Surround conversie zonder Subwoofer

Gestart door TSF, mei 10, 2010, 16:13:55

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

TSF

Beste forumvrienden,

Enkele weken geleden poste ik nog over het probleem van het aansluiten van mijn TV op zowel mijn DV4003 als op mijn PC. http://marantzforum.nl/forum/index.php/topic,4839.0.html

Het volgende probleem doet zich nu echter voor. Mijn DV4003 en mijn SR4003 zitten aan elkaar gekoppeld met een digitale COAX kabel, uiteraard op de digitale aansluitingen. Wanneer ik een 5.1 bron in de DV4003 doe heb ik mooie surround, het display geeft ook weer dat alle kanalen inclusief de subwoofer binnenkomen in de versterker.

Echter, wanneer ik een stereobron zoals een CD erin doe, en ik zet de Surround mode op één van de surround conversies (Bijv. NEO:6 Music of DOLBY PLII MS of CSII Music) dan heb ik alleen geluid uit de 5 boxen, en niet uit de Subwoofer. Wat ik ook doe, ik krijg geen geluid meer uit de Subwoofer. Hetzelfde probleem doet zich voor bij de bronnen die zitten aangesloten op de analoge stereo-ingangen, zoals mijn PC.

Ik snap werkelijk niet hoe dit komt, in de set-up voor mijn verhuizing deed de subwoofer wel mee in de surroundconversie, en feitelijk is de set-up nu identiek. Ik heb tientallen keren alle instellingen in de versterker doorgelopen, maar ik ontdek niet wat het probleem is.

Hebben jullie suggesties? Bedankt alvast!

Groeten!

Vlearmoes

Is dit een instelling in menu SR??
speakersetup manual

staat ie nu op both   dan naar mix zetten  :yes:
Integra DTR 9.9 & Audyssey MultEQ XT Pro | Marantz BD8002 | Panasonic 50PV20 | Technisat Multytenne & HD S2 plus | Kef Reference series Model Three, Model 200, Calinda| Synlogy 110j  Asus G50v

TSF

Heb dat voor de zekerheid zojuist nog een keer geprobeerd: in de speaker setup de Bass van "both" naar "mix" gezet, maar helaas. Via een stereobron geen subwoofer. Schuif ik een DVD van Armin van Buuren erin, dan trillen de schilderijen van mijn muur :S

Vlearmoes

Op een CD staat geen .1 kanaal LFE

Wil je toch dat de sub meewerkt; dan moet ie ook high-level zijn aangesloten
Integra DTR 9.9 & Audyssey MultEQ XT Pro | Marantz BD8002 | Panasonic 50PV20 | Technisat Multytenne & HD S2 plus | Kef Reference series Model Three, Model 200, Calinda| Synlogy 110j  Asus G50v

TSF

Hmm. Hier houdt mijn beperkte kennis toch echt op. De Surround conversie van een stereokanaal filtert er toch juist zelf het LFE kanaal uit? Dat is toch het hele doel van die conversie; iets creëeren dat er eigenlijk niet is? Want die surround speakers worden ook aangestuurd, terwijl die kanalen ook niet op een CD staan.

En wat is High-Level aansluiten dan precies?

Bedankt iig voor de snelle reacties  :-D

drees62

Citaat van: TSF op mei 10, 2010, 18:24:59
Hmm. Hier houdt mijn beperkte kennis toch echt op. De Surround conversie van een stereokanaal filtert er toch juist zelf het LFE kanaal uit? Dat is toch het hele doel van die conversie; iets creëeren dat er eigenlijk niet is? Want die surround speakers worden ook aangestuurd, terwijl die kanalen ook niet op een CD staan.

En wat is High-Level aansluiten dan precies?

Bedankt iig voor de snelle reacties  :-D

Zet anders je fronts eens op small en sub op yes. Dan zou die mee moeten spelen in bijv Dolby Prologic II music of andere formaat. Zelfs in stand Auto moet je sub dan in stereo meespelen.

TSF