wat is een (mijn) cd7 nog waard???

Gestart door Ronin, juni 11, 2010, 11:15:58

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Ronin

In de toekomst (niet nu, dit is dus ook géén verkapte advertentie!!) overweeg ik om mijn CD7 te verkopen.
Ik draai sinds enige tijd met een sonos zp90 als bron, digitaal naar de dac van de cd7. Daar heb ik inmiddels een alternatief voor dat ik weliswaar nog aan een uitvoerige luistertest moet onderwerpen maar waarvan ik hoge verwachtingen heb. Zo hoog dat ik vermoedelijk tzt een CD7 heb staan die werkloos zal zijn.

Op EBAY staan ze sporadisch en zijn de vraagprijzen onbehoorlijk. Het zal een kwestie zijn van wat de gek er voor geeft maar wat is reeel?

Hoef er niet (nog) rijk(er)  :wink: van te worden maar heb ook geen zin om "slachtoffer" van een handelaar te worden die er vervolgens alsnog aan verdient. Aangezien het toch (na tien jaar) een beetje je kindje wordt moet ie wel goed terecht komen  :?


p.s.
Omdat mijn bedoelingen integer zijn reageer ik niet op evt. biedingen e.d. Ik zit nog niet zolang op dit forum en voldoe ook niet aan de voorwaarden om een adv. te mogen plaatsen. Dat zal ik tzt via marktplaats of hifi.nl doen.   :roll:


"sometimes its better to remain silent and thought to be a foul than to open one`s mouth and take away all doubt"

WimPeu

Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

MadVillain


Mexicaanse Hond


JohnWx

Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Ronin

"sometimes its better to remain silent and thought to be a foul than to open one`s mouth and take away all doubt"

ll0ll

De cd7 is natuurlijk KI's ode aan het 16-bit systeem, en in dat opzicht het beste wat Marantz gemaakt heeft *op cd gebied*. Het is een icoon.

Ik gebruik m'n cd7 net als jou, als dac voor m'n squeezebox. Kvind het alleen wat lastig om de speler steeds handmatig met de AB op de D/A stand te zetten.
Binnenkort is m'n D1 klaar en dan komt die weer voor in de plaats. Grote voordeel is dan dat ik 'm gewoon op de D/A ingang waarop de squeezebox is aangesloten kan zetten.
De CD7 gaat dan de kast in, gewoon lekker in z'n eigen doos.

Ik zou denk ik rekening houden met een bedrag van rond de 2000-2250 euro.
Heb je de speler helemaal compleet, inclusief doos?
Wat is je alternatief?
http://www.dutchaudioclassics.nl:
Marantz project D1 | Philips LHH1000 | Sure SRH1540 | Philips L300 | Schiit spullen

JohnWx

Citaat van: ll0ll op juni 18, 2010, 19:43:15
De cd7 is natuurlijk KI's ode aan het 16-bit systeem, en in dat opzicht het beste wat Marantz gemaakt heeft *op cd gebied*. Het is een icoon.

Ik gebruik m'n cd7 net als jou, als dac voor m'n squeezebox. Kvind het alleen wat lastig om de speler steeds handmatig met de AB op de D/A stand te zetten.
Binnenkort is m'n D1 klaar en dan komt die weer voor in de plaats. Grote voordeel is dan dat ik 'm gewoon op de D/A ingang waarop de squeezebox is aangesloten kan zetten.
De CD7 gaat dan de kast in, gewoon lekker in z'n eigen doos.

Ik zou denk ik rekening houden met een bedrag van rond de 2000-2250 euro.
Heb je de speler helemaal compleet, inclusief doos?
Wat is je alternatief?

D1 klaar ? wat was er dan mee iets gemist ?
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

lo

Iets met netspanning en trafo toch? 110V - 220V?

groet,

lo
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

ll0ll

Jep, ik wil 'm zonder een step-down trafo op 220V kunnen aansluiten.
Het opnieuw wikkelen is niet gelukt, er wordt een nieuwe trafo voor de D1 gemaakt.
Maar 't is nog niet zeker of dat lukt. :)
http://www.dutchaudioclassics.nl:
Marantz project D1 | Philips LHH1000 | Sure SRH1540 | Philips L300 | Schiit spullen

Ronin

#10
Citaat van: ll0ll op juni 18, 2010, 19:43:15
De cd7 is natuurlijk KI's ode aan het 16-bit systeem, en in dat opzicht het beste wat Marantz gemaakt heeft *op cd gebied*. Het is een icoon.

Ik gebruik m'n cd7 net als jou, als dac voor m'n squeezebox. Kvind het alleen wat lastig om de speler steeds handmatig met de AB op de D/A stand te zetten.
Binnenkort is m'n D1 klaar en dan komt die weer voor in de plaats. Grote voordeel is dan dat ik 'm gewoon op de D/A ingang waarop de squeezebox is aangesloten kan zetten.
De CD7 gaat dan de kast in, gewoon lekker in z'n eigen doos.

Ik zou denk ik rekening houden met een bedrag van rond de 2000-2250 euro.
Heb je de speler helemaal compleet, inclusief doos?
Wat is je alternatief?

Dank voor je antwoord.
Ja, alles zit erbij.

Ik ga een dac van metrum acoustics gebruiken, tenminste, dat is de planning.
Verkeert nu nog in het prototype stadium maar klonk al erg goed.
Binnenkort volgt een luistersessie tussen CD7 en de dac, als de laatste wint gaat de CD7 eruit.
(denk ik nu.... blijft gevoelsmatig lastig om er afstand van te gaan doen, dat heb ik normaal niet zo!! ;-)
"sometimes its better to remain silent and thought to be a foul than to open one`s mouth and take away all doubt"

Ronin

Oeps, zie net pas het topic "prijsvraagbaak" ....  violent1 violent1 violent1

sorry mod... redface redface
"sometimes its better to remain silent and thought to be a foul than to open one`s mouth and take away all doubt"

Maurice

Citaat van: Ronin op juni 22, 2010, 08:44:05
Oeps, zie net pas het topic "prijsvraagbaak" ....  violent1 violent1 violent1

sorry mod... redface redface
Geen probleem, topic mag wat mij betreft hier blijven staan ;)
Rev. Maurice
Ordained Dudeist Priest at Dudeism, the Church of the Latter-Day Dude

Ronin

"sometimes its better to remain silent and thought to be a foul than to open one`s mouth and take away all doubt"