Bi-ampen met een Rotel rb-985

Gestart door Mexicaanse Hond, december 14, 2010, 14:49:44

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

JohnWx

Citaat van: Mexicaanse Hond op december 14, 2010, 18:17:24
Ik heb ook nog een Crown eindbak voor de bass. Die kan ik natuurlijk ook eens aan de Xanadu's hangen.  :evil:

Is een mooie eindbak die Crown  /  Amcron
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

thepioneer

nou ik dacht dat het toch wel vrij helder was zo. Als je een subwoofer kunt splitsen dan kun je het in het stereo ook. Ik heb daar nog nooit nadelige ervaringen mee gehad.

Het zal vast niet audiofiel verantwoord zijn maar zolang dat alleen maar in bepaalde kringen hoorbaar schijnt te zijn komt dit vast wel goed.

Of onze mexicaanse hond moet ook over speciale oren beschikken en dan hoort hij vast het verschil  :schater:
Meridian 861 V4 [ ID40 ]
Meridian MD600
Burmester 956 mkII
Usher CP-8571 MKII BE Luidsprekers
B&W ASW4000

Meridian MS200
AKG K550

WimPeu

Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

thepioneer

jeetje wat hebben die mexicaanse honden ja grote oren ?

Zijn het ook nog gouden oren????
Meridian 861 V4 [ ID40 ]
Meridian MD600
Burmester 956 mkII
Usher CP-8571 MKII BE Luidsprekers
B&W ASW4000

Meridian MS200
AKG K550

JohnWx

Citaat van: thepioneer op december 14, 2010, 22:06:37
nou ik dacht dat het toch wel vrij helder was zo. Als je een subwoofer kunt splitsen dan kun je het in het stereo ook. Ik heb daar nog nooit nadelige ervaringen mee gehad.

Het zal vast niet audiofiel verantwoord zijn maar zolang dat alleen maar in bepaalde kringen hoorbaar schijnt te zijn komt dit vast wel goed.

Of onze mexicaanse hond moet ook over speciale oren beschikken en dan hoort hij vast het verschil  :schater:

Die logica snap ik niet, als het met een sub kan moet het ook maar met een voorversterker naar 2 x eindversterker kunnen, mmmmm apart

Je hebt het alleen nog nooit gedaan naar 2 x een eindbak maar wel met een sub dus moet het maar kunnen ?


Maar dat zal wel aan mijn onwetenheid liggen dat ik die logica niet snap, maar ik vroeg om het te onderbouwen maar dat zal wel teveel gevraagd zijn, roepen is 1 iets uitleggen 2


Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

thepioneer

zou wel graag willen weten hoe je aan de wijsheid komt dat ik het nog nooit geprobeerd zou hebben,

dat mag je dan wel eens onderbouwen.
Meridian 861 V4 [ ID40 ]
Meridian MD600
Burmester 956 mkII
Usher CP-8571 MKII BE Luidsprekers
B&W ASW4000

Meridian MS200
AKG K550

JohnWx

Citaat van: thepioneer op december 14, 2010, 22:47:34
zou wel graag willen weten hoe je aan de wijsheid komt dat ik het nog nooit geprobeerd zou hebben,

dat mag je dan wel eens onderbouwen.

Je vermeld het nergens dus kan ik er redelijker wijs van uit gaan dat je het niet geprobeerd heb anders vermeld je zoiets wel lijkt mij daarom die wijsheid mijnerzijds, maar dat had jezelf ook wel kunnen begrijpen hoop ik

Maar reageer nou eens op het eerste wat ik vroeg en onderbouw het waarom het kan voordat je aan andere vraagt om iets te onderbouwen dat lijkt mij ook niet meer dan normaal maar als jij een andere kijk / mening daarop op heb snap ik waarom je gelijk een bal terug kaatst naar een ander

Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

thepioneer

nou het valt me op dat sommige mensen blijkbaar expert zijn hier en geen tegen spraak dulden. Ik heb mijn 4 ma's aangesloten gehad op mijn toemalige pm8003. 4 versterkers op 1 stereo uitgang. Niks mis mee. Klonk goed en draaide echt niet zachter, minder gedetailieerd of wat dan ook.

Dus waarom het niet zou kunnen is mij echt een raadsel.
Meridian 861 V4 [ ID40 ]
Meridian MD600
Burmester 956 mkII
Usher CP-8571 MKII BE Luidsprekers
B&W ASW4000

Meridian MS200
AKG K550

JohnWx

Citaat van: thepioneer op december 14, 2010, 23:48:47
nou het valt me op dat sommige mensen blijkbaar expert zijn hier en geen tegen spraak dulden. Ik heb mijn 4 ma's aangesloten gehad op mijn toemalige pm8003. 4 versterkers op 1 stereo uitgang. Niks mis mee. Klonk goed en draaide echt niet zachter, minder gedetailieerd of wat dan ook.

Dus waarom het niet zou kunnen is mij echt een raadsel.


Waaruit blijkt dat er hier experts zijn en geen tegen spraak dulden het enige wat ik vroeg was een onderbouwing waarom het wel kan volgens jouw

Je haalt er zelf dingen bij die er niet zijn zoals de experts die geen tegen spraak dulden, jammer zegt meer iets over jouw dan de zogenaamde experts

En je verhaal over je 4 ma's gaat natuurlijk niet op, of ga je zo vertellen dat je er nog een set naast had met 2 ma's en met een zelfde PM8003 om te vergelijken

Zoals jij dingen hier neer zet is er maar een wijsheid en waarheid voor jouw en dat is die van jezelf , zou dat koesteren
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

dmeerpa

Kan je de bijvoorbeeld de FROM PREAMP OUT niet gebruiken voor het laag en het hoog op de FRONT MAIN ?


Marantz Cinema 40 , SACD 30n
Rotel RB-991
Dune HD Max (te koop)
X-box Series X met KODI
Chromecast met Google TV
Pioneer PDP-6080D
Zone 1 : Wharfedale Opus 2 (soon Elysian 4), Opus Tri-Center, 4 x Opus Tri-Surround, SVS PB12+
Zone 2 : Boston Acoustic A25

TurboMarco

Bij een voorversterker met twee pre outs zijn ze ook gewoon met elkaar doorverbonden. Met zo'n Y-kabeltje doe je hetzelfde maar dan buiten de kast.
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

JohnWx

#26
Citaat van: Marco op december 15, 2010, 09:01:42
Bij een voorversterker met twee pre outs zijn ze ook gewoon met elkaar doorverbonden. Met zo'n Y-kabeltje doe je hetzelfde maar dan buiten de kast.

Dacht dat ze beide dan een voltage apart meekregen vanaf de voorversterker bij 2 x pre out, als ik een schema zie van een voorversterker met 2x pre out staat dat er ook volgens mij maar ik had ook geen natuurkunde en wiskunde in mijn pakket en ook geen LTS zwakstroom opleiding dus zal ik er wel naast zitten en zijn de voorversterker met 2 x pre out dus overbodig

Ze zullen het bij Vincent toch wel goed doen

Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

JohnWx

Citaat van: Mexicaanse Hond op december 15, 2010, 08:58:49
Goeie tip, ik ga het gewoon eens proberen.

gaat gewoon werken

zit er geen pre out op de MF ?
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

JohnWx

En speelt alles al Harry of zit je nog op je knietjes te emmeren

Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

JohnWx

Ik heb nog een Marantz EC-500 met je raad het nooit wel 3x pre out
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.