DVD audio op DV-7600

Gestart door ericb, juni 16, 2009, 16:38:53

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

ericb

Goedemiddag,

Ik ben nieuw op dit forum en heb een vraag waar ik niet goed uit kom.
Ik ben in het bezit van een DV-7600 aangesloten op een SR-7400
Uit Amerika heb ik wat DVD-audio schijven laten komen en ik kom er niet uit hoe nu precies de instellingen van de audio moeten staan om multi channel geluid te krijgen.
gewoon stereo lukt maar multi channel niet terwijl dit wel zou moeten.
Weet er iemand hoe de instellingen van de dvd moeten staan bij het tabblad HDMI audio en bij het tabblad audio?
Zover ik weet moet alles op OFF staan (geen bitstream dus) maar ik krijg er geen geluid uit.
Het is me 1 keer gelukt maar ik weet niet meer hoe ik het voor ekaar gekregen heb.
De dvd is zowel optisch, hdmi als component aangesloten.
De hdmi gaat rechtstreeks naar de plasma, optisch en component naar de SR-7400

Groet Eric
Marantz SR7400, DV7600, Pioneer 436-XDE, B&W 704 front, B&W LM7 rear, Bose VCS-10 center, SVS PB1-ISD subwoofer

drees62

Hoi Eric,

Welkom op dit forum!
Om DVD-Audio af te kunnen spelen heb je de volgende mogelijkheden:

Wikipedia:

1. Via 6 analoge kabels (5.1 input).
2. Via een HDMI or IEEE-1394 (Firewire) kabel.
3. Via een S/PDIF (of TOSLINK) kabel.
However, because of concerns over unauthorized copying, DVD-A players are required to handle this digital interface in one of the following ways:
* Turn such an interface off completely. This option is preferred by the music publishers.
* Downconvert the audio to a 2-channel 16-bit/48 kHz PCM signal. The music publishers are not enthusiastic about this because it permits the production of a CD-quality copy, something they still expect to sell, besides DVD-A.
* Downconvert the audio to 2 channels, but keeping the original sample size and bit rate if the producer sets a flag on the DVD-A disc telling the player to do so.
4. A final option is to modify the player, capturing the high resolution digital signals before they are fed to internal D/A converters and convert it to S/PDIF, giving full range digital (but only stereo) sound. There exist already do-it-yourself solutions for some players. There also exists an option to equip a DVD-A player with multiple S/PDIF outputs, for full resolution multichannel digital output. See: Six channel S/P-DIF output board


Ik heb dezelfde problemen gehad, heb zelfs een DVD-audio teruggebracht omdat deze geen multichannel afspeelde. Terwijl die dit volgens de spec's wel moest kunnen! Uiteindelijk heb ik voor de eerste oplossing gekozen met een 5.1 interlink van Oelbach. Deze is te koop voor iets meer dan € 100 en heb je ook nodig voor het afspelen van event. SACD's.

Stadium III

Als je HDMI voor beeld gebruikt zet je daar het audio gedeelte op off

verder kun je met een optische kabel naar je reciever toe voor het geluid

DTS /DOLBY DIGITAL moeten op bitstream staan voor de dvd's

Ik heb hier ook 2 dvd-a en die kan ik gewoon afspelen via de digitale ingang omdatd e reciever het geluid kan verwerken
Voor SACD heb je idd 6 analoge kabels nodig die je op de PRE IN zet van de reciever
Op de reciever moet je dan de functie activeren iedere keer voor het geluid weer te geven
In de setup van de dvd speler moet je dan ook afstanden en volume's instellen

Dus dat is even mijn advies voor nu

Wat staat er allemaal voor geluid op de dvd a?

Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

ericb

Citaat van: Stadium III op juni 16, 2009, 21:13:26
Als je HDMI voor beeld gebruikt zet je daar het audio gedeelte op off

verder kun je met een optische kabel naar je reciever toe voor het geluid

DTS /DOLBY DIGITAL moeten op bitstream staan voor de dvd's

Ik heb hier ook 2 dvd-a en die kan ik gewoon afspelen via de digitale ingang omdatd e reciever het geluid kan verwerken
Voor SACD heb je idd 6 analoge kabels nodig die je op de PRE IN zet van de reciever
Op de reciever moet je dan de functie activeren iedere keer voor het geluid weer te geven
In de setup van de dvd speler moet je dan ook afstanden en volume's instellen

Dus dat is even mijn advies voor nu

Wat staat er allemaal voor geluid op de dvd a?



SACD werkt probleemloos, ik zet de receiver dan op 7.1 input en dat gaat prima.
Het geluid bij HDMI staat op "aan"
Ik zal eens beginnen dat op "uit" te zetten, kan dat overigens altijd op uit staan indien je de hdmi alleen voor het beeldsignaal gebruikt?
Geluid, ook van tv, speel ik via de receiver af.
Op de dvd-a's die ik heb staat van alles, allemaal popmuziek.
Ik koop ze via acousticsounds.com, die hebben een zeer uitgebreide keus in zowel dvd-a als sacd.
Ik ga eens wat expirementeren en laat het weten.
Marantz SR7400, DV7600, Pioneer 436-XDE, B&W 704 front, B&W LM7 rear, Bose VCS-10 center, SVS PB1-ISD subwoofer

Stadium III

Het gerne bedoel ik eigenlijk niet
Gaat er mij om wat erop is gezet stereo/dolby enz
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

haythijs

Volgens mij heeft het te maken met een instelling in de dv7600. Ik herken het probleem wel. Als ik een dvd-a draai, dan geeft hij dit stereo weer, ondanks dat ik de speler via een 5.1 kabel heb aangesloten op de pre van de receiver.
je gaat naar het menu vd dv7600, en dan naar audio. Het eerste wat je dan ziet staan is 'digitaal out". Hier kan je kiezen tussen bittstream, pcm en off. Als je een dvd audio beluistert, dan moet deze stand op off staan. Vraag me niet waarom, maar dit is de enige manier waarop het bij mij werkt. Blijkbaar kan de speler niet een 5.1 geluidsspoor op de analoge 5.1 uitgang weergeven bij een dvd-a als de digital out is ingeschakeld.
Het gekke is dat het bij een sacd in 5.1 geluid niet uitmaakt. Daar hoeft de instelling niet gewzijgd te worden en hoor ik wel het 5.1 geluid, mocht ik hiervoor kiezen natuurlijk ;)
Bij dvd audio moet ik het dus omzetten.
Wel aan denken dat je bij het afspelen van een dvd video weer inschakelt naar bittstream, anders krijg je met een film geen geluid via je digitale ingang van je receiver ;)
Samsung55KS800/Yamaha RXA2070/Cambridge CXU/ Kef Q150 +3005SE/SVS sub/Audioquest/TPR/Vandamme

Stadium III

volgens mijn kun je in de setup ook kiezen als je dvd-video selcteerd of dvd-audio

kijk eens als dat werkt
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4