Marantz PM5003 met welke speakers??

Gestart door Niber, oktober 16, 2010, 23:48:25

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

lo

Dynaudio monitoren uit de inmiddels wat oudere "audience" lijn, of uit de nieuwere "exite".
2e hands natuurlijk.

groet,

lo
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

dmeerpa

Ja met een budget van 400-500€ voor een paar, is tweedehands misschien wel de betere oplossing. Kan je toch dat trapje hoger aanschaffen.
Marantz Cinema 40 , SACD 30n
Rotel RB-991
Dune HD Max (te koop)
X-box Series X met KODI
Chromecast met Google TV
Pioneer PDP-6080D
Zone 1 : Wharfedale Opus 2 (soon Elysian 4), Opus Tri-Center, 4 x Opus Tri-Surround, SVS PB12+
Zone 2 : Boston Acoustic A25

Pjotr27

Jm Reynaud Twin`s, koop je voor onder de 500 euro 2e  hands...
Heel mooie combinatie, Dynaudio is wel mooi maar eigenlijk hebben die een (veel) zwaardere versterker nodig..

Niber

Weer een hoop om over na te denken dus!!
Ik zal me eens goed laten voorlichten wbt speakers en aansturing die ze nodig hebben!!

Of heeft iemand een link met informatie voor me?
Linn Akurate DSM/3 + Akurate 2200 - Marantz CD5003 - Linn Sondek LP12 - Harbeth M30.2

lo

Het mooiste is denk ik om eens naar een hifizaak te gaan en op de PM5003 diverse speakers te laten horen. Dan ben je in ieder geval aan de gang met luisteren, vervolgens kun je misschien al een richting bepalen of vaststellen dat je nog andere wilt horen.
Succes.

groet,

lo
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

Marantz 81

denk dat je met die Focal,s het beste geluid voor je geld krijgt , zijn fijn klinkende speakers alleen persoonlijk vindt ik de tweeter te fel

zelf even gaan luisteren

je zou ook nog eens kunnen kijken naar Monitor audio  :yes:


Dynaudio speakers kunnen wel en klinkt dan ook mooi ,maar om ze te laten presteren heb je minmaal een PM15S1 nodig  dan moet je in de toekomst wel een betere versterker kopen

Klipsch RB81 zijn echt geweldenaars ,zou ik even naar de RB61 luisteren  :wink:

byebye

WimPeu

B&W maakt ook hele fijne bookshelf speakers en 2e hands niet duur.
Denk dat de 602 een mooie match met je versterker zal zijn.

http://link.marktplaats.nl/386769413
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

mars

Marantz PM17 pm82 pm8000,creek evo,classe cap101-cap151,naim nait 5i +verschillende nac en nap's
Sugden Mystro , octave , kanzy , blumenhofer ,
belachelijk veel bekabeling.
nu;
Valve Audio Predator
mc-sytems
Rega CDP
denon
Oyaida , furutech , pink faun

jptje

Ik heb de PM5003 nu een half jaar met een set B&W 686 boekenplankspeakers.
Zelf vind ik dit een zeer mooie combo.


TIBOSCH

Kijk eens naar Phonar (www.phonar.de)
Om een of andere reden te onbekend merk, maar geluidskwaliteit is magnifiek. Begrijp eigenlijk niet dat ze in nederland alleen door Stassen verkocht worden. Klinken echt perfect en persoonlijk heb ik de ervaring dat bijvoorbeeld Kef of B&W het er echt niet bij haalt.

Heb zelf ook een erg beperkte ruimte waar mijn 2e set staat. Echter i.p.v. boekenplank  luidsprekers toch gekozen voor compacte zuilen. Hebben toch weer wat extra inhoud. Phonar is bijvoorbeeld maar ongeveer 16-17 cm breed.

Succes.
Marantz PM7001KI
Marantz CD6000OSE LE
Monitor Audio Gold GS20
Denon PMA1055R
Denon DCD1420
Phonar P200 UK MKII

Eip

#25
Deze luidsprekers doen het ook goed op marantz.



Het is de Elac BS 203.2

Gr Eip.
Elac BS 203.2
Marantz SR5023
Marantz CD6006
Panasonic DMP-BDT 167

mars

Citaat van: TIBOSCH op oktober 21, 2010, 22:23:23
Kijk eens naar Phonar (www.phonar.de)
Om een of andere reden te onbekend merk, maar geluidskwaliteit is magnifiek. Begrijp eigenlijk niet dat ze in nederland alleen door Stassen verkocht worden. Klinken echt perfect en persoonlijk heb ik de ervaring dat bijvoorbeeld Kef of B&W het er echt niet bij haalt.

Heb zelf ook een erg beperkte ruimte waar mijn 2e set staat. Echter i.p.v. boekenplank  luidsprekers toch gekozen voor compacte zuilen. Hebben toch weer wat extra inhoud. Phonar is bijvoorbeeld maar ongeveer 16-17 cm breed.

Succes




oi,

Tja hangt er natuurlijk wel van af , welke phonar je met welke B&W vergelijkt..........lijkt mij zo :angel:
Marantz PM17 pm82 pm8000,creek evo,classe cap101-cap151,naim nait 5i +verschillende nac en nap's
Sugden Mystro , octave , kanzy , blumenhofer ,
belachelijk veel bekabeling.
nu;
Valve Audio Predator
mc-sytems
Rega CDP
denon
Oyaida , furutech , pink faun

wouter

Zelf heb ik bij mijn PM5003 de Jamo S606, een erg lekker combinatie. Als bron gebruik ik de Asus Essence ST geluidskaart met een ruis verhouding van 124dB.

dmeerpa

#28
Misschien zijn de Dynaudio 52SE monitor speakers van Marantz 81, wel iets voor je.
http://marantzforum.nl/forum/index.php/topic,5810.msg79595/topicseen.html#msg79595

Gebaseerd op de alom geprezen oorspronkelijke 52, zet de Dynaudio Audience 52 SE voor zijn prijs en afmetingen een nieuwe maatstaaf met zijn muzikaal en emotioneel overtuigende prestaties.

Misschien zijn de Dynaudio 52SE monitor speakers van Marantz 81, wel iets voor je.
http://marantzforum.nl/forum/index.php/topic,5810.msg79595/topicseen.html#msg79595

Gebaseerd op de alom geprezen oorspronkelijke 52, zet de Dynaudio Audience 52 SE voor zijn prijs en afmetingen een nieuwe maatstaaf met zijn muzikaal en emotioneel overtuigende prestaties.

Type luidspreker                  2-weg luidspreker
Frequentie bereik                45 - 26.000Hz
Gevoeligheid                         86 dB
Aanbevolen vermogen        150 Watt
Impedantie                               4 Ohm
Afmetingen (H x B x D)        330 x 204 x 256
Gewicht                               7,2 kg
Marantz Cinema 40 , SACD 30n
Rotel RB-991
Dune HD Max (te koop)
X-box Series X met KODI
Chromecast met Google TV
Pioneer PDP-6080D
Zone 1 : Wharfedale Opus 2 (soon Elysian 4), Opus Tri-Center, 4 x Opus Tri-Surround, SVS PB12+
Zone 2 : Boston Acoustic A25

Jeroen

#29
Ik zou misschien de Monitor Audio Bronze BX2 proberen want deze nieuwe luidsprekers komen heel goed uit de test en hebben dit jaar alweer een what hifi award gekregen. Ik denk dat het een hele goede combinatie is omdat what hifi vaak de Monitor Audio test met Marantz apparatuur en dan wel PM6003 en CD6003 misschien niet helemaal hetzelfde maar dit komt wel in de buurt van jou PM5003 en CD5003.
En de prijs valt ook nog binnen je budget, bij Hobo hifi (om een richtprijs te geven) ligt op 175 euro per stuk. Ik zou deze luidspreker zeker een kans geven, wel eerst gaan luisteren voor je tot koop over gaat. Misschien is dit ook wel handig: http://awards.whathifi.com/winners/stereo-speakers-and-subwoofers/2010.


Gr. Jeroen
Yamaha RX-A1010, Naim Supernait, Naim hicap DR, Naim ND5XS, Oppo bdp-103 darbee edition, Linn Majik 140, Linn Majik 112 & 10x linn unik , B&W db3d, jvc DLA-X5900WE, Lehmann Black Cube, Rega RP40, i-qube V2 / dragonfly red een AT ATH-A7 hoofdtelefoon.