NR1501 geluid van TV

Gestart door WillemN, juni 14, 2010, 09:18:12

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

WillemN

Hallo allen,

newbie hier, sinds kort Marantz NR1501 bezitter en na wat avonden "spelen" nog een vraag welke ik niet gevonden krijg.

Set:
TV: Philips 40PFL8664H
BluRay: Philips bdp5100
Versterker: Marantz NR1501
Speakers: Mordaunt Short Alumni
Extra: Logitech Sqeeuzebox

Aansluitingen:
Bluray met HDMI naar versterker en vervolgens via HDMI naar TV. TV met analolge tulp stekkers (moet nog vervangen worden door Digitaal coax) naar versterker en squeezebox met analoge tulp stekkers naar AUX2 in versterker.

Vraag:
Ik krijg alleen geluid van de TV via SOURCE DIRECT en alleen via de 2 frontspeakers. Hoort dit zo? Kan hier geen andere "surround" optie gekozen worden?

Alvast bedankt.



Marvin

Als je 2 analoge stekkers hebt, tulpjes/cinch, dan krijg je daar inderdaad geen surround uit.
Het is immers een verbinding van recht en links, meer niet.
Daarbij heeft de tv enkel stereo geluid, tenzij je een HD-decoder hebt en dan zijn enkel Discovery en National-Geo echt 5.1.
Je kan er natuurlijk wel een processor op los laten en je tv geluid op Dolby PL2 zetten.
Weet niet in hoeverre de NR1501 dat allemaal kan, het zou volgens mij wel moeten kunnen.

WillemN

Citaat van: marvin op juni 14, 2010, 11:07:03
Als je 2 analoge stekkers hebt, tulpjes/cinch, dan krijg je daar inderdaad geen surround uit.
Het is immers een verbinding van recht en links, meer niet.
Daarbij heeft de tv enkel stereo geluid, tenzij je een HD-decoder hebt en dan zijn enkel Discovery en National-Geo echt 5.1.

TV heeft ingebouwde HD Decoder

CiteerJe kan er natuurlijk wel een processor op los laten en je tv geluid op Dolby PL2 zetten.
Weet niet in hoeverre de NR1501 dat allemaal kan, het zou volgens mij wel moeten kunnen.

Dat lukt dus niet, krijg alleen geluid bij source direct verder niet, ongeacht welke optie ik selecteer.

WillemN

Vandaag een digitale coax kabel gekocht, voordat ik deze heb aangesloten kon ik vreemd genoeg met de tulpstekkers ook wisselen tussen stereo en alle surround opties. Nu toch maar aangesloten via digitale coax en zoals verwacht alleen Discovery HD schakelt over naar Dolby Digital.

Heb dus eigenlijk mijn eigen probleem weer opgelost.....

rapsac

Hoi Willem,

Zou jij kunnen aangeven of jij hetzelfde probleem hebt als ik met mijn nr1501? Vast niet, maar zou het fijn vinden om dit te weten. Zie mijn thread met nr1501 en pieptoon.
Dank je!

Marvin

Een koppelingetje scheelt de goede man wat zoeken, maar ik ben de moeilijkste niet.....  clown1

http://marantzforum.nl/forum/index.php/topic,5255.msg70010.html#msg70010