SR6008 - Verkleuring knop

Gestart door TFHFony, april 15, 2021, 22:26:51

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

TFHFony

Enige jaren geleden mijn mijn SR6003 vervangen door een SR6008. Qua geluid op zich tot grote tevredenheid. Waar ik alleen een stuk minder gelukkig mee ben is de verkleuring van één van de knoppen. Op zich worden deze nooit aangeraakt. Ik krijg bijna het idee dat het origineel een andere kleur is geweest en hij achteraf van een zwart tintje is voorzien:



Is dit een bekend fenomeen? En is dit makkelijk op te lossen?

JohnWx

Citaat van: TFHFony op april 15, 2021, 22:26:51
Enige jaren geleden mijn mijn SR6003 vervangen door een SR6008. Qua geluid op zich tot grote tevredenheid. Waar ik alleen een stuk minder gelukkig mee ben is de verkleuring van één van de knoppen. Op zich worden deze nooit aangeraakt. Ik krijg bijna het idee dat het origineel een andere kleur is geweest en hij achteraf van een zwart tintje is voorzien:



Is dit een bekend fenomeen? En is dit makkelijk op te lossen?

Hebben er veel last van, wen er maar aan
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Stadium III

Audio service in Elst eens contacten als ze nog een nieuwe hebben liggen
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

TFHFony

Citaat van: John Wx op april 16, 2021, 11:47:09
Hebben er veel last van, wen er maar aan
Speelt dit ook bij nieuwere generaties? Want dan moet ik een nieuwe Marantz even van mijn verlanglijstje schrappen. Zou op zich jammer zijn, want ik ben wel gecharmeerd van het uiterlijk.

Citaat van: Stadium III op april 16, 2021, 12:38:23
Audio service in Elst eens contacten als ze nog een nieuwe hebben liggen
Bedankt, ik zal ze eens een mailtje sturen. En gelijk eens vragen of het redelijk eenvoudig te vervangen is.

JohnWx

Citaat van: TFHFony op april 16, 2021, 13:02:24
Speelt dit ook bij nieuwere generaties? Want dan moet ik een nieuwe Marantz even van mijn verlanglijstje schrappen. Zou op zich jammer zijn, want ik ben wel gecharmeerd van het uiterlijk.
Bedankt, ik zal ze eens een mailtje sturen. En gelijk eens vragen of het redelijk eenvoudig te vervangen is.

Ja allemaal kijk maar wat er word aangeboden alleen de "goedkoper" met plastieke knoppen niet
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

TFHFony

Nah, de nieuwe knop is besteld. Niet goedkoop, 30 euro voor een stuk plastic... maar het zal er straks weer een stuk beter uitzien.

JohnWx

Citaat van: TFHFony op april 19, 2021, 18:53:08
Nah, de nieuwe knop is besteld. Niet goedkoop, 30 euro voor een stuk plastic... maar het zal er straks weer een stuk beter uitzien.

Oke wel gaaf weer mooi zwart kan hij er makkelijk af of gewoon eraf trekken   
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

CBdicX

Citaat van: TFHFony op april 15, 2021, 22:26:51
Enige jaren geleden mijn mijn SR6003 vervangen door een SR6008. Qua geluid op zich tot grote tevredenheid. Waar ik alleen een stuk minder gelukkig mee ben is de verkleuring van één van de knoppen. Op zich worden deze nooit aangeraakt. Ik krijg bijna het idee dat het origineel een andere kleur is geweest en hij achteraf van een zwart tintje is voorzien:



Is dit een bekend fenomeen? En is dit makkelijk op te lossen?

Ontvetten en een spuitje Motip verf, is er in mat, zijdeglans en glans.
Beide knoppen doen en niemand die het ziet, kosten: rond de 8 euro.......

Gebeurd vaak als 1 knop iets meer daglicht krijgt, of het is gewoon goedkope plastic rommel  :wink:

Sorry dat ik wat (te) laat reageer  :-(

fluissie

In t zilver kopen  :-D

Stuk sjieker en geen last van

En ja ook de nieuwe modellen incl de dure av880 series in het zwart hebben dit ook
Marantz av7706 + Marantz mm8077,  Kef r7,Kefci160r ,Focal sr900, svs pb 16 ultra , Philips oled 65 inch , dedicated stroomgroep , isotek polaris fillterblok, audioquest stroom + hdmi+ xlr + ethernet  kabels, verlaagd akoestisch plafond , x box series x

pameijer

Citaat van: fluissie op april 30, 2021, 23:43:24
In t zilver kopen  :-D

Stuk sjieker en geen last van

En ja ook de nieuwe modellen incl de dure av880 series in het zwart hebben dit ook
Goh, staat er toevallig net eentje op MP  :evil:
Anthem MRX1120 / Sony UBP-X800M2 / Technics SL2000 + NAD PP2i/ Apple TV 4K + Nvidia Shield + Vero 4K+/ Vu+ Duo2 / LG 55C7 / JVC X7900 met iVisions Cinema 4K 260 cm / AVI ADM9.1RS actives front en center + AVI DM5 rears + 4x Micca M8C + Rythmik E15

fluissie

Citaat van: pameijer op mei 01, 2021, 08:03:59
Goh, staat er toevallig net eentje op MP  :evil:

:wink:

He kerel ook hier ?

Was dat jij me tagte in een bericht .. wist niet eens dat ik hier ook een account ooit had aangemaakt
Marantz av7706 + Marantz mm8077,  Kef r7,Kefci160r ,Focal sr900, svs pb 16 ultra , Philips oled 65 inch , dedicated stroomgroep , isotek polaris fillterblok, audioquest stroom + hdmi+ xlr + ethernet  kabels, verlaagd akoestisch plafond , x box series x