SR5004 zet tv aan/uit

Gestart door rolierop, mei 19, 2010, 14:28:47

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

rolierop

Ik heb de SR5004 + BD5004 aangeschaft. Als ik de receiver en de bd aanzet om bv een audio cd te luisteren schakelt ook mijn Sony LCD tv aan, terwijl ik daar niets voor doe. ALs ik dan de tv uitzet met de ab van de Sony dan gaat ook mijn BD speler uit. Ik heb zowel in de receiver als in de tv gezocht maar ik kan niets vinden over aansturing oid.

De bd is middels HDMI aangesloten op de receiver en de receiver middels HDMI op de tv.

Ik wil zelf bepalen of de tv wel of niet aan gaat bij bepaalde acties. Wat kan ik daar aan doen?

JohnWx

Citaat van: rolierop op mei 19, 2010, 14:28:47
Ik heb de SR5004 + BD5004 aangeschaft. Als ik de receiver en de bd aanzet om bv een audio cd te luisteren schakelt ook mijn Sony LCD tv aan, terwijl ik daar niets voor doe. ALs ik dan de tv uitzet met de ab van de Sony dan gaat ook mijn BD speler uit. Ik heb zowel in de receiver als in de tv gezocht maar ik kan niets vinden over aansturing oid.

De bd is middels HDMI aangesloten op de receiver en de receiver middels HDMI op de tv.

Ik wil zelf bepalen of de tv wel of niet aan gaat bij bepaalde acties. Wat kan ik daar aan doen?


De HT boys hier zullen het wel weten maar ik denk dat er iets in de instellingen moet uit gezet worden

Je TV krijgt een signaal door de HDMI kabel zo van :

Joepie we gaan film kijken

pompom nopompom pompom nopompom pompom nopompom hello
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Stadium III

De BD speler geeft een signiaal door dat iig de tv aan moet
Die zul je idd moeten uitzetten maar welke optie dat is weet ik niet
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

Marvin

Geweldig al die mogelijkheden met HDMI.....  shutup

thepioneer

Even een andere ingang pakken op de tv dan is het goed,
Meridian 861 V4 [ ID40 ]
Meridian MD600
Burmester 956 mkII
Usher CP-8571 MKII BE Luidsprekers
B&W ASW4000

Meridian MS200
AKG K550

rolierop

Citaat van: thepioneer op mei 19, 2010, 17:37:51
Even een andere ingang pakken op de tv dan is het goed,

Helaas, ook bij de andere drie schakelt de tv in en als ik die met de afstandsbedieining uitzet gaat mijn BD speler ook uit.  :?

WimPeu

Je moet idd in de BR speler de oplossing zoeken.
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

rolierop

Het is gelukt  hello

In de blu-ray speler is weinig in te stellen als het gaat om aansturing van randapparaten. In de TV echter wel. Moest alleen even goed zoeken. Blijkt dat je kan in- en uitschakelen of je wilt dat de TV reageert of zelf een signaal verzend. Dit heb ik nu uitgezet en voila, probleem opgelost.  :yes:

Bedankt voor het meedenken!