marantz PM14 mk2 KI vs denon acv-A1 se upgrade op b&w 704

Gestart door Shepherd Moon, februari 05, 2010, 23:16:05

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Shepherd Moon

Hey,

bij deze m'n eerste post op het marantzforum :-)
Ben via google op dit forum gebotst na een tijdje zoeken en het aanschaffen van een CD17 KI waar ik heel tevreden van ben.

Om direct met de deur in huis te vallen:
Nu wil ik m'n set graag verder uitbreiden en of ook beter kunnen gebruiken voor zuivere stereo ipv enkel al HT.

Ik had graag enkele meningen en opinies geweten van de meer ervaren mensen hier.

Ik heb bij de aanschaf tweedehands mijn CD17 ki beluisterd op een pm14 ki (of het nu mk2 of mk1 is weet niet vanbuiten)

dit toen op een set ESS AMT 1D speakers (prachtig systeem die ribbon tweeters)

Nu wat me enorm opviel tov m'n huidig systeem was vooral de diepte en de ruimte van de staging, zeer 3D en nog veel meer detail.

Nu speel ik dus op dit moment m'n CD17 dus op een HT gerichte AVC A1 SE upgrade van denon op de fronts 704 van b&w.

Ik wil nu idd wel het zelfde beeld ongeveer kunnen bereiken.
Maar zou dit zuiver liggen aan m'n reciever of zijn echt m'n luidsprekers niet in staat om zo een mooi plaatje neer te zetten.
op het huidige systeem heb ik een mooi plaatje in 2D met de nodige details en een zeer brede staging. Maar ik ontbreek echter focus en diepte en lucht.

Ik zou maar al te graag willen proberen met een pm14ki want het is echt een prachtversterker, maar vraag me af of dit wel een match is voor m'n 704 of 705 en of het in stereo echt wel beter zou spelen dan m'n denon? (op dit moment zijn de 705's even plaatsvervangers wegens rare defecte tweeter op een 704  :cry: )

wie o wie kan mij hier wat meer op weg helpen aub?

thx  :mrgreen:
Marantz set: PM-14 KI , CD-17 KI , ST-17, M-CR603
Speakers: B&W 704 , 705 , HTM-7, Matrix 2 series 2, Dali Zensor 1
Sub: REL R-505
HT-set: Denon ACV-A1 SE upgrade, Pio BPD-LX91, Behringer FBP-1124
Voeding: Monster HTS1000,

Lion of Judah

Hoe ver staan je speakers van de achterwand? Dit kan echt wel een verschil maken, hoe verder naar de wand hoe minder diepte.
Verder heb ik beide speakers nooit gehoord maar als die ES AMT spakers van een andere (prijs)categorie zijn dan zou het zo maar kunnen dat die op dat vlak beter presteren dan de B&W's.

Toch zou ik zelf beginnen bij de versterker, misschien kan je er één lenen/op proef nemen. Hoeft niet persé een PM14 te zijn. Dan ben je er snel genoeg achter of een dedicated stereo versterker een duidelijke verbetering is t.o.v. de Denon.
Naim Supernait
Avondale TPX2
TeddyPardo U2S
Spendor A5
Intel NUC

Maurice

Citaat van: Lion of Judah op februari 06, 2010, 11:24:30
Hoe ver staan je speakers van de achterwand? Dit kan echt wel een verschil maken, hoe verder naar de wand hoe minder diepte.
Verder heb ik beide speakers nooit gehoord maar als die ES AMT spakers van een andere (prijs)categorie zijn dan zou het zo maar kunnen dat die op dat vlak beter presteren dan de B&W's.

Toch zou ik zelf beginnen bij de versterker, misschien kan je er één lenen/op proef nemen. Hoeft niet persé een PM14 te zijn. Dan ben je er snel genoeg achter of een dedicated stereo versterker een duidelijke verbetering is t.o.v. de Denon.
stupid
Rev. Maurice
Ordained Dudeist Priest at Dudeism, the Church of the Latter-Day Dude

xander32

 stupid

Goed om te zien dat hier dezelfde aanbeveling(en) wordt(en) gegeven als bij de buren(HT-forum) op jouw vraag.


Sander.

bonbon

Citaat van: Shepherd Moon op februari 05, 2010, 23:16:05
Hey,

bij deze m'n eerste post op het marantzforum :-)
Ben via google op dit forum gebotst na een tijdje zoeken en het aanschaffen van een CD17 KI waar ik heel tevreden van ben.

Om direct met de deur in huis te vallen:
Nu wil ik m'n set graag verder uitbreiden en of ook beter kunnen gebruiken voor zuivere stereo ipv enkel al HT.

Ik had graag enkele meningen en opinies geweten van de meer ervaren mensen hier.

Ik heb bij de aanschaf tweedehands mijn CD17 ki beluisterd op een pm14 ki (of het nu mk2 of mk1 is weet niet vanbuiten)

dit toen op een set ESS AMT 1D speakers (prachtig systeem die ribbon tweeters)

Nu wat me enorm opviel tov m'n huidig systeem was vooral de diepte en de ruimte van de staging, zeer 3D en nog veel meer detail.

Nu speel ik dus op dit moment m'n CD17 dus op een HT gerichte AVC A1 SE upgrade van denon op de fronts 704 van b&w.

Ik wil nu idd wel het zelfde beeld ongeveer kunnen bereiken.
Maar zou dit zuiver liggen aan m'n reciever of zijn echt m'n luidsprekers niet in staat om zo een mooi plaatje neer te zetten.
op het huidige systeem heb ik een mooi plaatje in 2D met de nodige details en een zeer brede staging. Maar ik ontbreek echter focus en diepte en lucht.

Ik zou maar al te graag willen proberen met een pm14ki want het is echt een prachtversterker, maar vraag me af of dit wel een match is voor m'n 704 of 705 en of het in stereo echt wel beter zou spelen dan m'n denon? (op dit moment zijn de 705's even plaatsvervangers wegens rare defecte tweeter op een 704  :cry: )

wie o wie kan mij hier wat meer op weg helpen aub?

thx  :mrgreen:


HAllo , welkom op het forum,

Volgens mij ben jij de gene die de CD 17KI van mij hebt gekocht in maastricht nietwaar ?

KAn alleen zeggen dat je een ander speaker niet kunt vergeliken met de ESS AMT......... qua staging zijn die uniek.......



groetjes Koen
PM14KI, SA-1, ST17, DV7001, speaker ESS AMT1D
Rotel RA980BX, RT935AX, RCD975, sony MDS JA20ES (MD),Denon DRM 740, Thorens TD125 SME3009 Goldring G1042, Dali 350
PM17 MKII, CD14, Quadral aurum30
sony MZ-RH1(port.MD), sony ECM-MS957 microfoon

Shepherd Moon

Hey Koen,

Dat is treffen,

idd dat is wss wel zo, maar ik heb al gelijkaardige gevallen geweten met een zeer oud systeem van b&w en een matrix 801 een lange tijd geleden, en in de carhifi bij de europese deelnemers in wedstrijden etc... wat weer een heel andere context is natuurlijk.

Maar idd die ESS zetten echt wel een pracht plaatje neer.

zowiezo was de marantz al een groot verschil tov het vorige spelertje, ben er zeer tevreden over op dit moment THX  :lol:


ivm de plaatsing van de speakers staan deze 705's nu 35 cm van de achterwand en van de zijwand nu 60cm ongeveer.
de afstand van de achterwand lijkt vrij moeilijk te zijn om deze nog verder naar voor te schuiven aangezien ik de deur op de speaker zou doen knallen bij het openen ervan, en met een kind in huis is dit risico wel te groot om ze nog verder van de achterwand te plaatsen :no:
afstand tussen de speakers is nu ongeveer 2m40 en ik zit op de zelfde afstand als de speakers hun tussenafstand, dus 2m40... breedte woonkamer is net geen 4 meter.
met de 704's kan ik nu niet testen aangezien ik de tweeter er nog niet op heb staan wegens nog in bestelling zijnde  :eerie:
Marantz set: PM-14 KI , CD-17 KI , ST-17, M-CR603
Speakers: B&W 704 , 705 , HTM-7, Matrix 2 series 2, Dali Zensor 1
Sub: REL R-505
HT-set: Denon ACV-A1 SE upgrade, Pio BPD-LX91, Behringer FBP-1124
Voeding: Monster HTS1000,

Shepherd Moon

vlug nog even een korte ondervinding ivm de tip die ik kreeg over de afstand tussen de achterwand en de luidsprekers.
Ik had direct de speakers eens een 30cm verder van de achterwand gezet (iedereen is gaan slapen en de kans op opendeur gevaar is nihil).

Mijn bevindingen waren idd dat er duidelijk verschil zat.
Niet echt in diepte zoals ik eerst had verwacht, maar eerder in focus en plaatsing ondervond ik beterschap.
centraler plots duidelijker en meer gevuld tussen links rechts en center en ook duidelijkere aantoonbaarheid van geluiden en instrumenten. Toch wat minder plakkerig aan de speakers zelf.
De breedte bleef het zelfde en de hoogte ook.

voorlopige CD's die ik nog in handbereik had liggen de laatste paar dagen waren die van pink floyd "the wall" en "Le Fabuleux Destin d' Amelie poulain"
Vooral pink floyd z'n cd's vind ik persoonlijk nog steeds toffe cd's ivm hun stereo plezier dat ze in hun opnames steken en de effecten daar dus in. Vrij goed om de staging daarvan te testen, alsook de dynamiek
Maar dit ter zijde...

Eens zoeken naar iemand die eens een goede stereoversterker wil en kan uitlenen (kan het al eens aan collega vragen) en daar eens verdere richting proberen zoeken...
Marantz set: PM-14 KI , CD-17 KI , ST-17, M-CR603
Speakers: B&W 704 , 705 , HTM-7, Matrix 2 series 2, Dali Zensor 1
Sub: REL R-505
HT-set: Denon ACV-A1 SE upgrade, Pio BPD-LX91, Behringer FBP-1124
Voeding: Monster HTS1000,