Bi-ampen met een Rotel rb-985

Gestart door Mexicaanse Hond, december 14, 2010, 14:49:44

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

thepioneer

daar zit ook een aparte ringkern transformator in zeker om de drie uitgangsspanningen te kunnen leveren  clown1
Meridian 861 V4 [ ID40 ]
Meridian MD600
Burmester 956 mkII
Usher CP-8571 MKII BE Luidsprekers
B&W ASW4000

Meridian MS200
AKG K550

JohnWx

Citaat van: thepioneer op december 15, 2010, 12:45:25
daar zit ook een aparte ringkern transformator in zeker om de drie uitgangsspanningen te kunnen leveren  clown1

ik heb er geen verstand van oordeel zelf zie foto ?

maar volgens mij heb je niet veel power nodig voor een voorversterker

clown1
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

JohnWx

Gelukkig doen ze het nog wel bij merken als Meridian en Vincent  :angel:
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

thepioneer

ja de vincent die ik had sa93 daar lagen zelfs 2 ringkerns in.

De meridian zal ik niet weten :)
Meridian 861 V4 [ ID40 ]
Meridian MD600
Burmester 956 mkII
Usher CP-8571 MKII BE Luidsprekers
B&W ASW4000

Meridian MS200
AKG K550

JohnWx

Citaat van: thepioneer op december 15, 2010, 13:53:59
ja de vincent die ik had sa93 daar lagen zelfs 2 ringkerns in.

De meridian zal ik niet weten :)

kon het ook niet vinden op internet


kruiskop pakken en foto plaatsen lijkt mij  :angel:
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

TurboMarco

Citaat van: jwx op december 15, 2010, 09:41:44
Dacht dat ze beide dan een voltage apart meekregen vanaf de voorversterker bij 2 x pre out, als ik een schema zie van een voorversterker met 2x pre out staat dat er ook volgens mij maar ik had ook geen natuurkunde en wiskunde in mijn pakket en ook geen LTS zwakstroom opleiding dus zal ik er wel naast zitten en zijn de voorversterker met 2 x pre out dus overbodig


Meet de spanning eens na bij een versterker met een pre out ,met een splitter erachter zal die spanning niet veranderen .
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

JohnWx

Citaat van: Marco op december 15, 2010, 22:49:11
Meet de spanning eens na bij een versterker met een pre out ,met een splitter erachter zal die spanning niet veranderen .

Dat klopt staat hij op nul
Maar volgens mij als we wat gas gaan geven met de volume regelaar is de spannig anders dan zonder de splitter na mijn weten maar kan het wederom mis hebben
Zal morgen is een multimeter uit de kast rukken
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Vlearmoes

Maar met een splitter ben je niet aan het bi-ampen     maar op een moeilijke manier aan het bi-wire`n  :|
Integra DTR 9.9 & Audyssey MultEQ XT Pro | Marantz BD8002 | Panasonic 50PV20 | Technisat Multytenne & HD S2 plus | Kef Reference series Model Three, Model 200, Calinda| Synlogy 110j  Asus G50v

JohnWx

Citaat van: Vlearmoes op december 15, 2010, 23:10:55
Maar met een splitter ben je niet aan het bi-ampen     maar op een moeilijke manier aan het bi-wire`n  :|

ik heb uit betrouwbare bronnen oftewel de eerste hand dat het helemaal van de baan is deze opstelling
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Mexicaanse Hond

#39
.

dmeerpa

Citaat van: Marco op december 15, 2010, 22:49:11
Meet de spanning eens na bij een versterker met een pre out ,met een splitter erachter zal die spanning niet veranderen .

Spanning zal dezelfde blijven. Dat is juist hetzelfde als meerdere lampen op dezelfde kring. Maar de weerstand zal verdubbelen (2 versterkerschakelingen ipv één) en dus de stroom  zal ook verdubbelen.
Marantz Cinema 40 , SACD 30n
Rotel RB-991
Dune HD Max (te koop)
X-box Series X met KODI
Chromecast met Google TV
Pioneer PDP-6080D
Zone 1 : Wharfedale Opus 2 (soon Elysian 4), Opus Tri-Center, 4 x Opus Tri-Surround, SVS PB12+
Zone 2 : Boston Acoustic A25

thepioneer

met een splitter ben je echt wel aan het bi-ampen. Ik zal vandaag ook eens kijken of ik wat kan meten. Ben ook wel nieuwschierig namelijk.
Meridian 861 V4 [ ID40 ]
Meridian MD600
Burmester 956 mkII
Usher CP-8571 MKII BE Luidsprekers
B&W ASW4000

Meridian MS200
AKG K550

TurboMarco

Citaat van: dmeerpa op december 16, 2010, 01:35:12
Spanning zal dezelfde blijven. Dat is juist hetzelfde als meerdere lampen op dezelfde kring. Maar de weerstand zal verdubbelen (2 versterkerschakelingen ipv één) en dus de stroom  zal ook verdubbelen.
De ingangsimpedantie van een EV kanaal is vrijwel altijd zo'n 50 a 60 kOhm (en soms zelfs nog hoger). Zet je er twee parallel dan halveert de impedantie, gezien vanuit de voorversterker. De uitgangsimpedantie van die voorversterker is echter enkele tientallen Ohms dus het effect is verwaarloosbaar klein.  En in het extreme geval dat het al merkbaar zou zijn dan kun je door gewoon je volumeknop ietsje verder te draaien dat effect al volledig teniet doen.
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

JohnWx

Ik heb de kerst verlichting op de pre out gezet en wat denk je
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

TurboMarco

Citaat van: Mexicaanse Hond op december 16, 2010, 09:14:40
Dus het is niet hetzelfde als meerdere lampen in een kring, want dat is een serieschakeling.
nee ,het is een parallelschakeling 
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)