Heb ik nu ouwe troep, of is het de Marantz zelf??

Gestart door Jonostra, juni 29, 2010, 22:06:35

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Jonostra

Nog wat andere narigheden hebben zich voor gedaan..

De decoder waarmee ik digitale televisie kijk lijkt steeds als ik hem aan zet in een LSD trip terecht te komen, waar hij een ruis (sneeuw, alleen dan VEEL meer pixels) in alle kleuren weer geeft. De decoder en de Marantz lijken dit beiden te willen corrigeren, waarbij ze zichzelf in een loop blijven resetten zonder resultaat. Dit word verholpen door het uit- en instekkeren van de decoder, maar voordoet zich steeds weer.

De PC heeft al een AMD foutmelding gekregen wanneer ik XBMC open had staan en tegelijkertijd een spel ging spelen. Dit word blijkbaar ook doorgegeven aan de versterker waarna deze vrij raar gaat reageren samen met de PC. Voordat de decoder stond aangesloten deed mijn PC hier noot moeilijk over.

De Wii geeft aan alle kanten van het beeld zwarte balken weer, van ongeveer een centimeter. Dit doet deze niet wanneer hij direct aan de TV aangesloten word.

Na het spelen en het uitzetten van de Wii/TV/Decoder kreeg de TV op een gegeve moment helemaal geen input beeld meer. Hij bleef op het blauwe scherm ongeacht welke bron ik op de versterker selecteerde. Toen ik hardware- en softwarematig de HDMI output van de versterker van nr 1 naar nr 2 had verranderd gaf hij weer  beeld. Zo ook toen ik hem wederom weer op nr 1 aansloot.

Al deze problemen zijn gekomen door de Marantz SR6004. En nu is mijn TV iets wat ouder, maar dat ook de Decoder, de Wii en mijn PC moeite hebben om de Marantz te accepteren kan toch niet betekenen dat alles behalve de Marantz zelf gewoon goedkope meuk is.. En voor een versterkertje van 1000 euro had ik wel wat beters verwacht.. Misschien moet ik toch maar even wachten met het kopen van een HD versterker..

Marvin


JohnWx

Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Jonostra

Dat alles wat ik heb, behalve de Marantz, maar en goedkoop spul is. Dat het daarom allemaal niet goed werkt.

Marvin

Citaat van: Jonostra op juni 29, 2010, 22:06:35
Al deze problemen zijn gekomen door de Marantz SR6004. En nu is mijn TV iets wat ouder, maar dat ook de Decoder, de Wii en mijn PC moeite hebben om de Marantz te accepteren kan toch niet betekenen dat alles behalve de Marantz zelf gewoon goedkope meuk is.. En voor een versterkertje van 1000 euro had ik wel wat beters verwacht.. Misschien moet ik toch maar even wachten met het kopen van een HD versterker..

Als je dat bedoelde dan zijn de vetgedrukte stukjes voor mij een beetje tegenstrijdig, vandaar de opmerking;
Goedkope meuk?

Het zou geen probleem mogen zijn dat de rest van de setup van een andere prijs klasse is.

JW

Lijkt er eerder op dat je het een en ander niet goed hebt aangesloten en dat dat een conflict met elkaar geeft.

Jonostra

Het volgende staat aangesloten:

HDMI-Out 1 = TV (JVC LT26S60BU)

HDMI-In 1 (BD) = PC (ATI Radeon HD4970)
HDMI-In 2 (DVD) = STB (Samsung DCB-H380R)
Component-In 3 (VCR) = Nintendo Wii

Zou zo gewoon goed moeten zijn, toch? Neem aan dat dit gewoon een versterker is met een verborgen handleiding, afhankelijk van welke apparaten er worden aangesloten. Maar dat had ik toch even niet verwacht. :(

Marvin

Kunnen de HDMI schurken van het forum hier antwoord op geven?
Ik gebruik die 'rommel' niet...  :-D

JohnWx

Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

JohnWx

pc is ook geen echte hdmi ? maar dvi met verloop


heb je al kabels verwisseld ?
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Jonostra

Kabels niet om gewisseld, ze zijn net nieuw. En al de producten geven hun eigen problemen. Denk dat het eerder aan de versterker in combinatie met mijn producten ligt.

Mijn VGA kaart is full HD, en aangesloten met gewoon HDMI kabel. De PC verbinding met de versterker lijkt erg onstabiel. En mijn TV is gewoon net wat te oud voor veel dingen. Maar dat mijn HD decoder zo'n raar signaal geeft kan ik niet begrijpen, omdat deze nog geen 4 maanden oud is.

Waarom zou je de decoder direct op de PC aansluiten? Een reden die ik kan bedenken is dat ik TV kan kijken en muziek via de PC kan luisteren op hetzelfde moment, maar dan mis ik ook alle dolby surround opties aangezien mijn TV geen HDMI out heeft.

Ik ben al terug naar de winkel gegaan en ze zullen het maandag aan Marantz vragen. Zodra ze iets meer weten bellen ze me op, en dan laat ik het hier ook even weten.

Toch bedankt alvast voor de reacties, al blijft het mij toch allemaal een raadsel..

Marvin

Die gasten van Marantz die vragen het ook hier....  :-D

lo

Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

JohnWx

Citaat van: Jonostra op juli 03, 2010, 23:09:52
Kabels niet om gewisseld, ze zijn net nieuw. En al de producten geven hun eigen problemen. Denk dat het eerder aan de versterker in combinatie met mijn producten ligt.

Mijn VGA kaart is full HD, en aangesloten met gewoon HDMI kabel. De PC verbinding met de versterker lijkt erg onstabiel. En mijn TV is gewoon net wat te oud voor veel dingen. Maar dat mijn HD decoder zo'n raar signaal geeft kan ik niet begrijpen, omdat deze nog geen 4 maanden oud is.

Waarom zou je de decoder direct op de PC aansluiten? Een reden die ik kan bedenken is dat ik TV kan kijken en muziek via de PC kan luisteren op hetzelfde moment, maar dan mis ik ook alle dolby surround opties aangezien mijn TV geen HDMI out heeft.

Ik ben al terug naar de winkel gegaan en ze zullen het maandag aan Marantz vragen. Zodra ze iets meer weten bellen ze me op, en dan laat ik het hier ook even weten.

Toch bedankt alvast voor de reacties, al blijft het mij toch allemaal een raadsel..


wie heeft het over de decoder op de pc ?  :zzz:

misschien zijn het de kabels wel ? als je niet probeerd ? dan weet je het ook niet en een voor een aansluiten en kijken wat het doet ?


ik denk eerder dat het aan de producten icm de Marantz dan andersom
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Jonostra

#14
Decoder op TV*

Oke, andere HDMI kabel geprobeert.

De Decoder geeft dezelfde gekleurde ruis, en blijft zichzelf nog altijd op dezelfde manier te resetten en verbeteren wat niet meer ophoud. (is laatste versie)

De PC blijft ook met de andere HDMI kabel vrij onstabiel. Een computer spel spelen op mijn monitor terwijl ik een filmpje kijk op de TV kan hij niet aan, dan geeft mijn PC AMD ATI error's. Dit gebeurt niet wanneer ik dezelfde acties uitvoer als de PC direct op de TV aangesloten staat. Dan loopt alles vrijwel gesmeerd. (heb laatste VGA driver)

Ook als ik alles uit zet krijg ik nog altijd geen beeld. Alleen als ik wat ga spelen met de versterker z'n HDMI output kabel en output optie, dan komt hij uiteindelijk wel weer terug. Maar ik heb er nog geen vaste oplossing voor gevonden, dus ik blijft maar wat proberen, elke keer weer.. Dit is denk ik het resultaat van het conflict tussen de VGA kaart en de versterker.

De Wii heb ik nog niet met de nieuwe kabel aangesloten, maar dat lijkt me na de drie groten niet meer nodig.