Waarschijnlijk domme vraag edoch, DTS en zwak stem geluid

Gestart door Dekay99, mei 14, 2010, 18:20:47

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Dekay99

De vraag is vast vaak vaker gesteld, heb er echter weinig van gevonden. Het zal dus  heel vanzelfsprekend zijn.

Als ik films via DTS geluid door de Marnatz 1501 afspeel moet ik het ding heel hard zetten om de stemmen te kunnen horen... daar is de vrouw die meestal niet meekijkt, niet blij mee.  In DD5.1 is alles  ongeveer even hard.
Kan ik het apparaat zo instellen dat ook DTS (en dan met name de stemmen iets harder kunnen)?

GroetAudioleek, Dekay99



Stadium III

Meestal moet je met DTS wel wat harder draaien maar dat komt omdat het wa zachter is opgenomen
Verder staan alle luidsprekers wel even hard ?
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

Shepherd Moon

mss center niet goed afgeregeld?

Langs andere zijde lijkt me dit fenomeen geen verschil te mogen geven tussen DTS en DD weergave.
En zou me sterkt lijken dat je tussen die 2 formaten nog eens verschillende instellingen zou kunnen maken...
Bizar probleempje...
Marantz set: PM-14 KI , CD-17 KI , ST-17, M-CR603
Speakers: B&W 704 , 705 , HTM-7, Matrix 2 series 2, Dali Zensor 1
Sub: REL R-505
HT-set: Denon ACV-A1 SE upgrade, Pio BPD-LX91, Behringer FBP-1124
Voeding: Monster HTS1000,

WimPeu

Zou de DTS decoder chip ook stuk kunnen zijn....Ik roep ook maar wat!
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

Dekay99

Dank allemaal. Ik heb zelf het vermoeden dat de center speaker inderdaad te laag staat (lijkt dat bij DTS stemmen meestal daarover gaan). Door die iets harder te zetten, komt het goed. En de bas iets lager dan moet het goed komen.

Overigens vind ik het zelf wel genieten om alles lekker hard te zetten, je hoort dan alles inderdaad alsof je in de film zit :-). Moet ik maar films kijken als ik alleen thuis ben.

Greetz!
Dekay99