Audio show in AZ stadion van studio's alkmaar

Gestart door Sander, januari 02, 2010, 17:44:08

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Dennis E36

En wie zijn er geweest en wat vonden we ervan?
Pink Faun - Innuos - Audioquest - Kemp

johanmaserati

Citaat van: Dennis E36 op februari 07, 2010, 17:33:52
En wie zijn er geweest en wat vonden we ervan?

Ik ben geweest samen met mijn vriendin en de gele kever ;)

Vond het een mooie show, alleen waren de meest "spulletjes" een beetje buiten ons budget.
Marantz SR6004 surround receiver
Crafty Azumi front speakers
Samsung 42" LCD TV
Optoma HD20 Beamer + 100" electrisch scherm
DIY Kimbercable 4AG luidsprekerkabel
DIY pure silver interlinks + LOC pure silver RCA's
Sony PS3
XBOX 360
Nintendo WII

lo

Helaas ben ik er niet geweest vandaag. Zoals ik al aangaf dik 150 km. Vandaag nog nagenoten van het bezoek van Edwin B gisteren en moest nog even TV's spotten.
Volgende keer weer beter pompom

groet,

lo
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

drees62

#18
Ik ben wel geweest en vond het een drama. Vorig jaar gaf men nog echt demo's en ging de deur dicht als de muziek begon. Nu leek het erop dat het vooral ging om het aantal db's.
Alleen Wim van Kranen van Audio Analogue begreep waar de mensen voor kwamen, bij de rest was het meer een Poolse landdag.
Daarnaast is het niet echt handig om 3 verschillende importeurs in één grote zaal te zetten met daarbij ook nog een orkest. Ook waren de standhouders soms drukker met het weghouden van de spelende kinderen bij de dure apparatuur dan de luisteraars te informeren.
Voor mij was dit waarschijnlijk de 2e en laatste keer of men moet het concept gaan veranderen. Bijvoorbeeld de zaal vullen, deur dicht, 25 minuten spelen en dan 5 minuten wisselen van luisteraars. Enz.

Tip: vraag gewoon € 5 entree

Wel nog even gezellig gebabbeld met Fritz en Edwin.

johanmaserati

Citaat van: drees62 op februari 07, 2010, 20:20:18
Ik ben wel geweest en vond het een drama. Vorig jaar gaf men nog echt demo's en ging de deur dicht als de muziek begon. Nu leek het erop dat het vooral ging om het aantal db's.
Alleen Wim van Kranen van Audio Analogue begreep waar de mensen voor kwamen, bij de rest was het meer een Poolse landdag.
Daarnaast is het niet echt handig om 3 verschillende importeurs in één grote zaal te zetten met daarbij ook nog een orkest. Ook waren de standhouders soms drukker met het weghouden van de spelende kinderen bij de dure apperatuur dan de luisteraars te informeren.
Voor mij was dit waarschijnlijk de 2e en laatste keer of men moet het concept gaan veranderen. Bijvoorbeeld de zaal vullen, deur dicht, 25 minuten spelen en dan 5 minuten wisselen van luisteraars. Enz.

Wel nog even gezellig gebabbeld met Fritz en Edwin.

Klopt, echt lekker luisteren ging ook niet...
Marantz SR6004 surround receiver
Crafty Azumi front speakers
Samsung 42" LCD TV
Optoma HD20 Beamer + 100" electrisch scherm
DIY Kimbercable 4AG luidsprekerkabel
DIY pure silver interlinks + LOC pure silver RCA's
Sony PS3
XBOX 360
Nintendo WII

HiFi gek

Ik ben ook geweest , samen met Fritz de With .

Wat Drees62 al aangaf viel mij ook al op .

Alleen Wim Van Kraanen (Analogue Productions) deed de deur dicht en dimpte het licht en gaf een aantrekkelijke demo weg , iedereen bleef dan ook trouw zitten tijdens zo'n demo van Wim ( echt klasse van Wim ) .
Wim had tevens een heel mooie set staan met boxen van het Italiaanse DIAPASON , kleine monitors van maar liefst 9000 euro , prachtig geluid .

Importeur Musical Reality had 1 mooie set staan met VON SCHWIJKERT boxen en KR-KRONZILLA monoblokken .
Dat vond ik ook erg muzikaal klinken .

Importeur HIFINE van Accuphase ( Paul Hattink ) vind ik ook altijd erg interesant .
Hij had de top monoblokken bij zich en de sacd speler kombi van 28.000 euro meegenomen op enorme joekels van boxen van 2.20meter hoog van het merk TRIANGLE .
Hij houd nogal van erg hard draaien en dat gebeurde dus ook , zelfs zo hard dat op een bepaald moment de boxen het niet meer aankonden en begonnen te vervormen .
Hij vertelde na afloop aan mij dat hij op het uiterste randje zat , buiten die 2 vervormings pieks om had zijn set een enorme kontrole zoals je maar zelden waarneemt .
Dat is nou de algemene kracht waar Accuphase zo om bekend staat .
Hij had veel geluk dat hij de boxen net niet opblies met die 2 vervormingspieken , dan had de beste man echt voor aap gestaan .




Groeten  EDWIN  B

JohnWx

Citaat van: HiFi gek op februari 07, 2010, 22:19:21
Ik ben ook geweest , samen met Fritz de With .

Wat Drees62 al aangaf viel mij ook al op .

Alleen Wim Van Kraanen (Analogue Productions) deed de deur dicht en dimpte het licht en gaf een aantrekkelijke demo weg , iedereen bleef dan ook trouw zitten tijdens zo'n demo van Wim ( echt klasse van Wim ) .
Wim had tevens een heel mooie set staan met boxen van het Italiaanse DIAPASON , kleine monitors van maar liefst 9000 euro , prachtig geluid .

Importeur Musical Reality had 1 mooie set staan met VON SCHWIJKERT boxen en KR-KRONZILLA monoblokken .
Dat vond ik ook erg muzikaal klinken .

Importeur HIFINE van Accuphase ( Paul Hattink ) vind ik ook altijd erg interesant .
Hij had de top monoblokken bij zich en de sacd speler kombi van 28.000 euro meegenomen op enorme joekels van boxen van 2.20meter hoog van het merk TRIANGLE .
Hij houd nogal van erg hard draaien en dat gebeurde dus ook , zelfs zo hard dat op een bepaald moment de boxen het niet meer aankonden en begonnen te vervormen .
Hij vertelde na afloop aan mij dat hij op het uiterste randje zat , buiten die 2 vervormings pieks om had zijn set een enorme kontrole zoals je maar zelden waarneemt .
Dat is nou de algemene kracht waar Accuphase zo om bekend staat .
Hij had veel geluk dat hij de boxen net niet opblies met die 2 vervormingspieken , dan had de beste man echt voor aap gestaan .




Groeten  EDWIN  B


Zat er ook nog een andere aardige man bij met een bril jaartje of bijna 60
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

viceadmiraal61

ja die aardige man heb ik ontmoet ..heb eerst om er zeker van te zijn dat dat de man was ..hem eerst
gepoold..met mijn poolchecker..hij was het hans pol..mannen dit was nu een demo van zeer grote klasse
wim en hans names het sts team kunnen wij zeggen het beste van de show....mooie muziek geen
p.a sound zo als bij paul hatink dikke vervorming hoorde ik van cor en marco en lees edwin ook..
wat wil je daar nu mee bewijzen...dom..
terug naar wim en hans sfeer ambiance ongekende klasse...ga zo door mannen..en een vrouw jozien

viceadmiraal61

sorry er was er nog een cor en nico van musical reality ..deze mannen draaien altijd heerlijke muziek
ook nu weer alleen met een zeer ondeugende tekst...you wil not blow me on my birthday ..
ja ja..maar het klonk op de kleine von schwelkers perfect

drees62

#24
Citaat van: jwx op februari 08, 2010, 13:04:44

Zat er ook nog een andere aardige man bij met een bril jaartje of bijna 60

Die aardige man (die mij in ander topic trouwens uitmaakt voor proleet  :wink:) heb ik dan volgens mij ook gesproken over de Rosso Fiorentino luidsprekers die vorig jaar voor ons het hoogtepunt van de show waren met de Pathos versterker. Wij werden uiteindelijk door jouw doorverwezen naar KingAudio omdat Velp wat dichter bij Enschede ligt.

Leuk kennis gemaakt te hebben!

Musicman

Citaat van: viceadmiraal61 op februari 09, 2010, 19:10:03
sorry er was er nog een cor en nico van musical reality ..deze mannen draaien altijd heerlijke muziek
ook nu weer alleen met een zeer ondeugende tekst...you wil not blow me on my birthday ..
ja ja..maar het klonk op de kleine von schwelkers perfect


Cor van "Music Reality" ken ik.
Het is een zeer aardige vent die respect heeft voor ieder die met z'n setje (en muziek) bezig is.
Ik vind hem naar z'n klanten heel goed en eerlijk bezig, met een hele goede service. :yes:
Toen hij afgelopen jaar bij mij thuis was, heeft hij (na het beluisteren van mijn set) me nog goede tips gegeven.

Gr, pat
Musical Fidelity Tri-Vista 300
Marantz SA7
Dali Helicon 400SE
Harmonic Technology Pro 9+
Harmonic Magic Link 2
Supra "Sword" en "Lorad" kabels

viceadmiraal61


Sander

i.v.m. verkoop van me huis moest ik noodgedwongen verhuizen en ben zelf helaas niet geweest :(

Maargoed volgend jaar weer nieuwe kansen.

Wel jammer dat sommige mensen slechte ervaringen hadden dit jaar.
Marantz SR8002
Marantz SA7001KI
B&W CM7(front)
B&W CMC (Center)
Jamo compact 500 (Surround)
Squeezebox classic
W&M LS-01
v/d Hul Royal Yade
Oehlbach NF1 Interlink

Sander

Er is weer een nieuwe editie van de audioshow van studio alkmaar in het AZ stadion en ik ga vandaag even kijken.
Zijn er nog meer forum leden die er heen gaan?

http://www.hifi.nl/nieuws/44253/Audio-Show-Studio-Alkmaar-2012.html


grtz Sander

Ik ben trouwens te herkennen aan schoenen met velgroene veters een army petje.
Marantz SR8002
Marantz SA7001KI
B&W CM7(front)
B&W CMC (Center)
Jamo compact 500 (Surround)
Squeezebox classic
W&M LS-01
v/d Hul Royal Yade
Oehlbach NF1 Interlink

Dennis E36

Nope, vandaag niet.
Morgen wel van de partij HB
Pink Faun - Innuos - Audioquest - Kemp