Heb ik nu ouwe troep, of is het de Marantz zelf??

Gestart door Jonostra, juni 29, 2010, 22:06:35

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Jonostra

#15
Nog even iets over de TV..

Zet ik de TV uit, dan heb ik vrijwel nergenst last van. Dan gaat het geluid van de Digitale TV Decoder gewoon door, dan gaat mijn PC ook minder snel flippen en daar zal het probleem van het 'geen beeld' ook wel vandaan komen.

Begint er op te lijken dat mijn TV gewoon Echt te oud is.. Of het is gewoon een k*t TV. Ofja, iets gaat er iig mis wanneer de versterker het uitgaande beeld naar mijn TV wil sturen..

Jonostra

Nou, koop ik een TV van rond de 1000 euro, doet die precies hetzelfde. Kan ik constateren dat het aan de versterker ligt, of moet ik nog een 1000euro PC kopen om het te testen?

Marvin

Neem eens contact op met de technische dienst in Elst.

SERVICE DIENST
Audio Service B.V.
Adres Edisonweg 10
6662 NW Elst
Nederland
   
Telefoon 0481-377221
Website www.audioservice.nl
Service alle producten


TurboMarco

Citaat van: Jonostra op juni 30, 2010, 18:39:01
Het volgende staat aangesloten:


HDMI-In 1 (BD) = PC (ATI Radeon HD4970)

HD4970 ?? ,bedoel je niet de HD5970 ?  ,naar mijn weten is er helemaal geen HD4970 en volgens AMD is die er ook niet,kijk als je dan HD4000 drivers installeerd voor een VGA kaart uit de HD5000 serie dan lijkt het mij logisch dat je conflicten krijgt .
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

mars

Citaat van: jwx op juli 03, 2010, 19:15:16
pc is ook geen echte hdmi ? maar dvi met verloop


heb je al kabels verwisseld ?

oi,

klopt , HDMI kan je het beste gebruiken  tussen apperatuur van de zelfde generatie.

Zodra er verloopjes aan te pas komen , wordt het verdriet.
Marantz PM17 pm82 pm8000,creek evo,classe cap101-cap151,naim nait 5i +verschillende nac en nap's
Sugden Mystro , octave , kanzy , blumenhofer ,
belachelijk veel bekabeling.
nu;
Valve Audio Predator
mc-sytems
Rega CDP
denon
Oyaida , furutech , pink faun

Marvin

En toch moet het je het gewoon werkend krijgen, uiteindelijk....  :-)
Maar dat met de komst van HDMI en handjeklap het geheel de bietenbrug op gestuurd wordt is vrij duidelijk.
Troep van de bovenste plank, tenzij het werkt....  :-)

Vandaar dat ik de technische dienst aanraad, misschien dat er ergens een firmware update te regelen valt, ook je tv even voorzien van de nieuwste firmware.
Irritant gedoe, helaas.

Jonostra

Heb nogmaals contact opgenomen met de dealer. Ze voorzien me van een nieuwe Marantz, wel zelfde model. Dit was wel een showmodel.

Nee, het is geen DVI naar HDMI, voor de tweede keer, het is gewoon HDMI zonder een verloop. En heb me idd vergist in het type 3D (VGA) kaart. Het is de ATI Radeon HD4890.

Bedankt voor al de berichtjes. Zal nog laten weten hoe het loopt.

Jonostra

#22
De nieuwe gekregen en aangesloten. Tot nu toe heb ik nog wel altijd gewoon beeld gehad. Dus dat probleem is verholpen.

Het probleem van de gekleurde ruis is nog altijd niet verholpen. De Marantz is dus nieuw, heb nu een derde splinter nieuwe HD TV aangesloten, (vond het design van Samsung maar niks) en nog altijd slaat het beeld steeds op die gekleurde ruis als ik de decoder voor de tweede keer aan zet. Als ik de decoder van de stroom af haal doet hij het weer, maar zodra ik hem uit en aan zet geeft hij dus nog altijd hetzelfde probleem. Zou denken dat het dus gewoon aan de decoder ligt, maar toen begon mijn Wii ook oppeens te switchen tussen gewoon Wii beeld en die gekleurde ruis wat niet meer op hield.

Heb al veel gespeeld met de resoluties van deze twee producten. Ook met de instellingen van de marantz. Heb de uitgaande resolutie op through/auto/1080i/720p geprobeert, maar er is geen verschil. Heb video Convert allemaal uit gehad, op Analog Only en Analog & HDMI. Ook bij de Function Input Setup heb ik zitten spelen. OSD Info aan en uit gehad. Component I/P aan en uit gehad.

Had voorgaand maar één HDMI kabel van een andere fabrikant om mee te testen, die ik om en om met de andere HDMI kabels heb verwisseld. Maar kan het echt zo zijn dat een bepaald merk HDMI kabel gewoon echt zo klote is dat er zulke problemen voorkomen? Ze zijn net nieuw, en tot op heden denk ik niet dat het erg veel uit maakt van welke fabrikant de HDMI kabels zijn. HDMI kabel is HDMI kabel, toch? :o

Edit:  Software-matig? Maar waar zijn al die anderen dan met hetzelfde probleem? :p

Jonostra

Zit nog altijd met hetzelfde probleem, alleen nu vooral met mijn MacBook die met HDMI kabels aangesloten staat. Inmiddels heb ik al de HDMI kabels vervangen.

Gekleurde ruis, nog altijd. Heeft iemand anders hier ooit last van..?

De decoder heb ik inmiddels vervangen met een andere die hier minder problemen mee heeft. Maar een Mac vervang je niet zomaar. RMA misschien?