NR1501 receiver met hoge pieptoon

Gestart door rapsac, juni 07, 2010, 23:14:35

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

xander32

Citaat van: rapsac op juni 07, 2010, 23:14:35
Hallo,
Mijn eerste post op dit forum, helaas gelijk met een probleem/vraag.
Ik heb zojuist een nieuwe Marantz nr1501 gekocht. Gecombineerd met 2 Monitor Audio 270HD speakers.
Helaas blijkt nu dat er in de linker speaker een zeer hoge (zachte) pieptoon in de tweeter is te horen, gecombineerd met een (zachte) ruistoon in de woofer.
Deze is hoorbaar op +/- 30 cm afstand bij licht omgevingsgeluid en vanaf verder als het heel stil is. Uiteraard met name als er geen muziek gespeeld wordt.
De toon is aanwezig bij alle bronnen (analoog en digitaal) en ook bij source direct.
Ook als het volume op 0 staat en/of ik op mute druk. Heeft iemand een idee wat het probleem kan zijn? Alvast bedankt!
Batterij van je gehooraparaat leeg ¿

:-D Sander.

JohnWx

Citaat van: marvin op juni 18, 2010, 14:29:59
Feit na deze voorvallen is natuurlijk dat als er wat nieuws aangeschaft moet worden, dat beide winkels de voorkeur genieten boven allerhande 'Ik ben niet gek' ketens.
Service is ook wat waard, vaste klanten ook...

En ehh, dit ben ik....



wat jammer nu is alles weg bij me

een zeepbel die ploft :angel:
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

lo

Hoe had je het dan in gedachte?
Ben wel benieuwd naar je fantasie :evil:

groet,

lo
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

Marvin


JohnWx

ik kan niks meer uitbrengen ik ben er nog steeds kapot van hoop dit weekend het een plekje te kunnen geven
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

gerard

Citaat van: lo op juni 18, 2010, 18:22:46
Ben wel benieuwd naar je fantasie :evil:

Die kon je in zijn reaktie #24 al zien  :wink:  :-)

(maar misschien is dat wèl een foto van Marvin's rug)  :-o

Marantz DV6600vm & Musical Fidelity X-DAC / Rega Mira3 & Radio3 / Monitor Audio RS6 (met loodbitumen en Twaron) /  Nordost Flatline Gold luidsprekerkabels / diverse zelfbouwkabeltjes

lo

Neeehhh, zo schat ik hem niet in. Alhoewel je weet het maar niet met die ex mariniers clown1

groet,

lo
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

Marvin

Je kan m'n rug op, dat laat ik niet zien.....  :-D

rapsac

#38
Goed heren, na alle lol van voorgaande posters weer even een terugkoppeling.

Zoals gemeld de eerste ingeleverd ter beoordeling want de demo in de winkel had hetzelfde euvel.

Zojuist een nieuwe opgehaald (had geen tijd om in de winkel te luisteren), heeft deze weer hetzelfde! Ja, daar baal ik nou echt van  :x

Eerste apparaat had serienummer MZ011010011158
Deze heeft serienummer MZ011010011160 (2 apparaten later dus... serieprobleempje?)

Wat te doen? Ik zal de winkel iig voorstellen om nogmaals zelf te luisteren, eventueel bij mij thuis.

Nog vrijwilligers om in Haarlem ook eens te luisteren :-)

Marvin

Citaat van: rapsac op juni 23, 2010, 19:02:01
Nog vrijwilligers om in Haarlem ook eens te luisteren :-)

Ja, ik ga maandag of dinsdag naar Haarlem voor wat house-plaatjes.
Wil best even komen 'buurten', maar dan wel overdag en in het centrum.
Anders weet ik de weg niet....  :-D

lo

Dat is mooi balen man. Zo snel mogelijk actie ondernemen richting de winkel lijkt me het beste nu :yes:
Succes.
(ook met Marvin natuurlijk :wink:)

groet,

lo
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

Marvin

Ik ben in het echt héél erg aardig hoor....  :schater:

JohnWx

"inpakken onder de arm ermee en vragen of ze het echt willen oplossen"

Je hebt nu al 2x een taxi betaald om te komen 2x een vrij dag ze geven maar een andere/duurdere mee


Anders kan je zeggen dat Marvin het wel even regeld
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

lo

Citaat van: jwx op juni 23, 2010, 19:55:06
"inpakken onder de arm ermee en vragen of ze het echt willen oplossen"

Je hebt nu al 2x een taxi betaald om te komen 2x een vrij dag ze geven maar een andere/duurdere mee


Anders kan je zeggen dat Marvin het wel even regeld

Citaat van: marvin op juni 23, 2010, 19:07:33
Ik ben in het echt héél erg aardig hoor....  :schater:

Echt waar? :evil:

groet,

lo
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

rapsac

Ik heb net de winkel gemails dat ik em morgen weer terug kom brengen... ik kan de route naar de winkel nu wel dromen.
Ga voor een ander (duurder) model, nog voorstellen?