NR1501 receiver met hoge pieptoon

Gestart door rapsac, juni 07, 2010, 23:14:35

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

rapsac

Hallo,
Mijn eerste post op dit forum, helaas gelijk met een probleem/vraag.
Ik heb zojuist een nieuwe Marantz nr1501 gekocht. Gecombineerd met 2 Monitor Audio 270HD speakers.
Helaas blijkt nu dat er in de linker speaker een zeer hoge (zachte) pieptoon in de tweeter is te horen, gecombineerd met een (zachte) ruistoon in de woofer.
Deze is hoorbaar op +/- 30 cm afstand bij licht omgevingsgeluid en vanaf verder als het heel stil is. Uiteraard met name als er geen muziek gespeeld wordt.
De toon is aanwezig bij alle bronnen (analoog en digitaal) en ook bij source direct.
Ook als het volume op 0 staat en/of ik op mute druk. Heeft iemand een idee wat het probleem kan zijn? Alvast bedankt!

Stadium III

Terug naar de winkel en andere halen !
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

Martin

Loop even al je kabels na of die goed zitten, speaker kabels na lopen. Anders terug brengen.
JVC RS55 /Anthem D2V A2 A5 / Primare BD-32/ Paradigm 11v6 -CC-390 -ADP-390 /Velodyne DD15+ / HTS2600 /STEREO-: Marantz SC-11S1 / SM-11S1 / SA-11S2 / TT-15S1 / ST-15S1 /Paradigm monitor 11 / Supra stekkerblok

jrm

En als je de kabels verwisselt naar je speaker, hoor je het dan in je rechterspeaker?
Dan is terug brengen zeker aan de orde, anders zit het mogelijk in je speaker.

rapsac

Ja, heb alle kabels ontkoppeld, stroomsnoer op andere groep aangesloten, luidsprekerkabels lopen vrij, links en rechts gewisseld etc. Het blijft op de linker front speaker uitgang piepen/ruizen.
Pech, ga er dus mee terug. Bedankt voor de reacties. Ik zal de uitkomst laten weten.

Whisper.nl

Zit er een storingsbron in de vorm een (ouderwetse) TV in de buurt ??

groet Whisper.
De koffie " loopt"  sportiever wordt het niet

rapsac

Nee, er staat een mooie 47 inch lcd boven  :-)
Heb de receiver teruggebracht. Deze wordt gecontroleerd door technische dienst importeur.
Overigens kan ik de receiver op deze manier niet accepteren, een reparatie lijkt me voor een apparaat van twee weken oud ook niet zo top.
Even afwachten dus.

Marvin

In zo'n geval als deze begrijp ik niet waarom je hebt geaccepteerd om zonder nieuwe receiver de deur uit te lopen...

Stadium III

Citaat van: marvin op juni 09, 2010, 22:25:43
In zo'n geval als deze begrijp ik niet waarom je hebt geaccepteerd om zonder nieuwe receiver de deur uit te lopen...
stupid
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

rapsac

Zo, wat nieuwe info.

De receiver is vandaag retour gekomen van het service centrum met als resultaat:
"we hebben niets gevonden" en "we hebben een reset gedaan"

Nogmaals in de winkel aangesloten en inderdaad, daar was de pieptoon weer. Maar het wordt nog mooier: Ook het demo model van de winkel aangesloten: zelfde probleem.

Kortom, omruilen voor het winkelexemplaar zag ik even niet zitten...

Morgen wordt er gebeld met de importeur, ik ben benieuwd.

Ondertussen ben ik benieuwd naar andere bezitters van een nr1501 en hun ervaring / afwezigheid  van dit probleem (zie eerste post voor omschrijving).

Wordt vervolgd...

Marvin

Probeer deze jongen eens te bereiken, die is denk ik de enige (plus jezelf) op dit forum die dat kastje heeft...

http://marantzforum.nl/forum/index.php/topic,5278.0.html

sattie

Wanneer is die pieptoon aanwezig en is ie constant ?
Hoor je de pieptoon als je niets op de bron hebt aangesloten en dan volume omhoog draait ?
En is de pieptoon constant of aan/uit ?

rapsac

Zie mijn eerste post bovenaan de thread. En inderdaad, ook als er verder (behalve de speakers) geen enkel apparaat op is aangesloten. De toon: piep/ruis is constant.

WillemN

Zoals verzocht.

Zojuist zelf even geluisterd maar zodra ik op mute druk of een niet aangesloten bron en het volume op max. zet  is het hier muisstil.

Het enige vreemde is dat als ik bijv. VCR kies (niets ingesteld) en ik max. het volume dan hoor de muziek van mijn Sqeeuzebox (aux2) heel zachtjes. Waarschijnlijk komt dit doordat VCR ook op Analoog staat.

Maar geen pieptoon.

Jasper

Waarom denk je dat het probleem in de receiver ligt -- en niet in je luidspreker?