Is streaming iets voor de audiofiel?

Gestart door QuattroNL, augustus 30, 2011, 10:35:21

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

QuattroNL

Had gisteravond laat een brainwave en wilde deze toch even toetsen.
Wikipedia geeft een aardige definitie van (een) audiofiel.
We horen (lezen) ook regelmatig over streaming audio.
Vinden de audiofielen hier op het forum streaming audio goed genoeg of walgen zij ervan?
De een zweert bij zijn platen en/of cd collectie en vindt dat nieuwerwetse maar niks terwijl anderen streaming hebben ontdekt en daar positief over zijn.
Is het onwetendheid van de vinyl - en laserdraaiers?  shutup

Of doen de streamers, in de ogen van de cd- en vinylpuristen, een consessie en gaat gemak boven kwaliteit?

For the record: ik noem mezelf geen audiofiel maar kan zeker genieten van (kwalitatief) goede muziek. En ja, ik stream voornamelijk maar dan wel hoogwaardige streams (flac, het liefst 24 bit en >88kHz).

Graag hoor ik van de audifielen hier hoe men hierover denkt.
Marantz PM15S2-LE+SR5006 - Totem Arro+Dreamcatcher+Model One Signature center - Loewe Art 42" LCD - Dune Smart D1 - Squeezebox Touch+BOTW - Oppo BDP83 - Synology DS409+ - CA Diamond 2 dempingsplaat+cable clamps.
Cables: Nordost - W&M - RU Connected - JIB

JohnWx

Citaat van: QuattroNL op augustus 30, 2011, 10:35:21
Had gisteravond laat een brainwave en wilde deze toch even toetsen.
Wikipedia geeft een aardige definitie van (een) audiofiel.
We horen (lezen) ook regelmatig over streaming audio.
Vinden de audiofielen hier op het forum streaming audio goed genoeg of walgen zij ervan?
De een zweert bij zijn platen en/of cd collectie en vindt dat nieuwerwetse maar niks terwijl anderen streaming hebben ontdekt en daar positief over zijn.
Is het onwetendheid van de vinyl - en laserdraaiers?  shutup

Of doen de streamers, in de ogen van de cd- en vinylpuristen, een consessie en gaat gemak boven kwaliteit?

For the record: ik noem mezelf geen audiofiel maar kan zeker genieten van (kwalitatief) goede muziek. En ja, ik stream voornamelijk maar dan wel hoogwaardige streams (flac, het liefst 24 bit en >88kHz).

Graag hoor ik van de audifielen hier hoe men hierover denkt.

Waarom stream je geen gewone cd's/flac ?

Bijna alle 24 bits komen van het origineel de 16bits cd en maken er alleen maar een eigen sound van naar mijn weten

En wat er nieuw is te streamen op die HD track sites zijn vaak audiofiel ? of onbekende ?
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

QuattroNL

Citaat van: John Wx op augustus 30, 2011, 10:58:18Waarom stream je geen gewone cd's/flac ?

Bijna alle 24 bits komen van het origineel de 16bits cd en maken er alleen maar een eigen sound van naar mijn weten
Als ik de keus heb neem ik de 24-bits versie. Anders is de normale 16-bits versie ook prima.
Onder het mom van 'meer (bits) is beter'  clown1

De 24 bits flacs hebben meestal als bron een SACD of DVD-A.
Geupdsampelde flacs zijn natuurlijk niet bepaald audiofiel.
Marantz PM15S2-LE+SR5006 - Totem Arro+Dreamcatcher+Model One Signature center - Loewe Art 42" LCD - Dune Smart D1 - Squeezebox Touch+BOTW - Oppo BDP83 - Synology DS409+ - CA Diamond 2 dempingsplaat+cable clamps.
Cables: Nordost - W&M - RU Connected - JIB

JohnWx

Citaat van: QuattroNL op augustus 30, 2011, 11:11:11
Citaat van: John Wx op augustus 30, 2011, 10:58:18Waarom stream je geen gewone cd's/flac ?

Bijna alle 24 bits komen van het origineel de 16bits cd en maken er alleen maar een eigen sound van naar mijn weten
Als ik de keus heb neem ik de 24-bits versie. Anders is de normale 16-bits versie ook prima.
Onder het mom van 'meer (bits) is beter'  clown1

De 24 bits flacs hebben meestal als bron een SACD of DVD-A.
Geupdsampelde flacs zijn natuurlijk niet bepaald audiofiel.

Ben ik erg benieuwd hoe ze SACD naar een digitaal signaal krijgen  :angel:
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Zoldar

ik vind het vaak mooi hoor wat er uit de speakers komt in 24/96khz. maar ik zal nog eens wat a en b moeten doen met dezelfde files in 16/44khz flac.

qua vinyl vs cd ben ik er redelijk uit. dat wint vinyl bij mij op alle fronten behalve diep bass. resolutie en stereo beeld en dat andere ongrijpbare zit in de groove...
Speakers: Klipsch RP-280F/RP-160m/RB-10+ BK XXLS400FF
Versterking: Graaf GM50B | Onkyo TX-NR747
Digitaal: Mytek Digital Stereo-192 DSD DAC | JRiver
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M
Kabels: Chord | Audioquest | Belden

QuattroNL

Citaat van: John Wx op augustus 30, 2011, 11:12:57Ben ik erg benieuwd hoe ze SACD naar een digitaal signaal krijgen  :angel:
Via HDMI krijg je het volledige SACD signaal er wel uit.
Maar of de audiofielen zelf een multiplayer te pruimen vinden weet ik dus niet.
Marantz PM15S2-LE+SR5006 - Totem Arro+Dreamcatcher+Model One Signature center - Loewe Art 42" LCD - Dune Smart D1 - Squeezebox Touch+BOTW - Oppo BDP83 - Synology DS409+ - CA Diamond 2 dempingsplaat+cable clamps.
Cables: Nordost - W&M - RU Connected - JIB

Zoldar

sony's scd xa5400es exporteerd DSD signaal in native bitrate via hdmi uit. er zijn pre/pro en (zeldzaam) DAC's die daar mee overweg kunnen.

het is jammer dat sony daar zo moeilijk over doet. DSD streamen zou SACD een 2de leven kunnen geven.
Speakers: Klipsch RP-280F/RP-160m/RB-10+ BK XXLS400FF
Versterking: Graaf GM50B | Onkyo TX-NR747
Digitaal: Mytek Digital Stereo-192 DSD DAC | JRiver
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M
Kabels: Chord | Audioquest | Belden

JohnWx

Citaat van: QuattroNL op augustus 30, 2011, 11:23:12
Citaat van: John Wx op augustus 30, 2011, 11:12:57Ben ik erg benieuwd hoe ze SACD naar een digitaal signaal krijgen  :angel:
Via HDMI krijg je het volledige SACD signaal er wel uit.
Maar of de audiofielen zelf een multiplayer te pruimen vinden weet ik dus niet.


Ja eruit maar hoe krijg je het naar een bestand wat we kunnen streamen ?
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

JohnWx

Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

QuattroNL

Citaat van: John Wx op augustus 30, 2011, 11:40:39
Citaat van: QuattroNL op augustus 30, 2011, 11:23:12
Citaat van: John Wx op augustus 30, 2011, 11:12:57Ben ik erg benieuwd hoe ze SACD naar een digitaal signaal krijgen  :angel:
Via HDMI krijg je het volledige SACD signaal er wel uit.
Maar of de audiofielen zelf een multiplayer te pruimen vinden weet ik dus niet.


Ja eruit maar hoe krijg je het naar een bestand wat we kunnen streamen ?
Dunno. Ben alleen een downloader, geen maker van die bestanden  8-)
Marantz PM15S2-LE+SR5006 - Totem Arro+Dreamcatcher+Model One Signature center - Loewe Art 42" LCD - Dune Smart D1 - Squeezebox Touch+BOTW - Oppo BDP83 - Synology DS409+ - CA Diamond 2 dempingsplaat+cable clamps.
Cables: Nordost - W&M - RU Connected - JIB

JohnWx

Citaat van: QuattroNL op augustus 30, 2011, 11:56:01
Citaat van: John Wx op augustus 30, 2011, 11:40:39
Citaat van: QuattroNL op augustus 30, 2011, 11:23:12
Citaat van: John Wx op augustus 30, 2011, 11:12:57Ben ik erg benieuwd hoe ze SACD naar een digitaal signaal krijgen  :angel:
Via HDMI krijg je het volledige SACD signaal er wel uit.
Maar of de audiofielen zelf een multiplayer te pruimen vinden weet ik dus niet.


Ja eruit maar hoe krijg je het naar een bestand wat we kunnen streamen ?
Dunno. Ben alleen een downloader, geen maker van die bestanden  8-)

ik ook maar je krijgt geen sacd signaal of wat ook thuis binnen dat is onmogelijk
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

JohnWx

Citaat van: Zoldar op augustus 30, 2011, 11:28:19
sony's scd xa5400es exporteerd DSD signaal in native bitrate via hdmi uit. er zijn pre/pro en (zeldzaam) DAC's die daar mee overweg kunnen.

het is jammer dat sony daar zo moeilijk over doet. DSD streamen zou SACD een 2de leven kunnen geven.

moet je wel weer iets hebben wat een SACD decoder aan boord heeft anders heeft het geen zin


Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

TurboMarco

Is een muziekliefhebber een audiofiel ? .....ik denk van niet ,een muziekliefhebber geniet van muziek in al zijn vormen ,een audiofiel geniet van zijn apparatuur en uiteraard de muziek met als doel het hoogst haalbare uit de set te halen ,maar dan valt er toch een hoop muziek af want de meeste opnames zijn niet audiofiel .

Is streaming dan iets voor de audiofiel ? .....,ik denk het wel want je kan daar immers een natuurgetrouwe weergave mee behalen .

Maar goed  :-) zelf ben ik niet zo'n voorstander om iemand een tag om te doen .
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

ronnydepony

SACD is wel te kopieeren, via een PS3 firmware versie 3.55 maximum .
Er zijn reeds heel wat sites te vinden die hierover een studie hebben gemaakt.
Downloaden kan ook reeds.

Alleen de spelers die SACD-r's blijven voorlopig beperkt.

Een lijst kan je vinden op http://code.google.com/p/sacd-ripper/wiki/SACDRCompatiblePlayers

Wordt constant upgedated
Marantz PM15-S1
dENON 3910
Panasonic DMP-BD60

Scan-Speak Reference Plus

Kimber Hero interlink
Van den Hul CS-122 ls-kabel

Zoldar

Speakers: Klipsch RP-280F/RP-160m/RB-10+ BK XXLS400FF
Versterking: Graaf GM50B | Onkyo TX-NR747
Digitaal: Mytek Digital Stereo-192 DSD DAC | JRiver
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M
Kabels: Chord | Audioquest | Belden