De set van Faxe

Gestart door Faxe, december 17, 2011, 22:16:18

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

xander32

Citaat van: Faxe op december 07, 2013, 21:55:00


Heb je de Glenair's al besteld? Volgens mij gaan die binnenkort uit productie namelijk.

... diegene die mij de speakers gaat leveren dacht dat laats ook, ik heb de NL importeur maar zelf de vraag gesteld (en die antwoord zelfs op een zondag hello);  zowel de Glenair 10 als de 15 zijn courante modellen en er zijn absoluut geen plannen om de productie daarvan te stoppen en/of deze te vervangen. Info uit eerste hand 8-).

Faxe

Vandaag 2 plaatjes Belgisch hardsteen gekocht voor onder de luidsprekers. Ze zijn 40x40x5. Aan de onderkant dik vilt geplakt van de Praxis. Spikes staan nu zonder de schotels op het hardsteen.



Eerste indruk is dat het geluid niet heel anders is. Heb het idee dat bij bepaalde nummers met veel bass er minder/geen resonantie meer is. Zolang het er maar niet slechter van gaat klinken vind ik het prima. Speakers staan zo iets meer "werkster-proof"  :yes:

QuattroNL

Marantz PM15S2-LE+SR5006 - Totem Arro+Dreamcatcher+Model One Signature center - Loewe Art 42" LCD - Dune Smart D1 - Squeezebox Touch+BOTW - Oppo BDP83 - Synology DS409+ - CA Diamond 2 dempingsplaat+cable clamps.
Cables: Nordost - W&M - RU Connected - JIB

Cornelis1921

* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

xander32

Citaat van: Faxe op januari 08, 2014, 21:48:58
Vandaag 2 plaatjes Belgisch hardsteen gekocht voor onder de luidsprekers. Ze zijn 40x40x5. Aan de onderkant dik vilt geplakt van de Praxis. Spikes staan nu zonder de schotels op het hardsteen.



Eerste indruk is dat het geluid niet heel anders is. Heb het idee dat bij bepaalde nummers met veel bass er minder/geen resonantie meer is. Zolang het er maar niet slechter van gaat klinken vind ik het prima. Speakers staan zo iets meer "werkster-proof"  :yes:

Fraai :yes:.

Faxe

Keine tweak in mijn set.

Vloerkleed ter verbetering van de akoestiek.


Per saldo mooie upgrade voor niet te gek veel geld.

Faxe

In 1989 kocht ik een mooie Denon DRA 325 reciever. Nadat ik deze een paar jaar had gebruikt heb ik een Harman Kardon dolby prologic versterker en tuner gekocht. De Denon ging daarna naar mijn moeder die er tot voor kort gebruik van heeft gemaakt. Inmiddels heb ik hem weer terug en voor de gein aangesloten met de cd speler en cassettedeck die ik in die tijd had. De CD speler is een Denon DCD 620 uit 1989 en het cassettedeck is een DRS 610 uit 1991.

Het cassettedeck deed het meteen zonder problemen  hello Lijkt erop dat alles nog 100% werkt  HB
De CD speler leest de CD niet in  :no:

Foto van het geheel


Speakers zijn de KEF Cresta SP 3303.

bas focal marantz

Citaat van: Faxe op januari 16, 2014, 13:40:46
Keine tweak in mijn set.

Vloerkleed ter verbetering van de akoestiek.


Per saldo mooie upgrade voor niet te gek veel geld.
Klopt een vloerkleed kan heel veel goeds doen.

Reflecties dienen echt veel later bij je gehoor aan te komen dan direct geluid anders kan het gehoor direct en indirect geluid moeilijk onderscheiden.

Faxe

#53
Sinds vrijdag in het bezit van een Marantz NA-11s1. Tijd voor wat nieuwe plaatjes dus.

Apparaat is echt degelijk gebouwd.



Samen met de versterker.



Totaal plaatje.



Apparaat is mooie upgrade ten opzichte van de Node. Qua bedieningsgemak niet echt een stap voorwaarts ten opzichte van de Node maar als je gewoon vooral CD's compleet afluistert is de bediening prima op orde.

Misschien nog een keer op zoek naar ander kast.

Heb nog wel een probleem met 192/24 bestanden. Om de één of andere reden speelt hij die niet vlekkeloos af. Aan het begin van ieder nummer hapert de muziek kortstondig.

pietjepc

PM-15s1, SA-15s1, UD5005, TD160, XT6F

Cornelis1921

#55
Mooie en machtige zuilen, Faxe; prachtig. :yes: En all Marantz gear! hello pompom
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

minguel

Citaat van: Faxe op december 15, 2014, 20:30:08
Sinds vrijdag in het bezit van een Marantz NA-11s1. Tijd voor wat nieuwe plaatjes dus.

Apparaat is echt degelijk gebouwd.




Blijft een mooi plaatje, de na11. Ik krijg morgen mijn na8005 binnen. Bewuste keuze voor een  alles in 1 apart. Maar heb de laatste dagen weer  twijfel.

Veel luisterplezier.
Set 1 (woonkamer):
Marantz PM11 S2 - NA8005 - Dynaudio FOCUS 220 - REL S3

Set 2 (zolder):
SR8002 - NA6005 - JBL750

Faxe

Citaat van: minguel op december 16, 2014, 18:22:09
Blijft een mooi plaatje, de na11. Ik krijg morgen mijn na8005 binnen. Bewuste keuze voor een  alles in 1 apart. Maar heb de laatste dagen weer  twijfel.

Veel luisterplezier.

Luisterplezier lukt tot dusverre prima  HB Waar twijfel je over met betrekking tot de NA 8005?

Rob46

Erg mooi!!! Prachtige Marantz componenten en zeer fraaie luidsprekers!! :yes:

minguel

Citaat van: Faxe op december 16, 2014, 18:29:32
Luisterplezier lukt tot dusverre prima  HB Waar twijfel je over met betrekking tot de NA 8005?

Zal wel tussen de oren zitten. " Twijfel" zit meer in wat ik over de na11 lees. Kwaliteit/sound/uiterlijk icm met mijn 11 set.

Heb de 8005 gehoord naast verschillende stream apparaten (sonos e.d) en ik heb puur op het geen ik hoorde gekozen. Een glimlach kon ik niet onderdrukken.

Aan de andere kant, het is mijn eerste stap in de streamwereld. Je kan slechter beginnen denk ik dan maar.
Set 1 (woonkamer):
Marantz PM11 S2 - NA8005 - Dynaudio FOCUS 220 - REL S3

Set 2 (zolder):
SR8002 - NA6005 - JBL750