MARANTZ CD-72 Special Edition versus MARNTZ CD-63 mk2 KI

Gestart door jwx, mei 25, 2010, 09:12:41

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

JohnWx

Wat zijn volgens jullie de plussen en de minnen van elkaar


alvast dank voor de feedback van dit warme bad forum


Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

ll0ll

http://www.dutchaudioclassics.nl:
Marantz project D1 | Philips LHH1000 | Sure SRH1540 | Philips L300 | Schiit spullen

JohnWx

Citaat van: ll0ll op mei 25, 2010, 09:31:12
De 72 brand dankzij het hout langer? :-D

hij is weer van een zeer hoog nivo

let wel op het is noten hout en dat is hard en brand beroerd
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

ll0ll

http://www.dutchaudioclassics.nl:
Marantz project D1 | Philips LHH1000 | Sure SRH1540 | Philips L300 | Schiit spullen

Mexicaanse Hond


Mexicaanse Hond

#5
http://www.hifichoice.co.uk/page/hifichoice?entry=hi_fi_that_rocked_the

De CD-63MKll KI staat in deze top 10 en de CD-72 SE niet...

kdt

Ik heb jaren met een CD72 mk2 SE gespeeld tot volle tevredenheid. Toen de overstap gemaakt naar de SA-CD 8400 en het verschil was fenomenaal: veel gedetailleerder, volle lagere en hogere tonen, kortom de muziek werd ruimtelijker en luisterrijker weergegeven. In die tijd gedacht dat het "niet beter kon" maar het virus gaat door en toen een CD  17 mk 2 M aangeschaft: nog meer ruimte om de instrumenten, nog meer detail, kortom alle superlatieven gelden hier. Dus ben ik erg benieuwd naar de overstap op een SA15 S2 (of nog hoger   :-)).
ROTEL RC 1570 vv * RB 1582 mk2 ev * CD 17 mkII M * ST 17 M * Magnepan MG 12  * Lindemann Limetree Network * AudioQuest bekabeling * IsoTek Aquarius * Furutech stroomgroep * Furutech powercables * Synology DS215

kdt

Overigens: het hout aan de zijkanten van de 72 SE is wel erg fraai.
ROTEL RC 1570 vv * RB 1582 mk2 ev * CD 17 mkII M * ST 17 M * Magnepan MG 12  * Lindemann Limetree Network * AudioQuest bekabeling * IsoTek Aquarius * Furutech stroomgroep * Furutech powercables * Synology DS215

JohnWx

Citaat van: kdt op mei 25, 2010, 18:06:46
Overigens: het hout aan de zijkanten van de 72 SE is wel erg fraai.

je weet het

Marantz en hout

is a winnig combination
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

kdt

ROTEL RC 1570 vv * RB 1582 mk2 ev * CD 17 mkII M * ST 17 M * Magnepan MG 12  * Lindemann Limetree Network * AudioQuest bekabeling * IsoTek Aquarius * Furutech stroomgroep * Furutech powercables * Synology DS215

lo

Moet toch wel een hele goede klankhout soort zijn, neem ik aan? :-D

groet,

lo
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

merlin

Effe serieus:
ik zou goed luisteren. SE72 is uit degelijker periode en toppie destijds.
De cd63 is nieuwer en nog steeds heel erg "range". (en ziet er niet uit hahaha)
Waarom geen "hogere" upgrade of gewoon van de CD72 alleen de digitale uitgang gebruiken en een goede DAC er achter gezet? Scheelt in de kosten en je kunt "goedkoper" cd-draaiers gebruiken...

ad hogere upgrade:                              hello    ---- TIP ----  hello
het duitse blad "Audio" produceert beoordelingen en plaatst ze in een ranglijst met puntentotaal en nieuwprijs. Leuk om de prijsprestatie-klassen van apparaten te vergelijken!

Hout heeft dempingsfunctie (en visuele functie). Of het bij het afspelen helpt weet ik niet.
... naderhand heeft Marantz meen ik het hout door kunststof vervangen... typisch plastic japans.... puke
"SIGNS OF TIME"
Amp.   Marantz PM-80
CD      Ph CD624
Box     Driade
LS       Monitor Cobra OFC
Tu       Pioneer F-303RDS
DVD    Ph 728
TV       Samsung
Mobiel  Bentley (grapje)

JohnWx

Citaat van: merlin op juni 01, 2010, 10:34:15
Effe serieus:
ik zou goed luisteren. SE72 is uit degelijker periode en toppie destijds.
De cd63 is nieuwer en nog steeds heel erg "range". (en ziet er niet uit hahaha)
Waarom geen "hogere" upgrade of gewoon van de CD72 alleen de digitale uitgang gebruiken en een goede DAC er achter gezet? Scheelt in de kosten en je kunt "goedkoper" cd-draaiers gebruiken...

ad hogere upgrade:                              hello    ---- TIP ----  hello
het duitse blad "Audio" produceert beoordelingen en plaatst ze in een ranglijst met puntentotaal en nieuwprijs. Leuk om de prijsprestatie-klassen van apparaten te vergelijken!

Hout heeft dempingsfunctie (en visuele functie). Of het bij het afspelen helpt weet ik niet.
... naderhand heeft Marantz meen ik het hout door kunststof vervangen... typisch plastic japans.... puke
"SIGNS OF TIME"

Denk niet dat je winst kan halen uit een DAC en zeker niet die nieuwe opgepomte 24bits 96 hertzen of van die USB dac's en weet ik veelwat
De DA van een CD50/52 se of een 72se of ee KI tje zijn gewoon erg goed en worden door vele geprezen 

Vind een CD speler zo wie zo de minst belangrijkste schakel in een set
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

JohnWx

Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.