HP HPE520) of Kabelontvanger (Humax iHDR-5200C) kijk heb ik dit probleem niet.
Wat kan er aan de hand zijn of welke instelling kan verkeerd staan?
Ik kan ook niet aangeven wanneer het probleem, zich voor doet, het is niet te voorspellen!
Wie herkent dit probleem?

BenK


Zoldar

heb het ook gehad met mijn flips9705 en onkyo. ik zet alle handschakes uit, arc hdim control en weet ik wat. ik laat de logitech alle keuzes maken.
Speakers: Klipsch RP-280F/RP-160m/RB-10+ BK XXLS400FF
Versterking: Graaf GM50B | Onkyo TX-NR747
Digitaal: Mytek Digital Stereo-192 DSD DAC | JRiver
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M
Kabels: Chord | Audioquest | Belden

Maus

Ik verdenk ergens een rotte verbinding. Kun je een kabel uitwisselen met een andere? Weet niet precies hoe het allemaal verbonden zit ;)

BenK

Hij heeft het probleem zowel voor HDMI met  ARC als HDMI met Optisch.

BenK

Inmiddels de TV met heel veel problemen (Philips 46PFL8007K/12) vervangen door een Samsung UE55ES8000 en alle problemen zijn verdwenen. De combinatie van de nieuwe Philips modellenlijn 6000, 7000, 8000 en 9000 serie (allen dezelfde met hele slechte software) gaat slecht samen met de Marantz SR7007. 

Stadium III

Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

Dutchmuscle

Wat ook wil helpen is die link sofware's in de tv en andere apparaten uitzetten.
Bij samsung heet dit anynet (ps heb ook een samsung met zelfde probleem gehad)
Bij philips heet het easylink.
Dit was bij mij de oplossing.

harteman

Heb een Philips 40PFL9715 en heb geen enkel probleem met de SR5007......

Groet,
Harteman

BenK

Beste Harteman, dat zou best kunnen je hebt dan ook géén nieuwe Philips TV (46PFL9707 of de 60PFL9607) met de nieuwe Software en ook géén SR7007. Maar ik kan je verzekeren de nieuwe lijn van Philips is een ramp.

Dutchmuscle

Citaat van: BenK op december 28, 2012, 09:18:56
Beste Harteman, dat zou best kunnen je hebt dan ook géén nieuwe Philips TV (46PFL9707 of de 60PFL9607) met de nieuwe Software en ook géén SR7007. Maar ik kan je verzekeren de nieuwe lijn van Philips is een ramp.

Hij bedoelt het goed Benk pompom
Ik zelf heb wel een sr7007 en een samsung tv met hetzelfde probleem als jou.
Door alle links zoals easynet of anynet of wat dan ook uit te zetten heeft bij mij geholpen.
Misschien een logitech harmony one+ als afstands bediening kopen.
Ik heb hem zelf ook nog maar 1 afstands bediening op tafel en regelt alles 1 druk op de knop.

Vlearmoes

Citaat van: BenK op december 28, 2012, 09:18:56
Beste Harteman, dat zou best kunnen je hebt dan ook géén nieuwe Philips TV (46PFL9707 of de 60PFL9607) met de nieuwe Software en ook géén SR7007. Maar ik kan je verzekeren de nieuwe lijn van Philips is een ramp.

Onzin !!

Met de juiste instellingen in de menu`s  van TV en SR zijn er geen problemen.
Integra DTR 9.9 & Audyssey MultEQ XT Pro | Marantz BD8002 | Panasonic 50PV20 | Technisat Multytenne & HD S2 plus | Kef Reference series Model Three, Model 200, Calinda| Synlogy 110j  Asus G50v


BenK

@ Vlearmoes,

Heel typerend zo'n opmerking. Philips en Technorep zijn met man en macht 4 maanden bezig geweest om het probleem op te lossen en daarnaast hebben ze ook nog overleg gehad met AudioService in Elst het is ze niet gelukt om het probleem op te lossen en nu kom jij, zonder de juiste kennis van zaken en zegt dat het wel werkt. Waar baseer je dat op?
Wat ik wel weet dat ik de Samsung tv heb aangesloten en alles werkt zonder problemen, zowel HDMI, als ARC als geen geluidsonderbreking meer en Anynet+ werkt uitstekend samen met de SR7007.

Vlearmoes

#14
Beste Ben

Ik heb al heel wat tv`tjes aangesloten, ook de modellen die jij genoemd hebt en ook icm marantz,
Het zijn de digitale opties in de menu`s die eea verhinderen    als deze eenmaal goed staan is er geen probleem!

Maaaar de manier van aansluiten decoder kabel/sat naar SR naar TV met HDMI is niet mijn voorkeur!!
Voor beeld (en geluid) met hdmi,scart) ga je rechtstreeks decoder naar TV (kortste weg) en voor geluid ga je van de decoder (optisch digitaal cinch) naar de SR!

Geen geklooi met arc en andere vormen daarvan (het staat er hier vol mee)
tv kijken zonder SR (kinderen)
SR bijschakelen naar behoefte
Beeldkwaliteit blijft optimaal
geluid blijft optimaal
enz
Integra DTR 9.9 & Audyssey MultEQ XT Pro | Marantz BD8002 | Panasonic 50PV20 | Technisat Multytenne & HD S2 plus | Kef Reference series Model Three, Model 200, Calinda| Synlogy 110j  Asus G50v