aansluiting dv6001 op sr6001?

Gestart door fsdsotm, augustus 06, 2009, 19:44:01

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Stadium III

Citaat van: drees62 op augustus 12, 2009, 09:43:14
Je kunt al volstaan met de BD60. Sluit deze met een HDMI-kabel aan op je SR 6001 en stuur het signaal uit als PCM.
Het nieuwe geluidsformaat wordt dan al in je Blu Ray speler gedecodeerd en als meerkanaals-PCM uitgestuurd naar de receiver. Zo heb je toch de nieuwe geluidsformaten en dat hoor je echt wel!
Ik heb dat ook gedaan met de SR 8001 en het werkt perfect! Let er wel op dat de Blu Ray speler alle decoders aan boord heeft. De Pana heeft dat dus.

Heb het geloof ik al eens eerder hier gepost maar dit zijn de 3 situaties:

1. Receiver zonder HDMI-ingang: Blue Ray aansluiten via analoge 7.1 ingang om nw. formaten te kunnen beluisteren. Blu Ray speler moet dus alle decoders aan boord hebben.
2. Receiver met HDMI 1.1/1.2: Blu Ray aansluiten via HDMI en geluid uitsturen als PCM (i.p.v. bitstream) om nw. formaten te kunnen beluisteren. Blu Ray speler moet dus alle decoders aan boord hebben.
3. Receiver met HDMI 1.3 en decoders nw. formaten: Blu Ray aansluiten via HDMI en geluid uitsturen als bitstream om nw. formaten te kunnen beluisteren. Blu Ray speler hoeft dus niet alle decoders aan boord te hebben.


stupid
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

fsdsotm

#16
Citaat van: drees62 op augustus 12, 2009, 09:43:14
Je kunt al volstaan met de BD60. Sluit deze met een HDMI-kabel aan op je SR 6001 en stuur het signaal uit als PCM.
Het nieuwe geluidsformaat wordt dan al in je Blu Ray speler gedecodeerd en als meerkanaals-PCM uitgestuurd naar de receiver. Zo heb je toch de nieuwe geluidsformaten en dat hoor je echt wel!
Ik heb dat ook gedaan met de SR 8001 en het werkt perfect! Let er wel op dat de Blu Ray speler alle decoders aan boord heeft. De Pana heeft dat dus.

Oké, maar dit kan in mijn 'geval' toch niet, want de 5.1 ingangen van mijn SR worden gebruikt door mijn DV6001 (SACD). Ik neem aan dat je deze 5.1 ingangen nodig hebt om het door de Blu-Ray gecodeerde geluid meerkanaals (PCM) uit te sturen naar mijn SR6001.

Volgens mij is het niet mogelijk om met een SR6001 en een DV6001 zowel de nieuwe geluidsformaten als SACD (via mijn DV6001) af te kunnen spelen.

Stadium III

Je Sr 6001 heeft HDMI aan boord zitten die helaas geen PCM ondersteunt

Het enigste wat je volgens mij zou kunnen doen is een blu ray speler kopen die het signiaal van de HD formaten via bitstream verstuurd naar de SR met een hdmi kabel en dan op de maximale bitrate die de reciever aankan het geluid beluisteren

Dus de Dolby en DTS core meer niet

Wil je dit zeker weten zou ik eerst eens iemand met een blu ray spele in huis halen en dan testen

Want ik neem aan dat je de sacd niet wilt opgeven
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

drees62

#18
Citaat van: fsdsotm op augustus 13, 2009, 17:41:19
Oké, maar dit kan in mijn 'geval' toch niet, want de 5.1 ingangen van mijn SR worden gebruikt door mijn DV6001 (SACD). Ik neem aan dat je deze 5.1 ingangen nodig hebt om het door de Blu-Ray gecodeerde geluid meerkanaals (PCM) uit te sturen naar mijn SR6001.

Volgens mij is het niet mogelijk om met een SR6001 en een DV6001 zowel de nieuwe geluidsformaten als SACD (via mijn DV6001) af te kunnen spelen.

Het ligt er dus aan of jouw SR 6001 via een HDMI-kabel de nieuwe geluidsformaten als PCM kan ontvangen. Dan is je probleem opgelost want dan laat je die 5.1 kabel lekker zitten voor SACD. Zo heb ik het ook opgelost. Je plaatst dan alleen een HDMI-kabel tussen BluRay-speler en Receiver. De SR 8001 kan dat dus wel maar weet niet of ie daarin verschilt van de SR 6001.

Xander32 misschien even vragen, die heeft een SR 6001 en een Blu Ray speler.

drees62

Citaat van: Stadium III op augustus 13, 2009, 18:35:55
Je Sr 6001 heeft HDMI aan boord zitten die helaas geen PCM ondersteunt



Weet je dit zeker? Want hier gaat het inderdaad om. SR 8001 kan het dus wel, zie mijn vorige post.


Stadium III

heb op marantz.com gekeken en hun geven aan dat er geen 7.1ch pcm via hdmi kan voor de nieuwe formaten

heb zelf de SR 7001 gehad en daar ging het wel mee en idd met de 8001 ook
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

drees62

Citaat van: Stadium III op augustus 13, 2009, 21:38:53
heb op marantz.com gekeken en hun geven aan dat er geen 7.1ch pcm via hdmi kan voor de nieuwe formaten

heb zelf de SR 7001 gehad en daar ging het wel mee en idd met de 8001 ook

Ik zie het, al staat bij de SR 8001 weer niet dat ie het wél kan  :?