SR6004 HDMI probleem vanaf resolutie 1080P

Gestart door Mark, mei 09, 2010, 11:07:01

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Mark

Ben sinds kort in bezit van SR6004 in combi met BD7004 en 50" Samsung Plasma TV (en 4 x B&W 805s, PV1 en HMT7 center). Ik heb 1 probleem wat ik niet krijg opgelost (op de manier zoals ik dit wil). Vanaf resolutie 1080P krijg ik ruis in beeld indien ik HDMI vanaf BD via SR naar TV laat lopen. Ik wil perse HDMI via SR laten lopen daar dit de enige verbinding is die HD audio ondersteund. Heb andere HDMI kabels geprobeerd maar dat biedt geen oplossing. Direct verbinding van BD naar TV geeft geen probleem. Marantz zegt dat dit een handshake issue met de TV kan zijn maar daar twijfel ik sterk aan. Heb overigens ook laatste software op TV gezet (stond er al op).  Dinsdag ga ik een nieuwe Marantz SR6003 op dezelfde set aansluiten. Als deze het probleem niet heeft kan ik toch concluderen dat er iets mis is met de SR6004. Tevens probeer ik een HDMI splitter uit (1 uitgang naar SR en 1 uitgang naar TV).  Heeft nog iemand advies voor mij?

Mark

Stadium III

Heb je I/P convert aanstaan ?
Hoe staat de BD ingesteld

Ik werk hier ook met 1080p 50 hz en 24 hz door de reciever heen en geen problemen
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

sattie

Heb je de laatste software in de BD7004 ?
Kijk eens wat hij doet als je de HDMI resolutie in de blu-ray op een vaste waarde in stel ipv auto.
Dus bv altijd op 1080P ipv auto.

Mark

Resolutie vast ingesteld op BD (had ik al): geeft geen verandering.
Hoe kan ik laatste software vinden en uploaden in BD7004?
Kan iemand me uitleggen waar I/P convert setting zit ?

Mark

Mark

Na nog wat geviool met BD settings heb ik oplossing (snappen doe ik het niet) gevonden: als ik DeepColor setting OFF zet is de ruis helemaal uit het beeld verdwenen. Ondersteund de SR6004 deze setting soms niet want bij directe aansluiting van BD naar TV is er geen probleem met DeepColor setting op Auto.

Mark

Heb nog wat gespeeld: I/P convert setting doet niets. HDMI vast instellen op BD en/of  SR doet niets.  In principe zou SR6004 ook deepcolor moeten ondersteunen (staat in beschrijving). Blijkbaar levert dat toch problemen op?
In ieder geval bij HDMI Deep Color off verdwijnt de ruis als "sneeuw voor de zon" en kan ik alle settings kiezen die ik wil. Wat ik mis met of zonder HDMI Deep Color is me onduidelijk.

Mark

Ik heb Marantz hierover ingelicht en ze houden vol dat het een handshake issue is. Kan zo zijn maar dan klopt de handshake van de SR6004 niet en die van BD7004 wel (want directe aansluiting BD 7004 naar TV geeft geen probleem). Overigens is deep color op dit moment onzin daar de kleurdiepte (resolutie van de data die de kleur weergeeft) op huidige DVD en BD niet deep color is. M.a.w. er is geen verschil zichtbaar met deep color aan of uit. Het is meer een battle van de getallen voor reclame doeleinden.
Mark

Mark

Helemaal mee eens. Ik heb e.e.a. vastgelegd en als er later een echt grotr probleem ontstaat kan ik hierop terugvallen.

Mark

SilverShark

Citaat van: Mark op mei 10, 2010, 18:31:50
Na nog wat geviool met BD settings heb ik oplossing (snappen doe ik het niet) gevonden: als ik DeepColor setting OFF zet is de ruis helemaal uit het beeld verdwenen. Ondersteund de SR6004 deze setting soms niet want bij directe aansluiting van BD naar TV is er geen probleem met DeepColor setting op Auto.

Mark, ik kan je verhaal beamen...ik heb hetzelfde...met DeepColor aan in 1080P heb ik ook ruis... :roll: :|...

Greetz,
Marc

sattie

Bel anders eens met Audio Service, misschien dat zij dit kennen.

SilverShark

Citaat van: sattie op juni 12, 2010, 22:50:48
Bel anders eens met Audio Service, misschien dat zij dit kennen.

Sorry, maar heb waarschijnlijk iets teveel gezopen... :roll: :wink:...

Je bedoeld de Audio Service van Marantz?

Greetz,
Marc

sattie

Gezopen ? nee ik niet ben nuchter jij misschien ?
Ja Audio service, de td van Marantz.

Mark

Zoals ook te lezen in eerdere berichten. Ik heb Marantz intensief benaderd (Paul Hax) en ze nemen standpunt in dat dit een handshake issue kan zijn tussen de Samsung TV en SR6004. Ik geloof dat er een SR6004 probleem is daar directe aansluiting BD7004 naar diezelfde TV geen issue opleverd (ook niet met deep color aan). Anyway ik heb er verder geen last van een laat het maar zo.

Mark

Marvin

Misschien dat er van één van de apparaten een firmware update uit te voeren is?