SR8002 en monoblokken?

Gestart door minguel, juni 01, 2009, 10:48:07

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

minguel

Citaat van: marvin op juni 01, 2009, 16:01:06
echte grove veranderingen in geluidsbeeld en beleving behaal je met andere speakers.
waarmee ik niet bedoel dat je speakers niet goed zijn. !!
waar je nu mee aankomt zijn nuances...

als je met externe versterking en dac gaat werken, dan had je die gehele receiver niet nodig en is dus weg gegooid geld geweest.

Duidelijk verhaal.

De reciever heb ik gelukkig wel nodig  :-D om naar muziek te luisteren en een filmpie te pakken met het vrouwtje. Het is een compromis van beide werelden, maar daar kan ik wel mee leven.

Minguel
Set 1 (woonkamer):
Marantz PM11 S2 - NA8005 - Dynaudio FOCUS 220 - REL S3

Set 2 (zolder):
SR8002 - NA6005 - JBL750

Marvin

je hebt gewoon een hele mooie receiver, ééntje waar menig forum bezoeker van zou kwijlen...  :wink:
dat wat erin zit is echt wel goed uitgedacht, dat ze soms een beetje warm worden en uitvallen heeft hier niets mee van doen.  :-D
spelen kan natuurlijk geen kwaad, maar ik denk niet dat je hiermee veel gaat winnen.
ook ik heb met monoblokken gespeeld, type is me even ontgaan- hoger dan de Ma700, dat deed me receiver gewoon net zo fijn. sterker nog, op hogere volumes had me receiver gewoon een veel strakker geluidje.
daarbij perst me receiver zonder clippen over de 115DB heen, dat lukte de blokjes ook niet.
waarmee je dus al kunt stellen dat het met de receivers zo slecht nog niet is. (sr8300).

je hebt het over lagere volumes, dat gaat een zwaardere versterker niet anders doen.
om 10db uit een speaker te krijgen heeft een zwaardere versterker net zoveel watttjes voor nodig als een lichtere.
een zwaardere zal het wel makkelijker hebben met hogere volumes, dan komen ze extra wattjes om de hoek kijken.
daar waar een lichte uit ze vestje zweet, doet de zwaardere nog even een winterjas aan....


proberen kan geen kwaad, maar als je echt een dikke verbetering waarneemt zul je je af moeten vragen of de Maratantz 8002 wel zo goed is als je mag verwachten.
die blokken die Ken heeft opgesteld in de ruimte waar men morgen heen gaat zullen je waarschijnlijk niet gaat tegenvallen, maar dat mag dan ook wel..

gr,
Marvin.