Meest gelezen artikel op hifi.nl = Marantz NA 7004 !

Gestart door RonaldW, december 25, 2011, 22:41:55

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

RonaldW

De best gelezen productbespreking van 2011 op hifi.nl = marantz NA 7004 !
Marantz PM 16
Marantz NA 7004
Lenco-Goldring GL75
Zelfbouw speakers based on Jamo Concert V met filter upgrade
Canare 4S8
Van den Hull C-bay 5
Superscope R310, Superscope R330, Jamo concert 2

Xplod

#1
Very very nice  pompom

In het artikel hebben ze de DAB niet werkende gekregen .....
Ik kan bevestigen dat die prima werkt en een héél mooi geluid afgeeft.
Hier wordt héél véél radio beluisterd en DAB staat hier dan ook uren per dag op.
Ik heb hier een beetje het voorrecht om op een 4 a 5-tal km vogelvlucht van een DAB zender te wonen en zo vlekkeloos alle belgische nationale zenders digitaal te kunnen ontvangen. Ook de extra zenders die niet op de FM-band terug te vinden zijn.
Met de bijgevoegde T-antenne krijg ik hier vlekkeloos een 100% signaal binnen.
Hier komt de DAB afstemhulp in het menu (Tuning Aid) héél handig van pas om met de antenne het best mogelijke signaal binnen te krijgen.
Met de display toets krijg je vervolgens mooi alle RDS info, Nationale zender info, DAB frekwentie, Quality en bitstream snelheid, welke in belgie blijkbaar 160kbps joint stereo is, op het scherm.

De NA7004 is een prachtig toestel om in je set te hebben. Het is in ieder geval mijn favoriet, een echt duizendpootje als je het mij vraagt  :lol:
Marantz SR5004 :: PM7004 :: CD6003 :: NA7004 :: UD5007
Klipsch RF-7 :: RC35 :: RB-15 :: RW-12D (sub)
RF-7 on SoundCare Superspikes
Vintage TT Marantz Model 6350 :: Ortofon 2M Red ::
Vintage DCC Marantz DD-82
W&M Audio LS-03 LS cable

JohnWx

Tis een echt hebbeding ook en van een mooie kwaliteit ben benieuwd hoe hij het doet met zijn broertje uit de zelfde straat de DENON
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

joep

#3


Het was al duidelijk dar er ook behoefte was aan een NA 11S1. Maar ondanks het succes van de NA 7004 zitten ze bij Marantz nu toch een beetje stil. En om die tsunami keer op keer de schuld te geven dat gaat er bij mij ook niet meer in. Nee het afbouwen van hun top producten is toch niet iets waar we op zitten te wachten. Kijk naar de gehele reference set, de SM-11, SA-11 en de ST-15 zijn ter ziele gegaan. Een beetje de onthoofding van Marantz. Voor mijn set zijn dat 3 van de 4 producten. Alleen de SA-11S2 is nu nog te koop. Nee Marantz je moet snel met nieuwe top producten komen wil je een top merk blijven. Zo niet dan ben je nog maar een middelmatig stereo / HT merk aan het worden zonder uitschieters naar boven. In de top producten steken de grote merken hun research and development centjes waar de andere producten natuurlijk ook de vruchten van plukken. Nee Marantz kom met een hoogwaardige music server of i.d. Sta niet stil door dezelfde producten keer op keer opnieuw uit te brengen met kleine veranderingen of een ander kleurtje maar pak de zaken eens flink aan. Zo niet dan verlies je voor velen dat sterretje op je producten. Straks is de 100ste geboortedag van Saul Marantz grijp die aan om met iets echt nieuws te komen!

JohnWx

Citaat van: joep op februari 03, 2012, 09:22:16


Het was al duidelijk dar er ook behoefte was aan een NA 11S1. Maar ondanks het succes van de NA 7004 zitten ze bij Marantz nu toch een beetje stil. En om die tsunami keer op keer de schuld te geven dat gaat er bij mij ook niet meer in. Nee het afbouwen van hun top producten is toch niet iets waar we op zitten te wachten. Kijk naar de gehele reference set, de SM-11, SA-11 en de ST-15 zijn ter ziele gegaan. Een beetje de onthoofding van Marantz. Voor mijn set zijn dat 3 van de 4 producten. Alleen de SA-11S2 is nu nog te koop. Nee Marantz je moet snel met nieuwe top producten komen wil je een top merk blijven. Zo niet dan ben je nog maar een middelmatig stereo / HT merk aan het worden zonder uitschieters naar boven. In de top producten steken de grote merken hun research and development centjes waar de andere producten natuurlijk ook de vruchten van plukken. Nee Marantz kom met een hoogwaardige music server of i.d. Sta niet stil door dezelfde producten keer op keer opnieuw uit te brengen met kleine veranderingen of een ander kleurtje maar pak de zaken eens flink aan. Zo niet dan verlies je voor velen dat sterretje op je producten. Straks is de 100ste geboortedag van Saul Marantz grijp die aan om met iets echt nieuws te komen!

Ik bespeur een switch  8-)



Tsunami Tsunami tis alleen water he
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

211

Citaat van: joep op februari 03, 2012, 09:22:16
Het was al duidelijk dar er ook behoefte was aan een NA 11S1. Maar ondanks het succes van de NA 7004 zitten ze bij Marantz nu toch een beetje stil. En om die tsunami keer op keer de schuld te geven dat gaat er bij mij ook niet meer in. Nee het afbouwen van hun top producten is toch niet iets waar we op zitten te wachten. Kijk naar de gehele reference set, de SM-11, SA-11 en de ST-15 zijn ter ziele gegaan. Een beetje de onthoofding van Marantz. Voor mijn set zijn dat 3 van de 4 producten. Alleen de SA-11S2 is nu nog te koop. Nee Marantz je moet snel met nieuwe top producten komen wil je een top merk blijven. Zo niet dan ben je nog maar een middelmatig stereo / HT merk aan het worden zonder uitschieters naar boven. In de top producten steken de grote merken hun research and development centjes waar de andere producten natuurlijk ook de vruchten van plukken. Nee Marantz kom met een hoogwaardige music server of i.d. Sta niet stil door dezelfde producten keer op keer opnieuw uit te brengen met kleine veranderingen of een ander kleurtje maar pak de zaken eens flink aan. Zo niet dan verlies je voor velen dat sterretje op je producten. Straks is de 100ste geboortedag van Saul Marantz grijp die aan om met iets echt nieuws te komen!

Eens, streaming neemt een grote vlucht... De zoektocht naar iets significant beters eindigd nog steevast bij de exoten.  Het zou prettig zijn als de grote merken ook in het topsegment het voortouw nemen...
Zolang je maar geniet....