NR1602; werkt Audyssey ook op de 2.1 pre-out?

Gestart door Speeddemon, juli 31, 2012, 16:11:03

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Speeddemon

Ik vroeg me af of Audyssey van de Marantz NR1602 receiver ook werkt op de pre-out (2.1)?
Marantz CD6004 | Logitech Squeezebox Touch-->Atlas Equator MKII-->Rega Brio-R-->Kimber 4VS-->Focal 816W

'78 Marantz set:
2100 Tuner | 5030B Cassette Deck | 1122DC Stereo Amp + CD6002 ('09) + Technics SL1401

Perfect_audio

#1
Citaat van: Speeddemon op juli 31, 2012, 16:11:03
Ik vroeg me af of Audyssey van de Marantz NR1602 receiver ook werkt op de pre-out (2.1)?

Ja, bij Integra wel. Zo kun je je AVR als processor gebruiken.

ron
Mooier geluid door akoestiekcorrectie. Als je het niet gelooft, kom dan eens luisteren.

Speeddemon

Citaat van: Perfect_audio op juli 31, 2012, 16:25:29
Ja, bij Integra wel. Zo kun je je AVR als processor gebruiken.

ron
Hoi  Ron, hoe bedoel je 'bij Integra'? Het ging me juist om de NR1602, omdat de enige receivers die in m'n meubel passen, slim-line varianten kunnen zijn.
Marantz CD6004 | Logitech Squeezebox Touch-->Atlas Equator MKII-->Rega Brio-R-->Kimber 4VS-->Focal 816W

'78 Marantz set:
2100 Tuner | 5030B Cassette Deck | 1122DC Stereo Amp + CD6002 ('09) + Technics SL1401

still life

Citaat van: Speeddemon op juli 31, 2012, 16:11:03
Ik vroeg me af of Audyssey van de Marantz NR1602 receiver ook werkt op de pre-out (2.1)?


:yes:
ADSY werkt perfect met een aparte EV op je fronts bvb..
& in stereo kan je een sub ook nog aardig laten meedraaien ter ondersteuning

The Splendour Of Music,  eclipsed by empty words & dead rhetoric ...

Marantz SR7005/CD5003/UD5005 --->  bi-amped Canton Vento 890 DC <--- sub-bass by yamaha YST-SW300

Exxar

Jeps, werkt perfect. Zo staat mijn NR1402 ook aangesloten.

Perfect_audio

Citaat van: Speeddemon op juli 31, 2012, 17:19:05
Hoi  Ron, hoe bedoel je 'bij Integra'? Het ging me juist om de NR1602, omdat de enige receivers die in m'n meubel passen, slim-line varianten kunnen zijn.

Daarvan weet ik het zeker en ik vermoed dat het ook bij andere avr's zo is.
Inmiddels al bevestigd door diverse leden.

ron
Mooier geluid door akoestiekcorrectie. Als je het niet gelooft, kom dan eens luisteren.

Speeddemon

Citaat van: still life op juli 31, 2012, 17:30:33
:yes:
ADSY werkt perfect met een aparte EV op je fronts bvb..
& in stereo kan je een sub ook nog aardig laten meedraaien ter ondersteuning
Tempting dus; dan zou ik een NR1602 voor alle HT/connectiviteit kunnen gebruiken, en een losse eind-amp (momenteel nog steeds de Rega Brio-R).
Heb overigens ook al een subwoofer besteld; BK XXLS400. Niet de kleinste.  8-) Bankrekeningbodem komt weer hard in zicht...  :cry: :| redface

Nu ligt de prijs van de NR1602 al een stuk dichterbij de NR1402 (110 euro verschil ipv 200 voor de zwarte dan); dan is het de Airplay, netwerkgedoe etc. wel waard...
Marantz CD6004 | Logitech Squeezebox Touch-->Atlas Equator MKII-->Rega Brio-R-->Kimber 4VS-->Focal 816W

'78 Marantz set:
2100 Tuner | 5030B Cassette Deck | 1122DC Stereo Amp + CD6002 ('09) + Technics SL1401

Speeddemon

Nog een andere vraag:
ik lees net op een ander forum dat de meeste AV amps alleen de analoge inputs outputten naar de pre-out. Als dat geldt voor de NR1602, zou ik deze dus niet als DAC kunnen gebruiken. Klopt dit?
Marantz CD6004 | Logitech Squeezebox Touch-->Atlas Equator MKII-->Rega Brio-R-->Kimber 4VS-->Focal 816W

'78 Marantz set:
2100 Tuner | 5030B Cassette Deck | 1122DC Stereo Amp + CD6002 ('09) + Technics SL1401

JohnWx

Citaat van: Speeddemon op augustus 07, 2012, 00:09:11
Nog een andere vraag:
ik lees net op een ander forum dat de meeste AV amps alleen de analoge inputs outputten naar de pre-out. Als dat geldt voor de NR1602, zou ik deze dus niet als DAC kunnen gebruiken. Klopt dit?

Misschien dat je iets kan toewijzen in het menu ?

Dacht eerst nog via tape out maar die zit er niet op
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

JohnWx

ze zeggen alleen op blz.60 dat met de pre-out voor luidsprekers kunnen worden aangesloten dat zou dan betekenen dat je geen loopwerk met alleen dig. out kan beluisteren op je pre-out kan me niet voorstellen

http://marantz.nl/DocumentMaster/NL/NR1602N_NED_CD-ROM_v00.pdf
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Exxar

Waarom zou dat gezegd worden?
Het lijkt mij toch logisch dat als je de receiver zo instelt dat deze de fronts via de pre-out moet sturen, dat die dat ook altijd zal doen.
Als ze dat alleen zouden doen met de analoge inputs, dan zou dat toch ook niet werken voor HDMI? En dat is nu net waarvoor ik mijn NR gebruik: enkel HDMI1 (bluray) en HDMI2 (mede8er) worden gebruikt en de fronts worden versterkt door mijn PM15S2. En dat werkt ook perfect icm de NR's tuner.

Perfect_audio

Mensen zeggen zo veel, vaak zonder kenis van zaken, klok en klepel-verhaal.
Mogelijk is er verwarring met zone 2 en/of 3 out: deze geven vaak alleen analoge signalen door.
Maar de pre-outs geven alles door, het is de aanloop naar de versterking.
Anders zou de AVR nutteloos zijn.

ron
Mooier geluid door akoestiekcorrectie. Als je het niet gelooft, kom dan eens luisteren.

Speeddemon

Citaat van: Exxar op augustus 07, 2012, 09:29:34
Waarom zou dat gezegd worden?
Het lijkt mij toch logisch dat als je de receiver zo instelt dat deze de fronts via de pre-out moet sturen, dat die dat ook altijd zal doen.
Als ze dat alleen zouden doen met de analoge inputs, dan zou dat toch ook niet werken voor HDMI? En dat is nu net waarvoor ik mijn NR gebruik: enkel HDMI1 (bluray) en HDMI2 (mede8er) worden gebruikt en de fronts worden versterkt door mijn PM15S2. En dat werkt ook perfect icm de NR's tuner.
Nou, schijnbaar maakt Marantz zelf dat onderscheid ook tussen video-upscaling, bij de NR1402 en NR1602.
Ik las die info als 'wanneer je een composiet bron aansluit, wordt ie niet ge-upgescaled'. Maar dus zeer waarschijnlijk wel weergegeven via HDMI, correct?

Ik zit nog heel erg te dubben of ik nou wel of niet een receiver moet/wil toevoegen. Het zou de connectiviteit makkelijker maken, en de netwerk-eigenschappen en internetradio zijn leuke bonussen.
Alleen, m'n Rega Brio-R heeft geen power-amp direct in, dus ik vraag me af wat het (negatieve) effect zou zijn van de pre-out van een NR1602 gebruiken op de Brio-R, want je stapelt dan 2 preamps eigenlijk.
En fysiek heb ik in m'n TV meubel niet de ruimte voor
1) een grotere, zwaardere AV receiver
2) NR1602 + CD speler + bijvoorbeeld een Marantz amp mét power-amp in. (Wat dat betreft, heeft de Rega wel een heerlijk klein formaat).
Marantz CD6004 | Logitech Squeezebox Touch-->Atlas Equator MKII-->Rega Brio-R-->Kimber 4VS-->Focal 816W

'78 Marantz set:
2100 Tuner | 5030B Cassette Deck | 1122DC Stereo Amp + CD6002 ('09) + Technics SL1401

JohnWx

Citaat van: Speeddemon op augustus 07, 2012, 10:12:26


Ik zit nog heel erg te dubben of ik nou wel of niet een receiver moet/wil toevoegen. Het zou de connectiviteit makkelijker maken, en de netwerk-eigenschappen en internetradio zijn leuke bonussen.
Alleen, m'n Rega Brio-R heeft geen power-amp direct in, dus ik vraag me af wat het (negatieve) effect zou zijn van de pre-out van een NR1602 gebruiken op de Brio-R, want je stapelt dan 2 preamps eigenlijk.


Je moet alleen opletten dat je de juiste balans voor jouw heb met de volume uitgang van de Marantz
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Speeddemon

Citaat van: John Wx op augustus 07, 2012, 10:19:40
Je moet alleen opletten dat je de juiste balans voor jouw heb met de volume uitgang van de Marantz
Yep, en daar ben ik bang voor, aangezien ik van plan was m'n CD speler direct op de Rega aan te sluiten (kortste signaalpad).
Of ik moet de pre-out van een receiver zo kunnen boosten, dat ie even hard binnenkomt. Maar ik had al ergens iets gelezen over iemand die op die manier (NR1602+stereo amp zonder power amp direct input) een veel te zacht signaal binnenkreeg...  :|
Marantz CD6004 | Logitech Squeezebox Touch-->Atlas Equator MKII-->Rega Brio-R-->Kimber 4VS-->Focal 816W

'78 Marantz set:
2100 Tuner | 5030B Cassette Deck | 1122DC Stereo Amp + CD6002 ('09) + Technics SL1401