Hoe te installeren?

Gestart door Oester, juni 21, 2010, 09:46:51

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Oester

Hallo allemaal,
Sinds een week heb ik de NR1501 en de BD5004 in huis. In combi met 2 speakers + en subwoofer (merk Monitor Audio). Ik krijg de boel echter niet goed aan de gang, en ben tot op heden nog ontevreden. Moet bijv. de volumeknop vd receiver meer dan de helft opendraaien wil ik uberhaupt wat horen, maar ook hoor ik niet altijd wat? Dat is dus wat ik ook niet goed begrijp. Maar goed, eerst maar even één en ander uitleggen:
Kabels zijn volgens mij allemaal goed aangesloten:
HDMI van de blueray-speler zit in de achteruitgang blueray vd receiver. Op de achteruitgang HDMI-out vd reciever zit een HDMI-kabel naar de 2e HDMI-aansluiting op de tv, want op de 1e HDMI-aansluiting vd tv zit een Humax-kastje (voor digitale ontvangst). Ook zit er een toss-link-kabel van het Humax-kastje naar de receiver.
Vragen die bij mij opkomen zijn o.a.: moet het Humax-kastje ALTIJD aanstaan wil ik naar de installatie kunnen luisteren? Kan ik radiozenders binnenhalen in de receiver zonder onder de grond een extra kabel te hoeven leggen voor de radio-ontvangst? Mijn televisie ontvangt nl. heel veel radio-stations. Die moet ik op één of andere manier toch ook kunnen binnenhalen op de receiver? Maar ik weet niet hoe.
Op mijn tv moet ik apparaten toevoegen: moet ik de blueray én de receiver ieder apart benoemen, of is het voldoende als ik de beide apparaten als 1 apparaat toevoeg? (zo denk ik omdat de bluray is aangesloten op de receiver, wordt dan dus eigenlijk als 1 apparaat gezien?).
Kortom, ik ben er nog helemaal niet uit hoe het allemaal werkt en heo alles in te richten. Wie o wie kan mij helpen?

Vlearmoes

Hoi Hier

De aansluitingen heb je in eerste opslag goed gedaan
de rest is instellingen maken in je 1501 en bd speler
op je tv hoef je niets toe te wijzen

Als je radio wilt luisteren;

in de humax setup wel vertellen dat geluid via optisch uit moet naar 1501
helaas moet je eerst wel de tv aanzetten om het juiste radio station te selecteren

op de tv kun je reciever invullen

in de 1501 moet je goed aangeven welke speakers, groote en afstanden  (2.1)

Theo
Integra DTR 9.9 & Audyssey MultEQ XT Pro | Marantz BD8002 | Panasonic 50PV20 | Technisat Multytenne & HD S2 plus | Kef Reference series Model Three, Model 200, Calinda| Synlogy 110j  Asus G50v

xander32

#2
BD-speler/hdmi-out > receiver/hdmi-in
receiver/hdmi-out > tv/hdmi-in.


Betreft radio-zenders: deze komen t.b.v. de tv binnen op de Humax decoder. Je zou dan moeten kijken of je de Humax decoder kan verbinden met de receiver. Volgens mij zou dat middels een digitale ic moeten kunnen(ik heb zelf een UPC decoder welke volgens mij ook een Humax betreft en daar kan bovenstaande aansluiting).

Sander.

Oester

Nou, poeh poeh: gisteravond weer geprobeerd de boel aan de gang te krijgen: dmv de instellingen te resetten naar de fabrieksinstellingen deden in ieder geval de speakers het weer. Maar alleen via de blueray!!!. Het lukt nog steeds niet om het geluid van de tv ook over de speakers te krijgen, ja, alleen dus via de blurayspeler. Laat staan dat het lukt om de radiozenders die de tv via het Humax-kastje binnenhaalt over de luidsprekers te laten klinken. Iedereen zegt dat ik daarvoor die glasvezel-kabel moet verbinden tussen de Humax en de versterker, en dat ik in de instellingen van de Humax moet aangeven dat de audio via de digital euitgang gaat. Maar ik kan die instelling in het menu van de Humax nergens vinden!!! Graag jullie adviezen en hulp. Waarvoor nu al mijn dank.

Stadium III

Waar woon je
Mischien dat er leden in de   buurt wonen die je kunnen helpen
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

Oester

Haha, dat zou ik wel een vet plan vinden !!! Want eerlijk gezegd word ik er een beetje gek van. Ik woon in Zeist, en heb hele lekkere koffie, en als je wilt ook nog wel een koel biertje  :lol:

Stadium III

Zeist is tever voor mij !
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

JW

Ik heb mijn Humax via een optische-kabel aangesloten op de 1501. Het beeld gaat via een scart naar de tv(zit geen hdmi op mijn Humax).

Is het mss mogelijk dat je de hdmi van je humax ipv van naar de tv, deze via je 1501 naar je tv leidt?
Dit doe je nl wel (ik wel iig) met je blueray-speler.

Er zitten op de 1501 4 hdmi ingangen op en 1 hdmi out.

Oester

Dat is misschien wel een goeie tip: ga ik morgenavond proberen. Dus wordt vervolgd. Ook moet ik alle instellingen (weer) nalopen vd receiver, omdat ik dus gisteravond de nr1501 gereset heb naar fabrieksinstellingen. Ik vind het gebruikersgemak van de knoppen niet echt gebruiks-vriendelijk, of ligt dat aan mij? Ik vind het best (nog) wel ingewikkeld.

JW

Je moet er idd wel eventjes voor gaan zitten om alles goed in te stellen. Even onthouden of opschrijven waar je welke kabels inplugt en dan instellen.

We horen morgen wel hoe het ermee is. succes weer :wink: