Waar koop ik een rs232 naar usb kabel

Gestart door thepioneer, januari 07, 2011, 19:00:17

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

thepioneer

Ik wil graag een rs232 kabel kopen voor mijn meridian g02. Nu zie ik overal rs232 usb converters te koop alleen zijn het beide mannetjes stekkers (converter en meridian)

Hoe hebben jullie dit aangesloten ?

Groeten Ronald
Meridian 861 V4 [ ID40 ]
Meridian MD600
Burmester 956 mkII
Usher CP-8571 MKII BE Luidsprekers
B&W ASW4000

Meridian MS200
AKG K550

Perfect_audio

Citaat van: thepioneer op januari 07, 2011, 19:00:17
Ik wil graag een rs232 kabel kopen voor mijn meridian g02. Nu zie ik overal rs232 usb converters te koop alleen zijn het beide mannetjes stekkers (converter en meridian)

Hoe hebben jullie dit aangesloten ?

Groeten Ronald
Hoi,
Ik weet niet waarvoor die RS232 poort dient, maar je zou een RS232 F/F converter kunnen kopen.
Je moet er wel rekening mee houden dat die USB-RS232 kabel een driver nodig heeft anders werkt het niet, dwz. de computer ziet het dan niet als een rs232 com port. De driver staat uiteraard op de bijgevoegde cd.
Omdat er een chip in de RS232 steker zit kun je die niet vervangen door een F-exemplaar.

Ron
Mooier geluid door akoestiekcorrectie. Als je het niet gelooft, kom dan eens luisteren.

thepioneer

Ik wil de rs232 kabel gaan gebruiken om mijn meridian te programeren. Meridian heeft hier software voor en maakt het programeren van de apparatuur een stuk eenvoudiger.

Ik kan een kabel lenen van de meridian dealer, dat is natuurlijk super. Alleen als ik 2x naar de stad moet rijden vanaf hier ben ik ook 25 euro kwijt dus vandaar dat ik graag zelf een kabel wil gaan kopen,

Ik vindt het dan ook vreemd dat op mijn componenten allemaal een male aansluiting zit en aan de adapter dus ook.

Zijn er ook kabels te krijgen van rs232 female/female?  Want ik lees dat er ook crosslink kabels van zijn. Weet dus niet wat ik nu moet gaan kopen.

Meridian 861 V4 [ ID40 ]
Meridian MD600
Burmester 956 mkII
Usher CP-8571 MKII BE Luidsprekers
B&W ASW4000

Meridian MS200
AKG K550