weinig laag met sr 5003

Gestart door malfa, juni 16, 2010, 09:31:12

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

malfa

is het zo dat er weinig laag bij een surround versterker gegeven word aan de front speakers?
heb dit gelezen op een forum.
heb als front speakers de MS 906 en het lijkt dat deze minder laag geven als mijn achter speakers (dit zijn MS902)
als ik muziek zit te luisteren.

gr

Stadium III

Hoe staan de speaker groote ?
Small of large ?
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

Marvin

Luister je muziek in Multi-Stereo?

malfa

de speakers staan op large (dit is automatisch als je geen sub ingesteld hebt staan)
luister in multi ch (hoor ik de achter speakers ook)
als ik in stereo luister heb ik ook weinig laag.
ga maar eens de ms 902 als voor speakers proberen (luisteren of het uitmaakt met de speakers)

gr

Stadium III

Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

Marantz 81

#5
had ik ook met men SR5002  hij heeft gewoon niet genoeg vermogen in huis en dat hoor je in de lage tonen beetje plat allemaal , die 902 zijn gewoon veel makkelijker aan te sturen

zou of 4x 902 nemen met een subwoofer erbij , of een extra eindversterker erbij voor de 906

of een SR7002/ 8002  byebye

JohnWx

trekt toch een hoop stroom zo een receiver 600W uit het lichtnet
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Marvin

Het zou ook gewoon voldoende moeten zijn om een stel MS speakers van sap te voorzien, theoretisch...  :-D

malfa

heb vanavond nog eens wat zitten klote met de speakers.
de 902 aangesloten op front B en nogmaals geluisterd maar weinig laag volgens mij iets meer dan de 906's.
is dit op te lossen met evt andere speakers??
zoja waar op te letten bij aankoop?
ben verder te spreken over de receiver,luister wel meer muziek dan dat ik films kijk
ik hoor het graag van de kenners.

WimPeu

Wat had je voor de 5003 op de speakers staan en had je toen wel meer laag
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

TurboMarco

Het lijkt mij sterk dat de MS-902 lager gaan dan de MS-906 ,en dat doen ze ook niet want het opgegeven bereik is voor de 902 : 55-22 KHz en voor de 906 : 45-22 KHz .
En wat de SR-5003 betreft ,deze heeft 90 Watt @ 8 Ohm 20Hz-20KHz +/- 3 db ,ook dat volstaat ruimschoots aan de maatstaven die gelden.

Wel is het zo dat je van de 13 cm woofertjes in de MS-906/902 niet kan verwachten dat ze nog veel druk in de laagste regionen kunnen leveren ,dat zal bij 13 cm units van andere merken echt niet anders zijn,dus het advies om een subwoofer erbij te plaatsen is zo gek nog niet.

grtz Marco
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

malfa

voor heen had ik een paar philips speakers met een philips surround receiver.
de receiver vervangen door een sr5003 en dan begint het virus. :-)

het lijkt ook dat de 902 lager gaan dan de 906 maar volgens de gegevens niet.
het liefst wil ik geen sub.
zou ik met een ander set speakers bv met een grotere woofer wel meer laag krijgen??
anders kan de zoektocht beginnen.


Stadium III

Nou jah wat je ook doet beter laag dan met een goede subwoofer zul je niet snel vinden in je buget die je zal hebben

Verder geeft het ook een mooie vulling met film's
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4