passende versterker

Gestart door Rein, september 22, 2010, 22:37:55

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Rein

de Rainmakers hebben een 4ohm impedantie, kan dus alleen maar blijven als ik niet beide speakersets tegelijk van signaal voorzie.

gerard

Citaat van: Rein op september 29, 2010, 21:48:23
Ik heb wat informatie ingewonnen en wat ik er van begrijp is het volgende:

ik heb 2 ziggo digitale tv ontvangers, die beiden ingekomen signalen kunnen scheiden in een  audio en tv signaal. Via de S/pdif kan het audiosignaal naar een (voor)versterker worden geleid. via een eventuele eindversterker wordt het audiosignaal vervolgens weer naar de luidsprekers geleid.


Volgens mij heeft de PM11 geen digitale s/pdif aansluitingen.... ???
Dus heb je een losse DAC oid nodig om je digitale bronnen op je versterker aan te sluiten.
Marantz DV6600vm & Musical Fidelity X-DAC / Rega Mira3 & Radio3 / Monitor Audio RS6 (met loodbitumen en Twaron) /  Nordost Flatline Gold luidsprekerkabels / diverse zelfbouwkabeltjes

Rein

als ik het goed heb gezien inderdaad. ik ben er wel achter gekomen dat ik het beste niet al te moeilijk moet gaan doen. muziek is het belangrijkste en dat wil ik in elk geval goed hebben in beide kamers. ik kan dan beter een goede versterker zoeken die twee paar luidsprekersets goed kan aansturen. we zijn helemaal geen film kijkers, het was alleen leuk geweest, maar ik ben bang dat de kosten helemaal uit de pas gaan lopen bij het nut.
voor het muziekgedeelte moet ik al naar een andere versterker en er komt een setje luidsprekers bij. het wensen lijstje aanpassen geeft meer ruimte voor een goede versterker en een setje luidsprekers.
en dan komt de pm11s1 weer in beeld en wie weet op termijn de bijpassende cd speler  shutup

lo

Citaat van: Marco op oktober 05, 2010, 23:50:07
Let wel op dat wanneer je 2 paar luidsprekers op de versterker aansluit dat deze 8 Ohm zijn ,wanneer je beide sets tegelijk laat spelen word de impedantie dan 4 Ohm nominaal ,dus wel iets om even rekening mee te houden.

Hier heb ik met mijn PM14mk2KI absoluut geen probleem mee gehad. En daar had ik toch twee sets dynaudio van 4 ohm per stuk aan hangen. :yes: notworthy

groet,

lo
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

Rein

dan denk ik richting pm11s1 ga, of zijn er andere ideeen? het gaat om een ruimte van ongeveer 10- 12 m2 en een ruimte van rond de 30 m2. de eerste is de woonkamer en de tweede is het eetgedeelte annex keuken. pompom

Tony1972

Ik speel zelf ook met een PM11S1 en denk dat het voor jou een goede keuze is.
Marantz PM-11S1 - Marantz SA-15S1 - Marantz ST-15S1 - Opera Seconda

Marantz 81

Citaat van: lo op oktober 06, 2010, 11:35:37
Hier heb ik met mijn PM14mk2KI absoluut geen probleem mee gehad. En daar had ik toch twee sets dynaudio van 4 ohm per stuk aan hangen. :yes: notworthy

groet,

lo

het is misschien niet dat je het direct zult horen een een pm14ki heeft ook wel een aardige portie reserve

maar je belast de versterker wel veel zwaarder met name ook meer warmte ontwikkeling , hoe het verder technisch precies zit met bijvoorbeeld je eindtrappen weet ik niet , in princiepe schrijft marantz voor dat je er geen speakers lager als 4 ohm aan mag hangen

2 sets van 4 ohm = 2ohm load voor je versterker  byebye


@ Rein 

wel een goeie keus  :yes: voor de kleinere kamer zou ik wel monitor speakers nemen

lo

Zoals ik zei had de PM14 er absoluut geen moeite mee. Werd nog niet eens warm. Wel een normaal volume draaien natuurlijk, als ik op oorlogssterkte draaide dat schakelde ik 1 set speakers uit (volume knop op 5 voor 12 of 12 uur, en dat is hard geloof me). De PM11 is naar mijn idee net zo krachtig, misschien zelfs nog wel iets meer.

groet,

lo
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.