SR6003 Zone instelling via XBOX werkt niet

Gestart door Supergroover, juni 26, 2009, 20:50:59

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Supergroover

Hallo,

Ik heb een SR6003 welke mij prima bevalt, alleen heb ik een probleempje met de zone instelling.

Op de aansluiting van Zone A aan de achterzijde van de receiver heb ik een setje draadloze speakers voor achtergrond muziek in de tuin aangesloten.
Als ik op de SR6003 instel dat Zone A naar de tuner mag luisteren, krijg ik geluid uit de speakers in de tuin. Dit gebeurt ook bij de USB aansluiting en geluid van de TV.
Alleen als ik instel dat deze naar de XBOX mag luisteren dan gebeurt er niks, geen geluid nada, en daar had ik dit draadloos setje nu net voor gekocht.  frusty
De xbox is digitaal aangesloten op de receiver dmv een optische kabel.

Wat zou het probleem kunnen zijn?? :?


dmeerpa

Ik vermoed het volgende, de oorzaak is vermoedelijk het signaal dat je XBOX uitstuurt. Dit zal een 5.1 (of 7.1) pcm signaal zijn. De receiver zal niet in staat zijn dit om te zetten naar een analoog stereo signaal voor uw zone A speakers.

Ik zou kijken als je de X-box kan in stellen op BitStream (zo noemt dit op mijn PlayStation 3) ofwel op DolbyDigitaal.

Als je gewoon de X-Box gebruikt in je hoofdruimte wat verschijnt er op het display van de receiver ?
Dolby Digitaal, 5.1, ...?
Marantz Cinema 40 , SACD 30n
Rotel RB-991
Dune HD Max (te koop)
X-box Series X met KODI
Chromecast met Google TV
Pioneer PDP-6080D
Zone 1 : Wharfedale Opus 2 (soon Elysian 4), Opus Tri-Center, 4 x Opus Tri-Surround, SVS PB12+
Zone 2 : Boston Acoustic A25

Supergroover

Het is niet meer nodig, ik heb gisteren de speakers weer teruggebracht... ze bleven maar storen.