Probleem Directioneel Sub C40 (opgelost), en vergelijk C40 / C70

Gestart door CBdicX, juli 21, 2023, 14:45:14

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

CBdicX

Ik zit zwaar in de Marantz sh*t op dit moment, dat C40 schatje dedecteerd mijn Fronts speaker niet meer.
Fabrieks restet gedaan maar voorlopig is het over en uit.

Ik ga eerst maar wat eten en dan weer verder speuren.

En ja, ze zijn aangesloten.....  :wink:

RHK

Citaat van: CBdicX op juli 22, 2023, 11:11:54De 3 subs blijven, hoe dan ook, met of zonder Directional, want nu ben ik het fenomeen kwijt dat als ik een stap naar voren zette, ik in een behoorlijke bass bubbel stond.
Dat is nu weg met bij plaatsing van de sub aan de achterwand.

Heb het nu draaien op Standaard Subs, klinkt als een tiet, sowieso een behoorlijke stap vooruit  :-)

Ik heb er aan 2 genoeg, maar mooi dat er overal bas is.
Marantz AV7706* Rotel RMB-1575* Parasound ZampV3*B&W 702S3* Klipsch RP-504C* Klipsch R-112-SW sub* Hepta Bariton sub* Antimode 8033 SII *Hepta Spring* Atmos Dali Alteco C1*
LG Oled65G1RLA* Panasonic DMP-UB900* RU Connected*

CBdicX

Wat een puinhoop met nu weer die Front speakers.
Ook in Stereo geen geluid te horen  :no:

3x een Fab. reset uit moeten voeren, geheel door het setup menu heen moeten gaan, dus dit niet overslaan en zelf doen, en nu werken ze weer  :-o

Uiterst instabile software.
Denk omdat ze een probleem hadden met Dirac, die alle gegevens wiste, en dus een update hebben moeten doen daarvoor, dat er nu deze troep ontstaan is.
Ook bij de eerste verse setup aangeven dat ik 3 subs wil gebruiken met Directional subs, die optie wordt geboden, Directional of Standaard, wordt Audyssey gestart en lopen die 3 subs ook dan gewoon mee in de setup.
Maar ook na dit, wederom na de setup, maar 2 subs die het doen.

Weer een Fab. reset gedaan (ik hou ervan  :-D ) en 3 Standaard Subs gebruik, en ja, alle 3 werken gewoon.
Duidelijk een gevalletje wij lossen het Dirac probleem op, en creeren er een nieuw probleem bij, of het bestond al, dat zou ook kunnen.
Maar dat het een bug is, is wel duidelijk.

Ga de D&M support desk maar eens lastig vallen.

RHK

Had ik al eens gezegd dat op softwaregebied het met Marantz nogal eens verkeerd gaat?  :roll: die receiver is ook de goedkoopste niet.
Marantz AV7706* Rotel RMB-1575* Parasound ZampV3*B&W 702S3* Klipsch RP-504C* Klipsch R-112-SW sub* Hepta Bariton sub* Antimode 8033 SII *Hepta Spring* Atmos Dali Alteco C1*
LG Oled65G1RLA* Panasonic DMP-UB900* RU Connected*

CBdicX

Wel met de audio professoren op het ASV forum dit gekloot besproken, en 1 is er ook tegen dit probleem is aangelopen en een redelijk simpele oplossing toegepast, waar ik zelf ook aan dacht.

Op de SB1000 zit een L/R ingang dus vanaf de C40 2 RCA subkabels naar de 3de SB1000, die 2 kabels aansluiten op Sub 3 en Sub 4 zodat de C40 "denkt" dat hij met 4 subs te maken heeft ipv 3.
Bij in iedergeval 1 gebruiker in Noorwegen werkt het goed zo, hij heeft ook 3 subs en Directional sub werkt dan wel met 3 subs.
De software denkt dat er 4 subs zijn.........

Het is natuurlijk een bug, maar in dit soort bug oplossingen gaat vaak maanden in zitten dus dan is dit een mooie oplossing.

Voor mij zou het nog makkelijker zijn om op sub 3 en 4 een Y-splitter te zetten en die aan die ene RCA koppelen die er nu ligt.
Vraag mij alleen af of dat kan, 2 uitgangen naar 1 kabel ?

Marvin

Er zullen verschillende signalen doorheen gaan, dus het lijkt me niet handig.
Gewoon een extra coax trekken als je dit wilt.

Het lijkt me theoretisch de ideale manier om de Marantz te laten denken dat er 4 subs staan.
Dit kan je dus ook doen met 1 sub, laten denken dat er 2 staan.
Of met 2 laten denken dat er 3 of 4 staan.
Geinig.

RHK


Dit kan je dus ook doen met 1 sub, laten denken dat er 2 staan.
[/quote]

Dat heb ik thuis niet alleen met de sub.  :-D
Marantz AV7706* Rotel RMB-1575* Parasound ZampV3*B&W 702S3* Klipsch RP-504C* Klipsch R-112-SW sub* Hepta Bariton sub* Antimode 8033 SII *Hepta Spring* Atmos Dali Alteco C1*
LG Oled65G1RLA* Panasonic DMP-UB900* RU Connected*

CBdicX

Citaat van: RHK op juli 23, 2023, 20:20:44Dit kan je dus ook doen met 1 sub, laten denken dat er 2 staan.


Dat heb ik thuis niet alleen met de sub.  :-D

 :-D bij mij staat eigenlijk altijd maar 1, maar dan wel rechtop  :-D

CBdicX

Ik krijg van de week een stereo rca  15 meter binnen, en dan zal ik mijn ervaring weer delen.....  :yes:

CBdicX

Sorry, ik moet even de fustratie van mij af schrijven........

Na het niet op te lossen probleem met 3 en 4 subwoofers met Directional sub, heb ik nu, na diversre resets, dat dit electronisch wonder mijn linker Front speakers niet meer "hoort" tijdens Audyssey.
Gaat in 3 stappen knetter hard waarna ik maar op annuleren druk.

Weer resetten maar helaas, ook met een Stereo setup wil de Front links niet gededecteerd worden terwijl die gewoon de Audysssey test tonen laat horen, alleen steeds harder.

Ik ga verder speuren maar denk dat deze C40 retour moet, wat een sh*t zooi........

CBdicX

Helaas, C40 is reeds onderweg naar Audio Services  :x

Contact gehad met de Marantz technische dienst, echter alles wat deze heer voorstelde heb ik reeds meerdere malen uitgevoerd.
Hij vond dit ook een zeer vreemd fenomeen, na ja, daar koop ik natuurlijk niets voor.

Dus weer aan de sleep en zal dat kreng wel weer een paar weken kwijt zijn.
Ik meld mij weer als ie terug is en dan gaan ik weer vrolijk van voren af aan opstarten.

De mazzel......

RHK

Wat een ergernis voor zo'n apparaat, waarvan Marantz beweert dat er veel aandacht aangeschonken is.
Marantz AV7706* Rotel RMB-1575* Parasound ZampV3*B&W 702S3* Klipsch RP-504C* Klipsch R-112-SW sub* Hepta Bariton sub* Antimode 8033 SII *Hepta Spring* Atmos Dali Alteco C1*
LG Oled65G1RLA* Panasonic DMP-UB900* RU Connected*

NB

Kamer set:
Marantz PM 6007 - Q Acoustics 3050 - Infinity Alpha 10 - Yamaha CDS303 - Marantz cd 5000-
Pioneer DV-50LX- Bluetooth receiver BLS- B11.
Sennheisser HD 700 en Sennheiser IE 800.

Slaapkamer:
PM 6004, Mistral Bow 3, Philips cd 723, Dab+tuner.

CBdicX

Ze hebben nu een nieuwe gebleekt sterretje, en die "akoestische vakmannen" waren op vakantie toen die C40 van mij aan de beurt was.
Nu snap ik ook waarom dat ene Height kanaal zachter is dan de rest......

Mooi he, die marketing  :-o 

CBdicX