Verschil source direct en pure direct

Gestart door Rob-, januari 18, 2009, 09:55:57

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Rob-

Kan iemand mij uitleggen wat het verschil is tussen source direct en pure direct.
Zag tevens dat bij pure direct alles auto op large gezet wordt(speakers), maar in mijn instellingen staat 2 maal large front en 3 maal small .Geeft ie alles dan nog wel goed weer

rob

Stadium III

verschil is idd dat alles op large gezet wordt van speakers als je pure of source direct gebruikt

Verder gaat bij pure direct ook je display uit
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

cheese

ja en ik hoor eigenlijk niet zo veel verschil tussen deze 2 standen...jullie wel?

gr cheese
Primare SPA21, Primare cd21,Totem Staff,canton plus xl
,canton av 700.2,synergistic research alpha luidspekerkabel, 47 labs analoge interlink, Supra le Road power cords, Subwoofer BK Gemini II,Sony 40ex700,metrum acoustic NOS quad DAC,sonos zp90 en bridge

Rob-

ja oke zover was ik ook
Maar waar is het precies voor .
En wat voor nut heeft het als je speakers geen full range zijn om alles op large te zetten

rob

Dennis E36

Citaat van: cheese op januari 18, 2009, 10:41:55
ja en ik hoor eigenlijk niet zo veel verschil tussen deze 2 standen...jullie wel?

gr cheese

Hoor jij wel verschil dan als je source direct ingedrukt hebt? Ik neem bij mijn PM7001 eigenlijk
geen verschil waar.....Het enige verschil is dat het toonregeling-circuit overgeslagen wordt, maar dit levert vor mij hoorbaar geen verschil hoor.
Pink Faun - Innuos - Audioquest - Kemp

Vlearmoes

Als je je bronnen via hdmi versterker laat lopen   worden de beelden niet meer doorgegeven naar de TV in de pure direct !
Integra DTR 9.9 & Audyssey MultEQ XT Pro | Marantz BD8002 | Panasonic 50PV20 | Technisat Multytenne & HD S2 plus | Kef Reference series Model Three, Model 200, Calinda| Synlogy 110j  Asus G50v

SB_Marantz

Citaat van: Dennis E36 op januari 18, 2009, 11:00:26
Hoor jij wel verschil dan als je source direct ingedrukt hebt? Ik neem bij mijn PM7001 eigenlijk
geen verschil waar.....Het enige verschil is dat het toonregeling-circuit overgeslagen wordt, maar dit levert vor mij hoorbaar geen verschil hoor.


Dan is het tonnregelcircuit correct ontworpen zoals het hoort.
Dit is bij de PM-80 mk1 wel anders.  :|
Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

Dennis E36

Citaat van: SB_Marantz op januari 18, 2009, 13:38:09

Dan is het tonnregelcircuit correct ontworpen zoals het hoort.
Dit is bij de PM-80 mk1 wel anders.  :|

Zat daar zo'n verschil in dan bij de PM80 mkI? Ik meen mij nog te herinneren dat dit bij de PM80 mkII ook geen denderend verschil opleverde.

Ik heb source direct wel altijd ingeschakeld ook al hoor ik geen verschil...
Pink Faun - Innuos - Audioquest - Kemp

dubbelo7

Hi Mannen,

is het ook niet zo dat bij "xx" direct de toonregeling inderdaad wordt omzeilt , maar ook het level van de speakers ?

Ik heb een sr9300 staan.

Source direct is met muziek en muziek dvdees veel mooier dan de auto stand. 7.1 zit er ook op en die is alleen met een 7.1 speler, nog mooier.

Maar voor een film lijkt het wel zo dat de auto stand met toonregeling van de marantz, meer en misschien wel te veel "pushed"  maar de sub is wel beter op de auto dan direct of 7.1.

Het level van de speakers per kanaal, kan je bij direct niet aanpassen. Dan denk ik dat direct dus ook zijn eigen volume afregeling heeft.......

7.1 heeft bij mij ook een aparte afregeling, maar die kan ik beinvloeden.........


gr
sander
Groeten,
Sander.



SR-9200, Dv-6400, Showcenter Pinancle, Digitenne hd recorder, 4 piedpipers, 1 piepipers center, 1 kef psw3000s sub

Vlearmoes

Bij pure direct idd geen beeld doorgave als je het aanbied samen met geluid    dus voor de CD-speler
bij sourse direct gebeurt dit wel   dus voor de dvd speler
de saqcd`s speel ik af op 7.1 van de AB   want heb darvoor een analoge aansluiting gemaakt

Mijn BD`s speel ik af op de autostand    zo kan ik in het dislpay zien welk formaat er binnen komt (denk aan DTS-MA )


Maar ook mijn vraag; veranderen de grootte van de speakers als je een andere stand kiest ????????
welke grootte bij welke stand??


In mijn speaker setup (manual) staan R C L op large en de surround`s op smal   
deze grootte veranderd toch niet (of zelfs de bijbehorende afstanden) per setting direct enz ??


een verwarde Vlearmoes  :|
Integra DTR 9.9 & Audyssey MultEQ XT Pro | Marantz BD8002 | Panasonic 50PV20 | Technisat Multytenne & HD S2 plus | Kef Reference series Model Three, Model 200, Calinda| Synlogy 110j  Asus G50v

Stadium III

Als je de speaker groote op large hebt staan veranderd niks als je auto,source dirtect/pure direct of een surround mode kiest

De ingegeven afstanden veranderen nooit omdat dat los staat van de groote van de speaker

De volume's van de speakers veranderen ook niet omdat dit ook ingegeven en vast staan anders is een afregeling voor niks geweest

Het eenigste wat kan zijn is dat als men op SMALL draait met als hun speakers en dan source/pure direct pakt dat de reciever gaat zeggen dat L&R large wordt,ook dan worden de afstanden en volume's niet veranderd

Als je op large draait en je schakelt tussen AUTO en SOURCE/PURE direct kan het zijn dat het geluid wat veranderd en de bass wat dunner wordt

Hoe dit komt weet ik niet maar als je alles op source direct afregeld kun je dat zeer mooi opvangen en zo heb je geen probleem

Ikzelf speel hier mijn BD en DVD af op source direct
SACD gaat via de 6 analoge kabels op de 7.1 ch input

Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

dmeerpa

Om terug te keren op de vraag van de topic starter Rob-, het verschil tussen source direct en pure direct

Pure Direct schakelt ook het video circuit uit, dus indien er een video bron aangesloten is, zal je geen beeld hebben. Hierdoor zou je eventuele storingen op je audio-circuit die komen van je video-circuit kunnen vermijden.

Beide modes hebben gemeen dat ze
1 toonregeling overslaan
2 bass management over slaan
3 alle 7 speakers worden op large gezet en sub wordt op YES (aanwezig) gezet.

Als je het mij vraagt zijn deze modes enkel bruikbaar als je speakers in staat zijn om laag genoeg te gaan, wannt gebruik je dit bij een gewone CD met boekenkast speakers, zal het laagste laag niet door de sub worden weergegeven, wat bijvoorbeeld bij stereo, dolby ProII, CS-II, Multi-St wel het geval is.
Marantz Cinema 40 , SACD 30n
Rotel RB-991
Dune HD Max (te koop)
X-box Series X met KODI
Chromecast met Google TV
Pioneer PDP-6080D
Zone 1 : Wharfedale Opus 2 (soon Elysian 4), Opus Tri-Center, 4 x Opus Tri-Surround, SVS PB12+
Zone 2 : Boston Acoustic A25

Stadium III

surround mode's kan de sub gebruikt worden zit ook in de bassmix op mix of both
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

Marvin

Citaat van: Stadium III op mei 02, 2009, 08:31:01
Als je de speaker groote op large hebt staan veranderd niks als je auto,source dirtect/pure direct of een surround mode kiest

De ingegeven afstanden veranderen nooit omdat dat los staat van de groote van de speaker

De volume's van de speakers veranderen ook niet omdat dit ook ingegeven en vast staan anders is een afregeling voor niks geweest

Het eenigste wat kan zijn is dat als men op SMALL draait met als hun speakers en dan source/pure direct pakt dat de reciever gaat zeggen dat L&R large wordt,ook dan worden de afstanden en volume's niet veranderd

Als je op large draait en je schakelt tussen AUTO en SOURCE/PURE direct kan het zijn dat het geluid wat veranderd en de bass wat dunner wordt

Hoe dit komt weet ik niet maar als je alles op source direct afregeld kun je dat zeer mooi opvangen en zo heb je geen probleem

Ikzelf speel hier mijn BD en DVD af op source direct
SACD gaat via de 6 analoge kabels op de 7.1 ch input



volgens mij is dit de enige juiste uitleg...
op de subwoofer na, in SD speelt deze niet mee. ongeacht de instelling both/mix/thx.
met een cd'tje doet de sub niets! auto of stereo kiezen, boem .. sub doet weer mee..
je kan in SD niets veranderen in de instellingen, geen idee waarom niet.
maar de instellingen blijven ongewijzigd aangaande DB's. getest met een test dvd, de waardes blijven gelijk. (die geef ik je van de week wel Sander).

ik heb maar één direct functie, daar schakeld alles op large..

maar je hoort ook dikke speakers alom te hebben....  clown1 :-D

Vlearmoes

Deze sub heb je dus alleen low aangestuurd    dwz op de .1 uitgang?

een rel zal meeblijven spelen als ie ook high level is aangesloten
Integra DTR 9.9 & Audyssey MultEQ XT Pro | Marantz BD8002 | Panasonic 50PV20 | Technisat Multytenne & HD S2 plus | Kef Reference series Model Three, Model 200, Calinda| Synlogy 110j  Asus G50v