Nieuwe Marantz SR6004 Instellen lukt niet.

Gestart door Klaas, juni 19, 2010, 20:08:08

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Klaas

Hallo beste mensen.

Ik heb van de week na veel wikken en wegen een SR6004 gekocht. (Hiervoor een Onkyo 601)
Ik vond die Onkyo wel heel wat makkelijker en overzichtelijker dan de Marantz.
Maar goed, ik heb met de microfoon de 6004 afgesteld nadat ik eerst een tijd bezig ben geweest om de instellingen op mijn tv te toveren (nog een oude Philips tv)
Alleen wat moet ik nog meer instellen ?
Als ik op de afstandsbediening op EQ druk, dan kan ik kiezen tussen off en user maar volgens mij moet ik hier meer in kunnen stellen.
Dan heb ik nog die knop 9 D.EQ/vol, maar ik kan er op drukken wat ik wil, ik zie niks veranderen.
Ik vind zelf, als ik een DTS dvd luister, en ik draai hem een beetje open..kan ik rustig naar de -15 a -20 ik weet niet tot hoever dit gaat. Het is niet zo dat ik alleen hard hoef te draaien maar ik denk dat er instellingen niet goed staan, en hopelijk willen jullie mij uitleggen hoe ik dat doe.
Ik moet eerlijk toegeven dat ik door omstandigheden me niet goed genoeg kan concentreren om een gebruikers aanwijzing helemaal door te spitten.

Alvast bedankt.
Groeten Klaas

Stadium III

Hoi Klaas

Vertel eens wat meer van de set die eraan hangt
Speakers op small of large wel of geen sub end

Ik ben eigenlijk tegen het regel systeem
Zelf instellen hoe de groote is /de afstanden instellen /de volume's instellen geeft het beste reslultaat !

Ga maar eens aan de gang  :-D
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

Klaas

Aan de SR6004 hangen:
center speaker: Elac XL
Front Speakers: Bose 401
Rear speakers: Elac dat zijn van die kleinere speakers, maar niet van die hele kleintjes (hebben ze ooit    overgespoten, dus ik kan niet zien welke het zijn..alles onder de verf)
Of je moet er een foto van willen zien, geen Sub.
Een Philips DVD speler, niks bijzonders.
UPC kastje op aangesloten voor tv natuurlijk.
Tja en speakers op small of large, dat ga ik morgen ochtend even bekijken..want dan moet ik die tv weer van zijn plaats laten halen en weer aansluiten.
Is niet zoveel werk, maar ik kijk heel veel voetballen en nu is de vrouw tv aan het kijken dus ik moet opassen dat ik geen klapjes krijg.
En ja daar heb je een discussie, over handmatig of met die microfoon afstellen, ik heb de 6004 gekocht bij Hobo, en dat zijn slimme mensen..heb ik een paar keren gehoord.
Ik kreeg de raad het zo af te stellen, alleen tja met de rest raak ik in de knoop..al die instellingen

Alvast bedankt voor de snelle reaktie.
Ik ben blij dat ik vorige week deze site gevonden heb.
P.s ik moest kiezen tussen een Denon 1911 (die nieuwe)
Of weer een nieuwe Onkyo, maar Hobo gaf mij de raad om deze Marantz te kopen.


Greetz Klaas



Stadium III

In de setup menu kun je precies alles instellen zo als jij het wil hebben

Dus ga daar eens in zoeken !
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

Klaas

Dus ook al zegt de verkoper, laat alles maar zo staan zoals het aangegeven word met de microfoon..jij zou natuurlijk wel de afstanden en small/large wel veranderen (lijkt mij ook logisch)
Want de eerste keer dat ik de afstanden bekeek, klopte er niks van..ik bellen..maar ja had ook te maken met de accoustic.
Ik ga toch morgen ochtend eens spitten in de instellingen.
Ik laat het dan nog wel even weten, hopelijk vind ik er ook dat D EQ.
Als ik op menu druk dan krijg ik op display van de versterker te zien Unlocked..maar dat zal wel goed zijn neem ik aan.

Greetz

Vlearmoes

Ons advies hier op het forum zou zijn, na vele gebruikers ervaringen, vergeet de auto setup (eq) en ga voor manual

Stel de afstanden, speaker grootte en bijbehorende Db`s handmatig af voor de beste surroundbeleving

En idd moet je alles unlocken voordat je instellingen kunt maken (soort kinderslot)
Integra DTR 9.9 & Audyssey MultEQ XT Pro | Marantz BD8002 | Panasonic 50PV20 | Technisat Multytenne & HD S2 plus | Kef Reference series Model Three, Model 200, Calinda| Synlogy 110j  Asus G50v

Klaas

#6
Bedankt voor de reakties.
Ik ben aan het stoeien geweest, en ben er wel wat wijzer van geworden.
Speaker afstand klopte voor geen meter, dus opgemeten en goed gezet.
Ik heb de front speakers op Large staan, de rest op Small.
Het lijkt alleen of de front nu resoneren, of hoe dat ook maar heet (teveel bass)
Waar verander ik dit ?
Nu staat er bij Speaker Size: LPF/HPF: 80 Hz, of dat goed is weet ik niet.
En bij Adjust User EQ, dat regelen jullie ook af ?
Lijkt mij ongelooflijk moeilijk om die EQ af te regelen.
Wel heb ik wel wat gevonden waar ik naar op zoek was, de Center Width, die heb ik wat hoger gezet.

Nogmaals excuses, maar ik hou niet zo van al die instellingen maar wil graag bijleren.
Groeten Klaas

Stadium III

Heel de eq setting zet ik af
Dat je veel bass hebt kun je wat beter krijgen door de plaatsing van de speakers
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

Klaas

Ok die EQ laat ik ook uit staan.
Wel heb ik bij de Speaker Size: LPF/HPF: 80 Hz, die verandert in 100 Hz en het lijkt wat beter.
Wat je zegt van de speakers klopt, ik ben er al eens mee bezig geweest..alleen is die Bose een ellende speaker om goed te plaatsen..maar ja daar ga ik ook nog eens wat aan veranderen (andere speakers) maar dat moet even wachten, eerst weer sparen. (En is volgens mij ook erg moeilijk, welke passen het beste bij de 6004.)
Heb ik natuurlijk nog een vraag, in welke modus luisteren jullie tv ?
Ik had de versterker eerder altijd op PLII Music staan, dan met die center widht wat rommelen..dat vond ik wel fijn om te luisteren, nadeel is..als er weinig effecten of muziek bij is zoals een voetbal wedstrijd dan word het wat kaal met alleen de center.
Ik moet wel zeggen, nadat ik vanmorgen bezig ben geweest..is de stand PLII Music wel gaaf, mooie effecten die uit de rear speakers komen bij ZAP op ned 3...wauw lekker hoor.
Misschien M-CH Movie ? Ik hoor graag de center en de front speakers tijdens tv, bij b.v voetbal wedstrijden.
Dus al met al, ben ik jullie al erg dankbaar..voor de mensen die het allemaal begrijpen is het natuurlijk gesneden koek, maar o wee als je het niet allemaal begrijpt..dan baal je als een stekker.
Nu alleen nog die knop vinden als je een dvd s avonds bekijkt dat die klappen wat minder zijn..zoals in de oorlogsfilms.

Groeten Klaas