PM80 mk2 onderhoud

Gestart door moriez, december 25, 2010, 12:53:54

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

moriez

Hallo allemaal,

Ik wil bovenstaande versterker naar een Marantz dealer in de buurt brengen om deze na 15 jaar hard werk eens te laten onderhouden. Ik zou graag wat advies willen van jullie over wat ik de dealer kan meegeven om te checken. De beste man zal er ook best wat van weten maar onder de ''freaks'' is er toch meer kennis lijkt me.
Gewoon een aantal checkpoints graag.

Zijn er ook modificaties te maken aan deze versterker die het geluid ten goede zouden komen?

Hartelijk dank alvast!

lo

Je zou HAL9000 eens een PM kunnen sturen, zoals je misschien weet is hij zo'n beetje onze forum techneut.
HAL zit in Rotterdam en hij zou dat misschien ook wel willen doen, ik weet niet waar jij ergens zit.
Je zou hem ook naar Audioservice in Elst kunnen brengen. Zij zijn de officiele Marantz reparateur.

groet,

lo
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

moriez

Bedankt voor je reply. Ik zit in Zuid Limburg en zonder eigen auto wordt het allemaal te moeilijk. Ik heb HAL een PM gestuurd. Desalniettemin sta ik open voor suggesties van anderen.

JohnWx

Citaat van: moriez op december 25, 2010, 13:10:36
Bedankt voor je reply. Ik zit in Zuid Limburg en zonder eigen auto wordt het allemaal te moeilijk. Ik heb HAL een PM gestuurd. Desalniettemin sta ik open voor suggesties van anderen.

Je kan hem ook verzenden naar Elst
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

RP

Citaat van: jwx op december 25, 2010, 17:38:56
Je kan hem ook verzenden naar Elst

Klopt; in Elst zit een hele goede reparatiedienst voor Marantz.
Volgens een van plaatselijke hifizaken in mijn woonplaats hebben ze een eigen serviceauto hiervoor lopen die speciaal is ingericht voor het vervoer van hifiapparatuur.
Hier geldt de regel : voor donderdag gebracht dan heb je hem uiterlijk donderdag  de volgende week terug.
Dus neem even contact op met je dichtst bijzijnde dealer zou ik zeggen
marantz pm80, marantz cd6004, monitor audio Bronze 6 Yamaha ct800 jke mgk 226 vandamme blueseries

HAL9000

Ik heb het persoonlijk bericht gekregen.
De MKII  moet altijd wat extra onderhoud hebben. Dit model is een probeersel van marantz japan om de STK module van philips te vervangen. Deze ging soms al na een maand spelen defect.  De MKII heeft dit gedeelte discreet (losse componenten) ipv een Hybride ic. 

Er zitten in de voeding beveiliging die opnieuw ingesteld moet worden.
alle kleine transistoren moeten vervangen worden, en de wat grotere modellen transistoren moeten even doorgemeten worden. Nieuwe elko's en de tin bindingen moeten nagekeken worden en aangedikt worden.
Herstel  de  oude  glorie  van marantz!!

moriez

Allemaal 't overwegen waard.

@HAL, waarop schat je ongeveer de kosten als ik laat doen wat jij voorstelt?

moriez