Vraag m.b.t. verlagen impedantie hoofdtelefoonampje bij PM7200.

Gestart door Cornelis1921, februari 19, 2013, 04:42:50

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Cornelis1921

Hallo alle techneuten en non-techneuten op het forum hier een vraag m.b.t. een kwestie die speelt tussen de AKG K701 en de PM7200.
Heeft het zin om de prestaties van de AKG K701 (imp. 64ohm/ gev. 105dB) te verbeteren d.m.v. het verlagen van de impedantie de hoofdtelefoonversterker van de PM7200, en wat gaat zoiets bij benadering kostenen wie die klus kunnen en willen doen?
Alvast dank voor jullie antwoord(en).
Groet, Cor.
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

lo

Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

HAL9000

Cor ik vind dit  vreselijk kinderachtig.  Ik beantwoord niks.   :x
Herstel  de  oude  glorie  van marantz!!

JohnWx

misschien dat Cor via dit bericht via andere ook input krijgt ?
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

SB_Marantz

@ Cor,

Buiten het feit dat ik je vraagstelling wat vreemd geformuleerd vindt kan ik het volgende zeggen:

Ik heb zelf al jaren een Beyer Dynamic DT-550 welke prima bevalt.
Nu heb je geluk dat een vriend van me welke dezelfde AKG als jij in zijn bezit heeft dezelfde problemen ondervind m.b.t. tot de SPL.

Je moet de versterker dus echt flink open zetten eer er wat geluid uit de hoofdtelefoon komt.

64 Ohm om 32 bij de Beyer scheelt natuurlijk wel een slok op een borrel.

Aangezien de 7200 geen eigen hoofdtelefoon versterker aan boord heeft en kennelijk te weinig gain voor de AKG produceert zul je concessies moeten doen.

Of een losse hoofdtelefoonversterker welke veel meer gain kan produceren of een andere hoofdtelefoon, it's simple as that.

Nu staat mijn grieperige hoofd er even niet naar om op dit moment in de materie te duiken voor een simpelere oplossing maar daar kan ik op een later tijdstip wel op terug komen mocht daar behoefte aan zijn.

Met koortsachtige groeten,

SB
Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

Cornelis1921

#5
Citaat van: HAL9000 op februari 19, 2013, 11:27:08
Cor ik vind dit  vreselijk kinderachtig.  Ik beantwoord niks.   :x
Sorry Jon, dat ik jouw naam verbonden heb aan dit topic.  notworthy
Ik had inderdaad gehoopt ook input van anderen te krijgen.
Met vriendelijke groetjes, Cor.




* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

Cornelis1921

#6
Citaat van: lo op februari 19, 2013, 10:08:03
Deze vraag kun je toch veel beter via een PM stellen Cor?
Achteraf heb jij ook gelijk Leo. Dit was voor mij ook een twijfelgeval.

Leo of een andere mod, zouden jullie dit topic willen verwijderen?
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

SB_Marantz

Citaat van: Cornelis1921 op februari 20, 2013, 04:01:36
Sorry Jon, dat ik jouw naam verbonden heb aan dit topic.  notworthy
Ik had inderdaad gehoopt ook input van anderen te krijgen.
Met vriendelijke groetjes, Cor.


Dat kun je zo veranderen Cor.

Maar waarom reageer je niet op mijn reply?

Begrijp je het niet of was het al laat en lees je maar de helft?

Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

Paul

Vandaag is morgen alweer gisteren.

Mijn site

SB_Marantz

Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

Cornelis1921

#10
Citaat van: SB_Marantz op februari 20, 2013, 07:42:57

Dat kun je zo veranderen Cor.

Maar waarom reageer je niet op mijn reply?

Begrijp je het niet of was het al laat en lees je maar de helft?
Mijn excuses Wilfred. Ik was nogal geschrokken van Jon's reactie op mijn topichoofd en -opening.
Ik heb het moderaat dus ook gevraagd dit gehele topic maar  te verwijderen op mijn verzoek. Maar ik zal enige wijzingen aanbrengen zodat Jon zich er misschien niet meer aan hoeft te storen.
Ik zal zo spoedig mogelijk reageren op jouw reply.
Groetjes, Cor.
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

Cornelis1921

#11
Hoi Wilfred jouw antwoord is duidelijk en heb ik begrepen. Dus of een andere versterker met aparte hoofdamp of een (dure) hoofdamp. Nu dan heb ik mijn conclusie al getrokken. Ik doe dus maar een concessie t.a.v. de gain en de daarbij behorende SPL.
Dank voor jouw antwoord en beterschap gewenst.
Jon, jij nogmaals mijn excuses. (Beetje dom he? Leo heeft in deze (weer eens) gelijk.
Groetjes, Cor.
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

HAL9000

Cor,  Ik stoor  mij er  verder niet aan maar klein Pm  bericht is zo gedaan en beantwoord  anders  een  generaal bericht.

Nu lijkt het net als of ik geen berichten beantwoord. 
Herstel  de  oude  glorie  van marantz!!

Cornelis1921

#13
Citaat van: HAL9000 op februari 20, 2013, 11:22:28
Cor,  Ik stoor  mij er  verder niet aan maar klein Pm  bericht is zo gedaan en beantwoord  anders  een  generaal bericht.

Nu lijkt het net als of ik geen berichten beantwoord.
Jon, OK begrepen. Ik heb je een PM gestuurd, maar beschouw de vraag daarin als beantwoord. Dank! Ik zal voortaan meer antiperen (niet mijn sterkste eigenschap) En snel van begrip zijn kennelijk ook niet.
Groet, Cor.
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

Cornelis1921

 stupid Oh misverstand, waartoe bent U hier op aarde? Zeg het mij en ik zal voor altijd Uw nederige dienaar zijn. notworthy
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *