Welke DAC?

Gestart door QuattroNL, mei 14, 2011, 14:22:17

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

WimPeu

Daarom gaan wij het ook nooit 'maken'  nopompom
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

Mexicaanse Hond

Citaat van: WimPeu op mei 14, 2011, 22:01:49
Daarom gaan wij het ook nooit 'maken'  nopompom
Jawel, want jij bent niet onze drummer en ik ben niet jullie bassist.  :-D
Goed stel oren, goed stel luidsprekers

WimPeu

That's the spirit.

(Om maar weer eens een oud hollands gezegde aan te halen.)
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

Mexicaanse Hond

Goed stel oren, goed stel luidsprekers

QuattroNL

#19
Citaat van: WimPeu op mei 14, 2011, 21:54:25
de totale afwezigheid van "pre en post ringing" zoals dit bij veel upsampling ontwerpen terug te vinden is.

Dat hoor ik dus steeds bij mijn Cambridge CD/DAC. Die sampled standaard op naar 24-bit/384kHz. Wordt soms helemaal gek van de pre en post ringing hier.... :-o
384kHz? Da's best veel  :-D
De NOS sampled maar tot 96kHz. Wat doet dat met een bron die tot 192kHz gaat? (ja, heb flacs in dat formaat). Die zullen wel gedownsampled worden en daar zit ik natuurlijk niet op te wachten.

De Cambridge gaat iig wel tot 192kHz.
** edit: hij kan inkomende signalen aan tot 96kHz. Alleen upsampling gaat tot 192kHz.
Marantz PM15S2-LE+SR5006 - Totem Arro+Dreamcatcher+Model One Signature center - Loewe Art 42" LCD - Dune Smart D1 - Squeezebox Touch+BOTW - Oppo BDP83 - Synology DS409+ - CA Diamond 2 dempingsplaat+cable clamps.
Cables: Nordost - W&M - RU Connected - JIB

JohnWx

Citaat van: QuattroNL op mei 14, 2011, 23:42:31
384kHz? Da's best veel  :-D
De NOS sampled maar tot 96kHz. Wat doet dat met een bron die tot 192kHz gaat? (ja, heb flacs in dat formaat). Die zullen wel gedownsampled worden en daar zit ik natuurlijk niet op te wachten.

De Cambridge gaat iig wel tot 192kHz.

en een cd is 16 bits ?


al dat kHz verhaal zegt werkelijk waar niks over de kwaliteit van een DA converter
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

WimPeu

Hi-Res opnames zijn 20 bits. Waarom zijn al die audiofiele opnames dan altijd met een hogere Bit en kHz?

Wat zegt dan wel iets over de kwaliteit van een D/A converter?
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

Mexicaanse Hond

John is blijven hangen in het 16 bits-tijdperk, dat weet je toch?  :wink:

Natuurlijk zijn opnames in 24/96 of 24/192 beter dan 16/44. Maar je kunt niet blindelings op de specs afgaan voor het uiteindelijke resultaat. Het gaat ook om de elektronica rond de DAC en om de voeding, etc.
Goed stel oren, goed stel luidsprekers

WimPeu

Dat snap ik wel maar worden die dingen juist ook niet vaak zwaar overrated? Als ik kijk naar wat voor armoedige bouw mijn Squeezebox Touch heeft (invergelijking met stoere HIFI componenten). Kleine externe voeding, plastik behuizing, minimale omvang dan zou je volgens de bouw theorie daar nooit een goed geluid uit moeten kunnen krijgen. Toch klinkt de SB analoog aangesloten zeker zo goed als een CD speler uit de €500,- tot €100,- klasse. Kan zelfs met de DVD-A en SACD Hi-res formaten overweg.
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

Mexicaanse Hond

Als de gebruikte elektronica maar goed is.
Dat het plastic is maakt niets uit, er moet gewoon iets omheen tegen het stof. Er hoeven geen resonanties gedempt te worden.
DAC is niet onbelangrijk, maar goede akoestiek, luidsprekers en versterking zijn veeeeeeel belangrijker.
Goed stel oren, goed stel luidsprekers

JohnWx

Citaat van: WimPeu op mei 15, 2011, 09:25:47
Hi-Res opnames zijn 20 bits. Waarom zijn al die audiofiele opnames dan altijd met een hogere Bit en kHz?

Wat zegt dan wel iets over de kwaliteit van een D/A converter?

wim Wim wim Wim

daar heb je gelijk in maar ik kan al die media's niet meer aan ik ga terug naar Mono Radio Oranje

Toen Was Geluk Nog Heel Gewoon


ps:zegt alleen maar iets over de mogelijkheden er bestaat ook een dvd cd divx usb speler met hoge specificaties maar daar wil jij niet naar luisteren  :-P  maar ik begrijp je
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

JohnWx

Citaat van: f.luisteraar op mei 15, 2011, 09:38:25
John is blijven hangen in het 16 bits-tijdperk, dat weet je toch?  :wink:

Natuurlijk zijn opnames in 24/96 of 24/192 beter dan 16/44. Maar je kunt niet blindelings op de specs afgaan voor het uiteindelijke resultaat. Het gaat ook om de elektronica rond de DAC en om de voeding, etc.

dacht dat je mij wel zou steunen GIJ als 16 bits prul cd speler eigenaar  :angel: en versterker hebbende man waarvan de ruis signaal nivo juist in het gehoor ligt omdat die zo gedateerd is  clown1

Mogge Harry
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

WimPeu

Citaat van: jwx op mei 15, 2011, 09:54:56
dacht dat je mij wel zou steunen GIJ als 16 bits prul cd speler eigenaar  :angel: en versterker hebbende man waarvan de ruis signaal nivo juist in het gehoor ligt omdat die zo gedateerd is  clown1

Mogge Harry

Zo, we zijn weer thuis.  :-D
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

Mexicaanse Hond

Moguh John.
De CD is jammer genoeg te vroeg geïntroduceerd en heeft last van de wet op de remmende voorsprong.
Helaas heeft de doorsnee mens ruim genoeg aan Redbook en zijn hogere resoluties nooit echt goed doorgebroken.
Upsampling vind ik niet altijd mooi, maar het KAN wel goed resultaten hebben.
Opnames die van zichzelf in hoge resolutie zijn opgenomen verdienen het natuurlijk wel om ook in hoge resolutie te worden afgespeeld.
Goed stel oren, goed stel luidsprekers

JohnWx

Citaat van: f.luisteraar op mei 15, 2011, 10:01:48
Moguh John.
De CD is jammer genoeg te vroeg geïntroduceerd en heeft last van de wet op de remmende voorsprong.
Helaas heeft de doorsnee mens ruim genoeg aan Redbook en zijn hogere resoluties nooit echt goed doorgebroken.
Upsampling vind ik niet altijd mooi, maar het KAN wel goed resultaten hebben.
Opnames die van zichzelf in hoge resolutie zijn opgenomen verdienen het natuurlijk wel om ook in hoge resolutie te worden afgespeeld.

zou u met spoed alvast uw profiel kunnen aanpassen anders wekt u de illusie dat u van het andere kamp bent  :schater:


ps: Spotify rulezzzz
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.