4000 euro rechtvaardigd het verschil tussen de 11S3 serie en de 15S2 LE

Gestart door pollyxx40, september 04, 2012, 19:41:13

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

pollyxx40

Citaat van: John Wx op september 12, 2012, 14:26:54
Al er versterkers anders klinken is het voor mij simpel zijn ze of niet goed of slecht ontworpen, hij hoeft maar 1 ding te doen en dat is versterken

Het zou ook raar zijn vind ik persoonlijk als een versterker er iets aan zou voegen of weg laten hij moet voldoen aan de norm

maar is mijn mening, vind de versterker ook het minst belangrijke in een set


1 speakers

2 bron

3 versterker
Volgens mij zijn ze allen even belangrijk. Voor fijn geluid kan de één niet zonder de ander.
Speakers, akoestiek, bron, bron in de bron (CD) en de versterker.
En wat is dan belangrijker.....tja, ik denk het eindresultaat..... heel subjectief  :mrgreen:

PS
Bij mij speelt zelfs mee of ik een "mooie set" heb en/of ik een lekkere whiskey in handen heb. (wel duidelijk dat ik niet technisch onderlegd ben he haha )

Marantz SC-11S1 | Marantz SM-11S1 | Marantz SA-11S2 | Marantz SR-7007 | The Rock | Inspiration

Zoldar

wijze woorden marvin en joep. en ik maak graag een keer fijnproeven.
Speakers: Klipsch RP-280F/RP-160m/RB-10+ BK XXLS400FF
Versterking: Graaf GM50B | Onkyo TX-NR747
Digitaal: Mytek Digital Stereo-192 DSD DAC | JRiver
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M
Kabels: Chord | Audioquest | Belden

Marantz 81

Citaat van: marvin op september 12, 2012, 19:02:58
lekker genieten van wat je hebt, achterlijk duur of in het instappers vakje.


:yes: meningen blijven toch verschillen , ik geniet nu nog steeds van men set zeker afgelopen weekend met vrienden op bezoek biertje erbij muziek dvd en lekker gas geven  :-D dat is ook genieten heb zelf wel een voorkeur voor hoge kwaliteit muziek weergave en dat is nu niet mogelijk de speakers zijn wel alles bepalend

211

Citaat van: marvin op september 12, 2012, 19:02:58
Dat geneuzel van ik hoor het wel en jij niet begint een hangende plaat te worden.

Lekker genieten van wat je hebt, achterlijk duur of in het instappers vakje.
Lekker belangrijk allemaal

He he... eindelijk ...  het gaat er om dat we er van genieten.... vervolgens om uit te leggen waarom we er van genieten. Maar eindeloze en zinloze discussies over waarom het nu juist wel of niet kan... doet een. Forum geen goed....

Ik ben ooit met heel veel plezier begonnen met instap om via vele jaren van eigen bouw  te belanden in de categorie achterlijk duur... die hele lange weg van 30 jaar audio is altijd een genot geweest en nog steeds... ik  ben geboeid door ervaringen van anderen, meningen respecteer ik maar acht ik voor mijzelf niet altijd relevant, stellingnames nog lastiger...

Of neem ik hiermee ook weer stelling..haha.. ;-)
Zolang je maar geniet....

Cornelis1921

#109
Citaat van: 211 op september 13, 2012, 19:55:43
He he... eindelijk ...  het gaat er om dat we er van genieten.... vervolgens om uit te leggen waarom we er van genieten. Maar eindeloze en zinloze discussies over waarom het nu juist wel of niet kan... doet een. Forum geen goed....

Ik ben ooit met heel veel plezier begonnen met instap om via vele jaren van eigen bouw  te belanden in de categorie achterlijk duur... die hele lange weg van 30 jaar audio is altijd een genot geweest en nog steeds... ik  ben geboeid door ervaringen van anderen, meningen respecteer ik maar acht ik voor mijzelf niet altijd relevant, stellingnames nog lastiger...

Of neem ik hiermee ook weer stelling..haha.. ;-)
Doe als Cor: Hou het simpel (Range Line) en luister met vlag en wimpel (veel goede muziek)!
(@marvin: Van dat vlag en wimpel gebeuren moet jou zeker wel aanspreken. :-D)
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

joep

Vandaag de test gelezen van de PM-11s3 in het Duitse Stereo.
Verschillen zijn niet schokkend maar wel aanwezig.

xander32

Citaat van: joep op september 19, 2012, 21:32:38
Vandaag de test gelezen van de PM-11s3 in het Duitse Stereo.
Verschillen zijn niet schokkend maar wel aanwezig.
... de verschillen met ¿ De PM15 LE of de PM11 S2 ...


drees62

#113
Citaat van: joep op september 19, 2012, 21:32:38
Vandaag de test gelezen van de PM-11s3 in het Duitse Stereo.
Verschillen zijn niet schokkend maar wel aanwezig.

Morgen maar ff naar de kiosk  :wink:

edit:
op www.stereo.de kun je door de aktuele uitgave bladeren. PM11-S3 (op blz. 54) scoort 87%, tekst is lastig leesbaar. De PM15-S2 LE zat bijv op 77%. Maar hecht hier niet teveel waarde aan, voor mijn gevoel loopt het percentage altijd vrijwel parallel met de prijs (lees: duurder scoort hoger).

Straks maar eens zelf gaan luisteren, bij de S2 ging mijn voorkeur duidelijk uit naar de Pm15, die in mijn oren een stuk muzikaler is.

Marvin

Verkopen ze daar tegenwoordig ook al Marantz?

Gaat toch wel bergafwaarts hoor..  :schater:

joep

Citaat van: drees62 op september 19, 2012, 21:40:56
Straks maar eens zelf gaan luisteren, bij de S2 ging mijn voorkeur duidelijk uit naar de Pm15, die in mijn oren een stuk muzikaler is.[/i]

Echt? Ik had de indruk dat de artiest op een PM-15 t.o.v. een PM-11s2 altijd door een rietje stond te zingen.
Over de lage tonen helemaal maar te zwijgen.

JohnWx

Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Maus

Citaat van: joep op september 19, 2012, 21:32:38
Vandaag de test gelezen van de PM-11s3 in het Duitse Stereo.
Verschillen zijn niet schokkend maar wel aanwezig.

Hoe kun je verschillen nou lezen?

xander32

Citaat van: John Wx op september 19, 2012, 23:25:19
zo zie je maar dat smaak niet te voorspellen is
... en waarschijnlijk divergeerde; de setting (ruimte), de rest van de set, beides gehoor, de voorkeuren, de software, biedes gemoedstoestand, het volume waarop gespeeld werd, ..., ...  8-).

joep

Citaat van: Maus op september 20, 2012, 03:43:28
Hoe kun je verschillen nou lezen?

Das vrij gemakkelijk. Leesbril opzetten, blad openen, vertaal knop op Duits-Nederlands zetten en huppa lezen maar.
Nee alle gekheid op een stokje, ik geef alleen even heel summier maar wat zij schrijven. Niet mijn mening, zou ook niet kunnen, heb de PM-11s3 nog nimmer kunnen beluisteren.