4000 euro rechtvaardigd het verschil tussen de 11S3 serie en de 15S2 LE

Gestart door pollyxx40, september 04, 2012, 19:41:13

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Maurice

Citaat van: Maus op september 12, 2012, 01:44:13
Op het moment dat een kick aangeslagen word is er meteen een beweging. Heb jij een 12inch driver met een laag rendement en berg liters lucht en een kleine versterker, heeft die laatste het vaak gewoon ´te zwaar´ om de speaker net zo snel in beweging te krijgen en hem dus net zo te laten klinken als het instrument.
Wanneer de voeding voldoende reserve heeft en snel genoeg is om de eindtrap van de benodigde stroom te voorzien, gaat dit makkelijker.

Als het vermogen niet uitmaakt, waarom hebben we dan versterkers van 100en watten? Je speelt meestal toch maar met pieken van enkele tot tientallen watts.
Dit is overigens technisch prima uit te leggen. Het aantal watts maakt voor de kick niet zo zeer uit, maar meer hoeveel stroom er in korte tijd geleverd kan worden. De voeding is hierbij kritiek.
Ook in de car-hifi is dit onderkend, en wordt er veel met condensators gewerkt die de pieken in belasting kunnen beleveren.
Rev. Maurice
Ordained Dudeist Priest at Dudeism, the Church of the Latter-Day Dude

Maurice

Ach, ieder zijn meug. Ik hoor verschillen tussen versterkers, simpelweg ook omdat er een ingebouwde klankregeling in zit. Marantz bijvoorbeeld die claimt een warm randje in het midden te hebben zodat stemmen beter uitkomen (vertelde KI op de VAD een paar jaar geleden).
Rev. Maurice
Ordained Dudeist Priest at Dudeism, the Church of the Latter-Day Dude

JohnWx

Citaat van: Maurice op september 12, 2012, 08:57:11
Ach, ieder zijn meug. Ik hoor verschillen tussen versterkers, simpelweg ook omdat er een ingebouwde klankregeling in zit. Marantz bijvoorbeeld die claimt een warm randje in het midden te hebben zodat stemmen beter uitkomen (vertelde KI op de VAD een paar jaar geleden).

maar die kan je toch bypassen en dan "moet" elke amp denk ik gelijk klinken  :? denk ik te menen en te horen


dat maakt wel de verschillen denk ik die mensen horen, heb ik ook met mijn ES bij direct is het ja hoe zullen we het omschrijven "strakker"
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

mountainbiker

Citaat van: Maurice op september 12, 2012, 08:57:11
Ach, ieder zijn meug. Ik hoor verschillen tussen versterkers, simpelweg ook omdat er een ingebouwde klankregeling in zit. Marantz bijvoorbeeld die claimt een warm randje in het midden te hebben zodat stemmen beter uitkomen (vertelde KI op de VAD een paar jaar geleden).
Klankregeling? Dat betekend toch dat het geluid vervormd word in principe?
versterker NAD D3020
Quart 390 versie 1

Maurice

Citaat van: mountainbiker op september 12, 2012, 12:07:06
Klankregeling? Dat betekend toch dat het geluid vervormd word in principe?
:yes:
Overigens doen teveel mensen vies over klankregeling naar mijn mening. Want de grootste geluidsvervorming thuis treedt op door je akoestiek. Met een echte klankregeling kun je eea corrigeren.
Ook kan een fabrikant by design wat toevoegen of weglaten in het geluid, zonder dat je dat met knoppen kunt regelen.
Rev. Maurice
Ordained Dudeist Priest at Dudeism, the Church of the Latter-Day Dude

Maus

Citaat van: John Wx op september 12, 2012, 02:07:18
loop al mee vanaf mijn 20ste heb alles gehad en meegemaakt van inkoop verkoop tot demo's tot avonden bij audioclubs etc. etc.


mensen kunnen/willen dingen horen alleen de zwakste schakel in het hele systeem is de mens (gehoor) zo onbetrouwbaar als het maar kan


Maar wat doet een dempingsfactor van 500 meer dan 1 van 50 ? ben zeer benieuwd en graag onderbouwend en niet ik hoor het aub

Ik zou niet weten hoe ik het moet onderbouwen, ben wat dat betreft niet technisch genoeg om uit te leggen waar het door zou kunnen komen.

Overigens wil ik de test best aan hoor, los van blinddoeken en kijken of ik het hoor, kan ik wel gewoon wat totaal verschillende versterkers laten horen aan een set speakers. \
Dan wel gewoon met een biertje erbij, het moet wel leuk blijven en geen strijd om wie er gelijk heeft, ajbwib :)

JohnWx

Citaat van: Maus op september 12, 2012, 14:18:13
Ik zou niet weten hoe ik het moet onderbouwen, ben wat dat betreft niet technisch genoeg om uit te leggen waar het door zou kunnen komen.

Overigens wil ik de test best aan hoor, los van blinddoeken en kijken of ik het hoor, kan ik wel gewoon wat totaal verschillende versterkers laten horen aan een set speakers. \
Dan wel gewoon met een biertje erbij, het moet wel leuk blijven en geen strijd om wie er gelijk heeft, ajbwib :)

Al er versterkers anders klinken is het voor mij simpel zijn ze of niet goed of slecht ontworpen, hij hoeft maar 1 ding te doen en dat is versterken

Het zou ook raar zijn vind ik persoonlijk als een versterker er iets aan zou voegen of weg laten hij moet voldoen aan de norm

maar is mijn mening, vind de versterker ook het minst belangrijke in een set


1 speakers

2 bron

3 versterker

Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Maurice

John, het belangrijkst is de akoestiek ;)
Speakers bepalen voor een belangrijk deel de klank.
Versterker moet de speakers onder controle houden en het aangeboden signaal versterken.
De bron moet de informatie op de schijf omzetten naar iets wat de versterker begrijpt en kan versterken.
Het gaat om de keten (zwakste schakel). Een topset in een beroerde akoestiek kan vele malen beroerder klinken dan een middelmatige set in een optimale akoestiek.
Rev. Maurice
Ordained Dudeist Priest at Dudeism, the Church of the Latter-Day Dude

JohnWx

Citaat van: Maurice op september 12, 2012, 14:33:08
John, het belangrijkst is de akoestiek ;)
Speakers bepalen voor een belangrijk deel de klank.
Versterker moet de speakers onder controle houden en het aangeboden signaal versterken.
De bron moet de informatie op de schijf omzetten naar iets wat de versterker begrijpt en kan versterken.
Het gaat om de keten (zwakste schakel). Een topset in een beroerde akoestiek kan vele malen beroerder klinken dan een middelmatige set in een optimale akoestiek.

Ja maar ik dacht laat ik die niet noemen die moet eigenlijk op 0 staan = basis


gij gewaardeerde betweter  :-P :-)
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

joep

Citaat van: Zoldar op september 11, 2012, 18:55:06
I beg to differ Joep. Anders kom je een keer geroezemoes luisteren hier.

En jij komt hier luisteren Zoldar.

Citaat van: John Wx op september 12, 2012, 02:07:18
loop al mee vanaf mijn 20ste

Ik liep al op mijn tweede.

Paul

Vandaag is morgen alweer gisteren.

Mijn site

JohnWx

Citaat van: joep op september 12, 2012, 16:30:03
En jij komt hier luisteren Zoldar.

Ik liep al op mijn tweede.

ik ben met alles laat Joep  :lol: over een poosje hoor ik het ook  :wink:
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Zoldar

Citaat van: John Wx op september 12, 2012, 14:26:54
Al er versterkers anders klinken is het voor mij simpel zijn ze of niet goed of slecht ontworpen, hij hoeft maar 1 ding te doen en dat is versterken

Het zou ook raar zijn vind ik persoonlijk als een versterker er iets aan zou voegen of weg laten hij moet voldoen aan de norm

maar is mijn mening, vind de versterker ook het minst belangrijke in een set


1 speakers

2 bron

3 versterker


ja JWX, wanneer kom je langs met je blindoek. ik heb hier een buizenbakje en een sony staan. maar het blijft bij keyboard wijsheid.

ik denk dat we hier op het forum een beter test kunnen doen dan de welbekende abx. 10 man in een zaal, doek ervoor, kastje erbij die op mV balans verschillen en niveau verschillen eruit te halen. precies zoals ik thuis ook zit. not.

is een beetje hetzelfde als met de huidige brandstof verbruik test methode. NIEMAND binnen en buiten de auto industrie haalt die cijfers in de praltijk. omdat de lab omstndigheden te ver weg staan van de dagelijks e praktijk.

dus laten we het simpel houden
2-3 man in de kamer
schakelkastje tussen de amps en de speakers
volume gelijk maken met gecalibreerde mic
1-2 nummers en schakellen en notities maken.

Speakers: Klipsch RP-280F/RP-160m/RB-10+ BK XXLS400FF
Versterking: Graaf GM50B | Onkyo TX-NR747
Digitaal: Mytek Digital Stereo-192 DSD DAC | JRiver
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M
Kabels: Chord | Audioquest | Belden

joep

Citaat van: Zoldar op september 12, 2012, 18:19:54

ja JWX, wanneer kom je langs met je blindoek. ik heb hier een buizenbakje en een sony staan. maar het blijft bij keyboard wijsheid.

ik denk dat we hier op het forum een beter test kunnen doen dan de welbekende abx. 10 man in een zaal, doek ervoor, kastje erbij die op mV balans verschillen en niveau verschillen eruit te halen. precies zoals ik thuis ook zit. not.

is een beetje hetzelfde als met de huidige brandstof verbruik test methode. NIEMAND binnen en buiten de auto industrie haalt die cijfers in de praltijk. omdat de lab omstndigheden te ver weg staan van de dagelijks e praktijk.

dus laten we het simpel houden
2-3 man in de kamer
schakelkastje tussen de amps en de speakers
volume gelijk maken met gecalibreerde mic
1-2 nummers en schakellen en notities maken.

Nee nee Zoldar dat is niet de manier.
Je komt langs en komt luisteren. Ongedwongen en puur voor je plezier.
Niet om te beoordelen maar om te genieten.
En na de koffie een flinke borrel.

Marvin

Wijze woorden Joep.
Dat geneuzel van ik hoor het wel en jij niet begint een hangende plaat te worden.
Ik dacht ook allerlei verschillen in van alles en nog wat te horen, na diverse tests heb ik dat idee moeten laten varen.
Zolang het niet als pure waarheid wordt gebracht zullen mijn haren niet meer overeind komen als een ander weer een gordijn gevonden heeft die nog voor de speakers scheen te hangen.

Lekker genieten van wat je hebt, achterlijk duur of in het instappers vakje.
Lekker belangrijk allemaal.


--Verstuurd zonder netwerk--