Lichte ruis op SR6004

Gestart door devned, april 30, 2011, 08:56:34

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

devned

Ik hoor sinds kort een lichte ruis op de linker speaker aangesloten op mijn SR6004.
De speakers zijn bi-amp aangesloten.

Ik hoor de lichte ruis als er geen muziek draait en de ruis is volume onafhankelijk en ook alleen op de linker speaker.

Heeft iemand enig idee wat het probleem kan zijn?

Als ik muziek afspeel valt het niet op omdat het dus vrij zacht is.

Kan dit een defect zijn in de receiver? Iemand tips om tests uit te voeren om een en ander uit te sluiten?

Bij voorbaat dank!

Cornelis1921

 Typische vraag voor HAL9000. Gr. en succes, Cor.
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

devned

Dank je! Hoop dat het meevalt...

devned

Heb inmiddels een paar tests gedaan.
Het is het rechter frontkanaal van de receiver.
Op de highpass aansluiting van de speakers krijg ik de ruis.
Op de lowpass aansluiting van de speakers geen ruis maar een plop bij het in en uitschakelen van de receiver.

Morgen probeer ik nog even een andere luidsprekerkabel.

Is mijn beredenering goed als ik zeg dat het waarschijnlijk echt in de receiver zit?

Wederom alvast bedankt voor eventuele reacties!

devned

Nou, de receiver is inmiddels afgeleverd bij de winkel.

Morgen gaat ie naar de td van Marantz.
Hopelijk duurt het niet te lang. Mis em nu al :(

Marvin

3 weken, plus de mei-vakantie en wat extra tijd.
Voor 2012 moet het wel weer binnen zijn, vervelend.
Succes, hoop voor je dat het opgelost wordt.

devned

Ik heb een brief gehad dat ik de 6004 weer mag ophalen.
Eindtrap vervangen, driver..... Vervangen, sordeerpunten gecontroleerd en nieuwe firmware.
Ik vond het een flinke waslijst voor een apparaat van een half jaartje...

Kan niet wachten tot dinsdag :)

Stadium III

Zekeren voor onzekeren doen dus alles lekker vervangen !
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

pameijer

Weet je toevallig welke versie van de firmware je hebt gekregen? Als er het afgelopen halfjaar een update is geweest ben ik wel benieuwd!
Anthem MRX1120 / Sony UBP-X800M2 / Technics SL2000 + NAD PP2i/ Apple TV 4K + Nvidia Shield + Vero 4K+/ Vu+ Duo2 / LG 55C7 / JVC X7900 met iVisions Cinema 4K 260 cm / AVI ADM9.1RS actives front en center + AVI DM5 rears + 4x Micca M8C + Rythmik E15

devned

Ik heb nog geen idee... Ik ga hem donderdag ophalen. Heb je enig idee hoe ik dat kan zien? dan kijk ik het ff na voor je.

becat

Ik heb het zelfde probleem met mijn sr6004. Ruis op het center, surround links en rechts kanaal. Hij is nu ter reparatie gestuurd naar Marantz. Ben benieuwd wat er uit komt.

Vlearmoes

Jah   als die jongens van het service centre  iets aanpakken   doen ze het goed  notworthy
Integra DTR 9.9 & Audyssey MultEQ XT Pro | Marantz BD8002 | Panasonic 50PV20 | Technisat Multytenne & HD S2 plus | Kef Reference series Model Three, Model 200, Calinda| Synlogy 110j  Asus G50v

becat

Ik heb mijn sr6004 weer terug. De eindtrap en de driver (geen idee wat dat is) zijn gerepareerd, er zijn 14 transistoren vervangen en er is een nieuwe firmware geinstalleerd.

Het reparatiecentrum van Marantz zit in Elst (Gld), AudioService. En dat is bij mij om de hoek dus heb ik zelf mijn versterker daar weer opgehaald. Ik heb even een praatje gemaakt met de man daar en gevraagd of ze vaker dit probleem tegenkomen met de sr6004 en het schijnt vaker voor te komen. Marantz heeft daar een standaard reparatie voor. Als ze eenmaal gerepareerd zijn dan zien ze ze nooit meer terug dus de problemen zijn dan wel opgelost.

Dus even een noot voor sr6004 bezitters, als er ruis uit een van de kanalen komt. Direct terug naar de winkel en laten repareren binnen garantietermijn want het is een bekend probleem bij Marantz.

Nou, dat waren mijn 2 centen voor vandaag, bijna weekend  pompom

Bert

sattie

En hoe lang is hij nu weg geweest ? Maar als je hem zelf heb opgehaald, dan kun je neem ik aan wel zien hoe lang hij daadwerkelijk bij Audio Service is geweest en eventueel hoe lang hij bij de dealer heeft gestaan, want meestal moet zoiets vanaf de dealer via transport ook weer naar Audio Service neem ik aan.

becat

De versterker heeft er 1 1/2 week over gedaan om bij AudioService te komen en is daar 1 dag geweest. Omdat ik 5 minuten vanaf audioservice woon heb ik hem zelf opgehaald, ik had geen zin om weer 1 1/2 week te wachten. Ik heb ook nog gebeld met de winkelier dat ik vond dat het lang heeft geduurd voordat de versterker bij AudioService was. Voor hun was dit een normale gang van zaken, hmmmm...

Nou ja, ik heb hem weer terug en ik moet hem nog wel helemaal opnieuw inregelen maar hij wel goed gerepareerd, geen ruis meer!

Over dat inregelen ga ik me eerst maar eens inlezen hier op het forum, kan ik het nu gelijk goed doen.