Handshake probleem SR6004

Gestart door Henri, maart 12, 2010, 16:26:27

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Henri

Beste forummers,

slurp al een tijdje mee op het forum zonder te participeren.

Nu een probleem die bij meerdere speelt...het zgn "handshake" probleem

Heb constant problemen met het HDMI out signaal naar mijn Samsung PS50B850.

Koop een mooie receiver (mooi geluid) loop ik steeds tegen dat "gezeik" aan.

Zodra ik de HDMI out kabel eruit trek of de tv uitzet functioneert de receiver uitstekend dus het zit m in de connectie met de TV. allerlei kabels geprobeerd, maar zowel de goedkope als de monstercable geven hetzelfde probleem. Het vreemde is dat een enkele keer mijn BD of mediaspeler (aangeloten via s video aan voorkant) wel probleemloos functioneren.

Is er eigenlijk een oplossing voor? Ligt het nu aan de receiver of de TV of kun je dat niet zo zeggen

Groet,

Henri

sweatsockpimp

Waardeloos he..... violent1 violent1
Ik had het alleen met het tv-kastje van Interactieve TV van KPN. Die heb ik dus rechtstreeks op de tv aangesloten.
Mijn blu-ray speler doet het wel via HDMI naar de SR 6004 en die via de hdmi-out naar de tv.

Ik vind dit soort problemen ook absurd, maar nu het allemaal speelt, laat ik het maar zo. Zet de tv zelfs weer wat vaker uit en luister muziek (SACD!!) :zzz: :zzz:
Lekker hoor.... byebye
Marantz SR6004 
Oppo BDP-83
Rotel RCD 1070
Philips 37PFL8404H
Audio Physic Tempo V (fronts)
Audio Physic Celsius (center)
JBL XTI 10 S (surrounds)
Panasonic DMR-EH55

Henri

Bedant voor je snelle reactie.

Wat ik me afvraag als newbee... kan ik mijn apparatuur alllemaal rechtstreeks op de tv aansluiten (4 HDMI ingangen) en dan alle via een optische kabel (3 ingangen geloof ik) op de SR aansluiten, krijg ik dan dezelfde geluidsmogelijkheden?  Beetje omslachtig maar wil het allemaal wel aan de praat krijgen.


groet,

Henri

sweatsockpimp

Dat lijkt me niet. :no: :no:. Maar er zijn vast mensen die dit zeker weten. Misschien slapen ze nog... :gaap:
Marantz SR6004 
Oppo BDP-83
Rotel RCD 1070
Philips 37PFL8404H
Audio Physic Tempo V (fronts)
Audio Physic Celsius (center)
JBL XTI 10 S (surrounds)
Panasonic DMR-EH55

UPP

Ik sta op het punt een SR6004 aan te schaffen, maar dit soort grappen brengen me een beetje aan het twijfelen. Ik lees dat alleen mensen met een Samsung TV dit probleem hebben of ook met andere merken? Ik heb een Philips overigens.

sweatsockpimp

Ik heb ook een Philips TV.
Heb de problemen alleen met het kastje van Interactieve TV....
Marantz SR6004 
Oppo BDP-83
Rotel RCD 1070
Philips 37PFL8404H
Audio Physic Tempo V (fronts)
Audio Physic Celsius (center)
JBL XTI 10 S (surrounds)
Panasonic DMR-EH55

dorst

een vriend van mij heeft dit probleem ook gehad met zijn SR6004 en nieuwe Samsung TV. Probleem zat niet in de receiver maar in de TV. Na software update op de TV was het probleem verholpen.

UPP

Citaat van: sweatsockpimp op maart 15, 2010, 12:25:42
Ik heb ook een Philips TV.
Heb de problemen alleen met het kastje van Interactieve TV....
UPC? Ik heb het digitale royaal-afzet-pakket met HDTV van UPC clown1

Citaat van: dorst op maart 15, 2010, 14:21:28
een vriend van mij heeft dit probleem ook gehad met zijn SR6004 en nieuwe Samsung TV. Probleem zat niet in de receiver maar in de TV. Na software update op de TV was het probleem verholpen.
Hé dat is grappig, wist niet dat dat kan, ga ik eens uitzoeken.

Vlearmoes

Dit is een zeer bekend probleem om van je digitale kastje via versterker beeld te krijgen
dit komt door meegevoerde signalen (denk aan bv beeldformaat)

De beste remedie is dan ook je tv rechtstreeks te voorzien van beeld  en de versterker van geluid
het voordeel is dan ook dat jeje versterker niet altijd hoeft aan te zetten voor beeld enof geluid

Theo
Integra DTR 9.9 & Audyssey MultEQ XT Pro | Marantz BD8002 | Panasonic 50PV20 | Technisat Multytenne & HD S2 plus | Kef Reference series Model Three, Model 200, Calinda| Synlogy 110j  Asus G50v

UPP

Ik moet wel de receiver aanzetten voor het geluid. Want ik heb een Philips clown1 clown1

bsmpower

Citaat van: Vlearmoes op maart 15, 2010, 17:51:23
Dit is een zeer bekend probleem om van je digitale kastje via versterker beeld te krijgen
dit komt door meegevoerde signalen (denk aan bv beeldformaat)

De beste remedie is dan ook je tv rechtstreeks te voorzien van beeld  en de versterker van geluid
het voordeel is dan ook dat jeje versterker niet altijd hoeft aan te zetten voor beeld enof geluid

Theo

Inderdaad zo heb ik het ook ingesteld (ivm handshake problemen). Decoder verbonden met de tv met hdmi en coax en de decoder verbonden met de receiver via Toslink (optisch). 's Ochtends kijk ik altijd even het nieuws en dan hoef ik niet al mijn apparaten aan te doen. Daarnaast geeft de decoder toch nog geen HD geluidsformaten af en is HDMI connectie niet echt nodig. Ik had het misschien ook wel zo gedaan als ik het handshake probleem niet had gehad.

Walt51

Ik hoor wel vaker opmerkingen dat een t.v. niet goed synchroniseert met een digitale aansturing, o.a. JVC en Samsung. Meestal is de oorzaak te zoeken in de tv.

Ik moet zeggen, dat ik er zelf (gelukkig) geen probleem mee heb.
Ik heb op de SR6004 het interactieve tv-kastje van KPN (Motorola 1941 -> pokkeding!) op HDMI ingang 4 zitten (DSS).
Ook de bluray (BD7003) loopt via HDMI over de SR6004 (ingang 1).
Output gaat naar een Pioneer XDE-436 plasma.
Incidenteel gebeurt het wel eens, dat ik voor de tv geen beeldsignaal krijg en wel audio.
Even van ingangssignaal wisselen lost dit probleem dan weer op.

Succes met het vinden van de oplossing

Mark

Citaat van: Henri op maart 13, 2010, 10:36:48
Bedant voor je snelle reactie.

Wat ik me afvraag als newbee... kan ik mijn apparatuur alllemaal rechtstreeks op de tv aansluiten (4 HDMI ingangen) en dan alle via een optische kabel (3 ingangen geloof ik) op de SR aansluiten, krijg ik dan dezelfde geluidsmogelijkheden?  Beetje omslachtig maar wil het allemaal wel aan de praat krijgen.


groet,

Henri
Je mist dan het HD audio formaat dat beschikbaar is op Blue Ray Disk. Dit formaat kan alleen maar via HDMI naar de SR gaan. In het geval van optische/coaxiale link heb je niet de beschikking over HD Audio formaat. Dat is een echt gemis voor een audiofiel. 
Mark