SR6006 stuk??!

Gestart door zoefje, januari 30, 2013, 20:39:36

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

zoefje

Zoals de titel al aangeeft.
Mijn SR6006 doet af en toe rare dingen. In de surround mode valt soms de center en surround speaker weg.
En als ik gewoon stereo opnames beluister dan hoor je de receiver soms klikken (schakelen) Hij lijkt dan iets in of uit te schakelen. Ik heb al geprobeerd om de micro processor te resetten en heb mijn bekabeling gecontroleerd, maar hij blijft het doen.

Ik heb de marantz uit de kast gehaald waar hij in stond en alles nogmaals aangesloten, maar dit gaf nog steeds hetzelfde probleem.
Nou heb ik ontdekt dat het probleem zich voordoet als je aan de achterkant OP de speaker aansluitingen drukt. Door de kabels en de warmte werkt dit waarschijnlijk iets waardoor er de ene keer wel contact wordt gemaakt in het apparaat en de andere keer weer niet. Erg vervelend.
Maar eens contact zoeken met de dealer. Gelukkig zit er nog garantie op.
Marantz SR6006, Marantz MM7025
Canton: Vento 890 DC, Karat M20, Karat AS 200 SC, Karat 705 CM
Synology DS411J, Popcorn C200, Topfield 7700HSCI

bas focal marantz

Citaat van: zoefje op januari 30, 2013, 20:39:36

Maar eens contact zoeken met de dealer. Gelukkig zit er nog garantie op.
Zeker doen .

Ooit ook een versterker gehad die fabriek af niet goed was (gesoldeerd) in mijn geval .

Werd prima door de eigen monteur gelijk gerepareerd .
Dus niet eerst na fabrikant .

Maus

Hoe heb je hem aangesloten? via 5 losse tulpjes of digitaal? Het kan ook in de bron zitten of de kabels daartussen.

zoefje

heb alles via HDMI aangesloten. En het maakt niet uit welke bron ik kies (BD, SAT of internet radio). Het probleem komt overal terug. Dus het lijkt inderdaad op een los contact ofzo. Hopelijk kan dit ook snel worden verholpen en ben ik hem niet weken kwijt.
Marantz SR6006, Marantz MM7025
Canton: Vento 890 DC, Karat M20, Karat AS 200 SC, Karat 705 CM
Synology DS411J, Popcorn C200, Topfield 7700HSCI

tdeleeuw

Hallo zoefje,

Ik heb hetzelfde probleem, alleen geen factuur omdat ik hem tweedehands heb gekocht. Nu ben ik wel vrij handig met de soldeerbout, dus ik ben heel benieuwd hoe het bij jou is opgelost of wat de diagnose was...

Weet iemand hier trouwens of de garantie op serienummer verloopt?

Dank.

JohnWx

Citaat van: tdeleeuw op mei 14, 2013, 18:27:02
Hallo zoefje,

Ik heb hetzelfde probleem, alleen geen factuur omdat ik hem tweedehands heb gekocht. Nu ben ik wel vrij handig met de soldeerbout, dus ik ben heel benieuwd hoe het bij jou is opgelost of wat de diagnose was...

Weet iemand hier trouwens of de garantie op serienummer verloopt?

Dank.

alleen met faktuur garantie zie voorwaarden Marantz
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

tdeleeuw

Hmm, jammer. Ik kan eens navragen bij degene waar ik het van kocht of die nog een factuur kan vinden.

zoefje

Citaat van: tdeleeuw op mei 14, 2013, 18:27:02
Hallo zoefje,

Ik heb hetzelfde probleem, alleen geen factuur omdat ik hem tweedehands heb gekocht.
Nu ben ik wel vrij handig met de soldeerbout, dus ik ben heel benieuwd hoe het bij jou is opgelost of wat de diagnose was...

Weet iemand hier trouwens of de garantie op serienummer verloopt?

Dank.

Hoi thomas,

Ik heb mijn receiver uiteindelijk via een Marantz dealer opgestuurd waar ze hem volgens de bon een aantal dagen uitvoerig hebben getest, maar dat het probleem bij hun niet was geconstateerd.
Ik heb de receiver thuis weer aangesloten (na 4 weken) en ook bij mij thuis is het probleem tot nu toe niet weer terug gekomen.
Ik heb hem met exact dezelfde kabels weer aangesloten als voorheen. Dus ik weet het niet.
Of ze hebben bij Marantz toch iets gedaan (Het apparaat kwam wel helemaal gereset terug) of het is domme pech geweest. Vreemd blijft het wel.
Marantz SR6006, Marantz MM7025
Canton: Vento 890 DC, Karat M20, Karat AS 200 SC, Karat 705 CM
Synology DS411J, Popcorn C200, Topfield 7700HSCI

sattie

Garantie gaat niet op serienummer maar op aankoopfactuur, een goeie dealer kan altijd nog een copy factuur terug vinden in het systeem.

tdeleeuw

Dank voor je reactie zoefje, jammer dat er geen duidelijke diagnose uit is gekomen, maar goed dat alles weer werkt bij jou.

Mijn storing heeft wel een kleine update: Ik zette de boel eergisteravond aan en toen deden links en rechts voor het helemaal niet. Stroom er ff af, opnieuw aan, nog steeds niet. Bedrading voor en achter speakers verwisseld, nog steeds niets. Bedrading terug, plotseling een paar seconden geluid, toen weer uit...

Ik dacht: Misschien blijft er een relais hangen > Versterker aan één kant een cm opgetild en laten "vallen": Klik en de front speakers doen het weer. En de rest van de avond zonder ook maar één relais klikje. Gisteren ook gewoon goed.

Heel vreemd dit. Lijkt wel of er een relais is niet goed is, of er zit een draadje los ergens.