luidsprekers brugjes

Gestart door dakota, april 12, 2009, 17:26:34

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

dakota

de bruggen van de luidsprekers moet die er op of niet .ik heb luidsprekerskabel W&M LS-01.de bruggen zitten er er nog op

Vlearmoes

Als dat een single wire kabel is moeten ze blijven zitten
is het een biwire kabel is moeten de bruggen weg  :yes:
Integra DTR 9.9 & Audyssey MultEQ XT Pro | Marantz BD8002 | Panasonic 50PV20 | Technisat Multytenne & HD S2 plus | Kef Reference series Model Three, Model 200, Calinda| Synlogy 110j  Asus G50v

mischa

Altijd de bruggen eruit en als je maar 1 versterker aangesloten hebt lekker een stukje speakerkabel ertussen. De bruggen zijn in veel gevallen gemaakt van een inferieure metaalsoort waar een goudlaagje opgedampt is. Een stukje puur koperkabel is stukken beter.

Groeten,
Mischa
Set: PM80MKII, CD-67MKII modified

HiFi gek

Citaat van: mischa op mei 07, 2009, 22:32:37
Altijd de bruggen eruit en als je maar 1 versterker aangesloten hebt lekker een stukje speakerkabel ertussen. De bruggen zijn in veel gevallen gemaakt van een inferieure metaalsoort waar een goudlaagje opgedampt is. Een stukje puur koperkabel is stukken beter.

Groeten,
Mischa


Je hebt helemaal gelijk , het verschil is vaak groter dan je verwacht .
Zeker als je ook nog eens hoogwaardige jumpers ter vervanging gebruikt is het verschil meer dan de moeite waard .


Groeten  EDWIN  B

Marvin

de eerste die het verschil hier kan aanduiden of ik met brugjes of met speakerdraad draai,
heeft een goedkope avond verdiend aan mijn bar....  :wink:

mischa

Citaat van: marvin op mei 09, 2009, 19:45:53
de eerste die het verschil hier kan aanduiden of ik met brugjes of met speakerdraad draai,
heeft een goedkope avond verdiend aan mijn bar....  :wink:

Echt een opmerking waar de topicstarter iets aan heeft. Als je ej eigen speakers kent, hoor je het verschil. Klaar.
Set: PM80MKII, CD-67MKII modified

Paul

Citaat van: mischa op mei 07, 2009, 22:32:37
Altijd de bruggen eruit en als je maar 1 versterker aangesloten hebt lekker een stukje speakerkabel ertussen. De bruggen zijn in veel gevallen gemaakt van een inferieure metaalsoort waar een goudlaagje opgedampt is. Een stukje puur koperkabel is stukken beter.

Groeten,
Mischa
Zou een paar cm speaker kabel zoveel verschil maken ?
Dan zou je ook de interne bekabeling aan moeten pakken, lijkt mij dan.
Vandaag is morgen alweer gisteren.

Mijn site

mischa

Ja, het maakt zoveel verschil. De goudlaag die op de vaak blikken brugjes zit is flinterdun en niet zo goed geleidend als koper en het blik waarvan de bruggen vaak gemaakt zijn is nog van mindere kwaliteit. In je speakers zit normaal gesproken minimaal koper bedrading. Er zijn weinig tot geen audiofielen die de brugjes die er vanaf de fabriek in zitten laten zitten en dat is echt niet omdat ze hebben horen zeggen dat het beter is om ze te vervangen.

Groeten,
Mischa
Set: PM80MKII, CD-67MKII modified

pg

ik weet niet maar even simpel bekeken maar gaat van kabeltje naar een soort plaatje en dan weer naar kabel.
het zou dus kunnen dat er wel wat verschil in zit.
maar als je het niet hoor laat maar zitten dan.

Marvin

als het echt zo'n hele grote verbetering is, dan zou je het ook bij mij of bij een ander per direct horen...

en ehh, de topicstarter was al geholpen...


mischa

Citaat van: marvin op mei 09, 2009, 22:15:56
en ehh, de topicstarter was al geholpen...

Waarop baseer je die conclusie? De TS heeft zich niet meer gemeld, dus ik vermoed dat hij nog niet voldoende weet.
Set: PM80MKII, CD-67MKII modified

Marvin

@Mischa
Citaat van: Vlearmoes op april 12, 2009, 17:30:50
Als dat een single wire kabel is moeten ze blijven zitten
is het een biwire kabel is moeten de bruggen weg  :yes:

ik concludeer misschien sneller/anders dan u...

mischa

U is echt niet nodig hoor  :-D

Ik had dan eerlijk gezegd op zijn minst even een reactie van hem verwacht.....
Set: PM80MKII, CD-67MKII modified

BernHardN

Citaat van: mischa op mei 07, 2009, 22:32:37
Altijd de bruggen eruit en als je maar 1 versterker aangesloten hebt lekker een stukje speakerkabel ertussen. De bruggen zijn in veel gevallen gemaakt van een inferieure metaalsoort waar een goudlaagje opgedampt is. Een stukje puur koperkabel is stukken beter.

Groeten,
Mischa

wil je hiermee concluderen dat koper beter geleid dan goud  :schater:
stroom neemt de weg van de minste weerstand......... hoe dun dat laagje goud ook is het is altijd beter dan koper

thom

de beste weg om brugjes te leggen is om de contacten door te solderen. meerstal wordt dit aan de binnenkant gedaan met de kabel de ook gebruikt wordt als speakers kabel. hiermee heb je het beste contact de de miste overgangsweerstand.