Kiezen.... zucht......

Gestart door themaestro, april 14, 2021, 22:21:00

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

JohnWx

Citaat van: Nb op april 20, 2021, 12:47:14
Na anderhalve week nieuw uit de doos. :-o
Na uitzetten en na 10 minuten aanzetten was het weg, maar ik vertrouwde het niet meer.
Het geluid en de bediening vond ik ook niet echt prettig.
Met een Rotel eindversterker heb ik het ook eens gehad.

Ik ben van mening dat een versterker geen geluid maakt maar alleen versterkt maar als je er geen goed gevoel bij hebt  :x niet doen
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

CBdicX

Citaat van: John Wx op april 20, 2021, 18:02:26
Ik ben van mening dat een versterker geen geluid maakt maar alleen versterkt maar als je er geen goed gevoel bij hebt  :x niet doen

:gp:  :gp:

NB

Ik ben van mening dat ik zelf mag vinden wat ik vind. :yes:
Kamer set:
Marantz PM 6007 - Q Acoustics 3050 - Infinity Alpha 10 - Yamaha CDS303 - Marantz cd 5000-
Pioneer DV-50LX- Bluetooth receiver BLS- B11.
Sennheisser HD 700 en Sennheiser IE 800.

Slaapkamer:
PM 6004, Mistral Bow 3, Philips cd 723, Dab+tuner.

CBdicX

Citaat van: Nb op april 29, 2021, 10:09:09
Ik ben van mening dat ik zelf mag vinden wat ik vind. :yes:

:gp:  :gp:  :yes:

themaestro

Ik loop tegen een PM Pearl KI versterker aan, er zijn er maar 500 van. Iemand daar ideeën over in vergelijk tot de PM 8006?
Musical Fidelity cd transport x-ray v8, Musical Fidelity x-dac v8, Mystère ai11, Musical Fidelity M6Si,  PSB Synchrony One,  Tannoy XT8F, Sony PS-6750 met Nagaoka MP200, Fluance RT85 2M Blue.
" The message is in the music "

jrm

't zijn allebei versterkers, maar zien er anders uit  :-D

themaestro

Ik ben een beetje klaar met die personen die te melden hebben dat een versterker enkel versterkt en meer niet.
Zij laten geen gelegenheid onbenut om te posten als het woord "versterker " ergens voorbij komt. Zo krijg ik mijn post-count ook wel omhoog.
Musical Fidelity cd transport x-ray v8, Musical Fidelity x-dac v8, Mystère ai11, Musical Fidelity M6Si,  PSB Synchrony One,  Tannoy XT8F, Sony PS-6750 met Nagaoka MP200, Fluance RT85 2M Blue.
" The message is in the music "

CBdicX

Citaat van: themaestro op mei 10, 2021, 18:45:30
Ik ben een beetje klaar met die personen die te melden hebben dat een versterker enkel versterkt en meer niet.
Zij laten geen gelegenheid onbenut om te posten als het woord "versterker " ergens voorbij komt. Zo krijg ik mijn post-count ook wel omhoog.

Tja, er zit wel waarheid in.
Als jij denkt dat er werkelijk hoorbaar verschil zit in versterkers, dan werkt de marketing machine goed.
Maak je niet druk, ik heb ook jaren gedacht verschil te horen, heb nu andere gedachte die overeen komen met de vorige reactie.......
Geniet gewoon van wat je koopt, dat zal het " beste" klinken 😉

NB

Citaat van: themaestro op mei 10, 2021, 18:45:30
Ik ben een beetje klaar met die personen die te melden hebben dat een versterker enkel versterkt en meer niet.
Zij laten geen gelegenheid onbenut om te posten als het woord "versterker " ergens voorbij komt. Zo krijg ik mijn post-count ook wel omhoog.

Dat heb ik ook.  :yes:
Vooral omdat ik de huidige en de vorige versterker nog beiden heb.
Dus onder gelijke omstandigheden en met dezelfde aangesloten spulletjes prima kan vergelijken.


Kamer set:
Marantz PM 6007 - Q Acoustics 3050 - Infinity Alpha 10 - Yamaha CDS303 - Marantz cd 5000-
Pioneer DV-50LX- Bluetooth receiver BLS- B11.
Sennheisser HD 700 en Sennheiser IE 800.

Slaapkamer:
PM 6004, Mistral Bow 3, Philips cd 723, Dab+tuner.

WilliamB

Citaat van: themaestro op mei 10, 2021, 16:53:56
Ik loop tegen een PM Pearl KI versterker aan, er zijn er maar 500 van. Iemand daar ideeën over in vergelijk tot de PM 8006?
Ik weet dat jowa deze heeft gehad, misschien kan hij darr iets over vertellen  :yes:
Set 1: Marantz PM11s1, SA11s1/ Auralic Altair G1 / Audio Physic Scorpio 25, tempo VI, Spark 5, Celcius / Atmos Vocal 100Icw 5
Marantz SR8012 / SVS PC13Ultra/Sony VPL-vw590 4K isf/Zidoo z1000
Set 2: Marantz PM7004 /Teac NT-505 /Dynaudio Focus 160 / Rega P3

JohnWx

Citaat van: Nb op mei 10, 2021, 19:50:02
Dat heb ik ook.  :yes:
Vooral omdat ik de huidige en de vorige versterker nog beiden heb.
Dus onder gelijke omstandigheden en met dezelfde aangesloten spulletjes prima kan vergelijken.

Je weet hoelang ons korte termijn geheugen is  :wink:
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Maus

Citaat van: John Wx op mei 10, 2021, 21:30:52
Je weet hoelang ons korte termijn geheugen is  :wink:

En jij weet net zo goed dat dat de grootste onzin is die verkondigd word. Als dat werkelijk zo zou zijn dat wij dat niet kunnen onthouden, zou ik me toch een ongeluk schrikken als m'n vrouw savonds thuis komt. Wie komt er binnen? Ik hoor wel wat maar wie het is? Dat ben ik vergeten!

TurboMarco

Wanneer je 2 versterkers vergelijkt wil je toch wel weten of de uitgangsspanning gelijk is toch, wanneer dat verschillend is zullen de versterkers verschillen , maar dat gaat dan ook op wanneer je 2 dezelfde versterkers vergelijkt.
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

JohnWx

Citaat van: Maus op mei 10, 2021, 21:39:07
En jij weet net zo goed dat dat de grootste onzin is die verkondigd word. Als dat werkelijk zo zou zijn dat wij dat niet kunnen onthouden, zou ik me toch een ongeluk schrikken als m'n vrouw savonds thuis komt. Wie komt er binnen? Ik hoor wel wat maar wie het is? Dat ben ik vergeten!

Ja maar je wet niet in wat voor mood ze binnen komt  :-D
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

CBdicX

#44
Citaat van: Maus op mei 10, 2021, 21:39:07
En jij weet net zo goed dat dat de grootste onzin is die verkondigd word. Als dat werkelijk zo zou zijn dat wij dat niet kunnen onthouden, zou ik me toch een ongeluk schrikken als m'n vrouw savonds thuis komt. Wie komt er binnen? Ik hoor wel wat maar wie het is? Dat ben ik vergeten!

Geen onzin, korte termijn geheugen voor audio is wetenschappelijk bewezen op een aantal seconden.
Vandaar de directe A-B vergelijking door direct te schakelen tussen versterkers.
Dit is een plat gelopen pad, en is vechten tegen windmolens, ik haak af want dit komt een aantal keer per jaar weer voorbij......🥱

Quote:

A Message From Your Brain:

                                    I'm Not Good At Remembering What I Hear !

A new study shows that we are far better at remembering what we see and touch than what we hear.

This particular sensory store is capable of storing large amounts of auditory (sound) information that is only retained for a short period of time (3–4 seconds).


In andere woorden, het heeft dus totaal geen nut om een versterker af te koppelen en een nieuwe aan te sluiten en dan gaan vergelijken.
Die audio informatie van de eerste is verdwenen uit het brein, tenzij je dit binnen 3-4 seconden kan wisselen :wink:
Vandaar de schakel kastjes (old school) in audio winkels waar je met 1 druk op de knop van de een naar de ander gaat.
Staan de versterkers allemaal neuraal en direct geschakeld, zal je geen verschil waarnemen (met de ogen dicht !!)

Maar ik L#L al weer teveel over dit uitgekauwde onderwerp.............