REL storm 3

Gestart door HAL9000, januari 17, 2013, 13:26:04

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

HAL9000

Ik heb een  REL  storm 3  subwoofer versterker op de  tafel gehad. Deze  bromde  en  had tik verschijnselen.
Bleek dat er  vanuit  rel al een aantal modificaties  beschikbaar waren gemaakt.

Ik heb 2  weerstanden vervangen, 6  transistoren  en alle elko's  vervangen door  wat beters.
De  grote buffer elkos  van 80vdc naar 100vdc  gebracht. Deze  waren 10.000 maar gaven beide nog maar 7500uF Deawoo elko's  shutup

Ben bang dat meerdere  REL  eigenaren  nu rekening moeten houden met eventuele  storingen. 
Foto's:


alles  origineel.

verbrand, ook een SMD weerstandje is verbrand.


Heb het smd  weerstandje  direct gekoppeld  aan de  transistor, ook loopt de weerstand  direct door  het print  naar de  koper baan waar deze aangesloten hoort. Ineens  niet meer zo warm  :angel: 

De elko's  van  deawoo  25v 100uF 3 stuks en 2 van 80v10.000uF waren  erg slecht.

alles vervangen,  was hier met de scope aan het meten.  Komt  zo'n 140watt uit  wat ik kan aflezen.

Heb alle  aansluitingen vertint  en alle  transistoren  van BF modellen naar  MJE modellen gebracht zoals  REL wilt.
Alles  werkt  prima.  :-D

Wie weet wat dit ding Nieuw  heeft  gekost???
Herstel  de  oude  glorie  van marantz!!

Exxar


HAL9000

 nopompom 1800,- $   beetje te  duur. 
Herstel  de  oude  glorie  van marantz!!

Maus

Ik heb een defecte Rel T5, versterkerunit geeft DC (dus zekeringen eruit en woofer stuk).
Voordat ik er een nieuwe woofer in stop, wil ik eerst de versterker goed hebben.

Kun jij daar een keer naar kijken?

HAL9000

ja hoor  :yes:  maar dan zijn die REL's  toch van twijfelachtige  kwaliteit.....

Herstel  de  oude  glorie  van marantz!!

Maus

Dat vind ik ook.
Deze bleef vol DC geven en de woofer is gewoon gesmolten. Het relais is niet uitgeschakelt(of zit vastgebrand..)_

Stadium III

Hou er wel rekening mee dat de storm III een 1500 euro nieuw gekost heeft ongeveer

Mijn stadium heeft nog steeds geen storingen anders wist ik toch wel wie ik moest vinden
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

JohnWx

Citaat van: Stadium III op januari 17, 2013, 19:11:44
Hou er wel rekening mee dat de storm III een 1500 euro nieuw gekost heeft ongeveer

Mijn stadium heeft nog steeds geen storingen anders wist ik toch wel wie ik moest vinden

Dacht dat Rel en BK toch de merken waren ?
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Cornelis1921

#8
Citaat van: John Wx op januari 17, 2013, 20:57:42
Dacht dat Rel en BK toch de merken waren ?
Dat zijn zij ook...
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

Stadium III

Zijn ook mooie merken en muziekaal zeer goed
Wat er kwa techniek inzit zou ik niet weten natuurlijk maar het werkt  :-D
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

Paul

Citaat van: John Wx op januari 17, 2013, 20:57:42
Dacht dat Rel en BK toch de merken waren ?
BK is toch van de pannenset ?  :roll:

Vandaag is morgen alweer gisteren.

Mijn site

HAL9000

Herstel  de  oude  glorie  van marantz!!

Maus

Die heb ik ook, BK pannen. Goei spul en klinkt loeizuiver. Maar niet op je tenen

SB_Marantz

Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

Maus

Als je er heel hard mee zwaait :D