l.s kabel signaal meten

Gestart door RP, februari 09, 2011, 16:57:40

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

RP

Misschien een gekke vraag maar is het mogelijk om de uitgestuurde signaal van een l.skabel ook te meten met een ohmmeter?
marantz pm80, marantz cd6004, monitor audio Bronze 6 Yamaha ct800 jke mgk 226 vandamme blueseries

JohnWx

Citaat van: RP op februari 09, 2011, 16:57:40
Misschien een gekke vraag maar is het mogelijk om de uitgestuurde signaal van een l.skabel ook te meten met een ohmmeter?

yep
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

lo

Wat wil je meten dan met een ohm meter?

groet,

lo
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

JohnWx

Citaat van: lo op februari 09, 2011, 20:09:54
Wat wil je meten dan met een ohm meter?

groet,

lo


ohm = weerstand


had met natuurkunde een 6  pompom
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

RP

Citaat van: jwx op februari 09, 2011, 20:14:06

ohm = weerstand


had met natuurkunde een 6  pompom
Man hou op! kon de lagere school al amper bijbenen.... :roll:     :schater:
marantz pm80, marantz cd6004, monitor audio Bronze 6 Yamaha ct800 jke mgk 226 vandamme blueseries

JohnWx

Citaat van: RP op februari 09, 2011, 20:52:49
Man hou op! kon de lagere school al amper bijbenen.... :roll:     :schater:

Volgens mij met een multimeter is het te doen

Althans daarvoor had ik die 6
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Sander

Waarom zou je de weerstand van de kabel willen meten als er een signaal doorheen wordt gestuurd?
Marantz SR8002
Marantz SA7001KI
B&W CM7(front)
B&W CMC (Center)
Jamo compact 500 (Surround)
Squeezebox classic
W&M LS-01
v/d Hul Royal Yade
Oehlbach NF1 Interlink

JohnWx

Citaat van: Sander Nolden op februari 09, 2011, 21:42:33
Waarom zou je de weerstand van de kabel willen meten als er een signaal doorheen wordt gestuurd?

?
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

jrm


Sander

Citaat van: RP op februari 09, 2011, 16:57:40
Misschien een gekke vraag maar is het mogelijk om de uitgestuurde signaal van een l.skabel ook te meten met een ohmmeter?

Dat is zijn vraag toch.

Ohmmeter meet weerstand in ohms

Mijn vraag is waarom hij dat wil weten.


Marantz SR8002
Marantz SA7001KI
B&W CM7(front)
B&W CMC (Center)
Jamo compact 500 (Surround)
Squeezebox classic
W&M LS-01
v/d Hul Royal Yade
Oehlbach NF1 Interlink

lo

Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

JohnWx

Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

JeroenLeeuwarden

Wil hij het misschien weten om vast te kunnen stellen of zijn versterker voldoende vermogen levert om zijn speakers optimaal aan te sturen?

Je ziet vaak 50 watt bij 8 ohm en dan 100 watt bij 4 ohm.  Als je l.s. kabel wat minder weerstand geeft dan heb je wellicht voldoende aan een minder zware versterker?

Of laat ik nu weten dat ik er echt geen hout van snap.  nopompom
Marantz pm 7000, cd 6000 ose, st 6000, dv4200 ose, PMC db1+s, Norstone stands, van den Hull the track speakerkabel.

JohnWx

Citaat van: JeroenLeeuwarden op februari 10, 2011, 13:24:20
Wil hij het misschien weten om vast te kunnen stellen of zijn versterker voldoende vermogen levert om zijn speakers optimaal aan te sturen?

Je ziet vaak 50 watt bij 8 ohm en dan 100 watt bij 4 ohm.  Als je l.s. kabel wat minder weerstand geeft dan heb je wellicht voldoende aan een minder zware versterker?

Of laat ik nu weten dat ik er echt geen hout van snap.  nopompom

Kan

Alleen word die 50 Watt bij 8 ohm gemeten gelijk vanaf de speaker aansluiting volgens mij

Net zoals stofzuiger merken dat doen die wattage vanaf de uitgang stofzuiger en niet vanaf de zuigmond

Je kan het erg goed meten met een dummyload (geleerd van MR MARANTZ  notworthy)
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Mexicaanse Hond

Is zeker geen load voor dummies of wel?
Goed stel oren, goed stel luidsprekers