Hoe is de kwaliteit van de SA-8003?

Gestart door jowa, januari 11, 2010, 22:09:52

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

jowa

Beste mede forumbewoners,

Ik zie dat de SA-8003 op dit moment in de uitverkoop is bij o.a. Hobo voor €699
Hoe is de kwaliteit van deze speler?

Zoals bekend heb ik nu een CD-16 en een DV-8300.
Vraag is of het een verbetering is qua geluid op CD en SACD t.o.v. de DV-8300?

Had bijna v/h weekend een Densen cd-speler gekocht, maar toch besloten de CD-16 te houden.
De SA-8003 wil ik gaan gebruiken als tweede bron en voor de SACD's die ik her en der heb gekocht.
Plaatje van de speler in het zilver, zal een zwarte worden  :-)

TurboMarco

De CD16 heeft een CDM4 loopwerk,die is nog niet te kloppen wat betrouwbaarheid betreft .
Je zou kunnen vragen of je de SA-8003 een weekend kan lenen om uit te kunnen proberen,dan kan je hem eens rustig vergelijken met de spelers die je hebt.
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

VK

Ik heb ze niet direct vergeleken, maar ik neem aan dat een 'dedicated' cd speler een betere cd weergave heeft dan een dvd/combi-speler uit dezelfde klasse.

En voor wat het waard is, de SA8003 is door Eisa uitgeroepen tot 'audio source of 2009/10'.
http://www.eisa.eu/awards/audioht/12/the-netherlands

De SA8003 met de DV8300 vergelijken in je eigen set zal uiteraard definief uitsluitsel geven.



jowa

Doel is de DV-8300 de deur uit te doen, ik heb nu een Bluray-speler en die speelt ook DVD's af.
De SA-8003 is bedoelt als tweede bron en vooral voor het afspelen van SACD's en MPEG3's.

De CD-16 blijft natuurlijk, mogelijk een onderhoudsbeurt laten geven bij een goed bedrijf.

TurboMarco

Dan zou ik nog even wachten,met blue ray word het mogelijk om alle formaten af te spelen,dus ook dvda en sacd  :-)

"Blu-ray—The Next (And Only?) Chance for High Resolution Music Media was presented at the 126th Convention in Munich by Johannes Müller. Although originally presented as a workshop, it has considerable tutorial value for audio engineers interested in using Blu-ray as an audio delivery medium. The concept of utilizing Blu-ray as a pure audio format will be explained, and Blu-ray will be positioned as successor to both SACD and DVD-A. The operational functionality and the double concept of making it usable both with and without a screen will be explained."


http://www.youtube.com/watch?v=TbU58eabfsg

hier is er meer over te lezen : http://www.hififorum.nl/index.php?topic=17418.0
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

jowa

#5
De uitdaging is dat ik dan een hdmi kabel van zo'n acht meter krijg tussen de speler en de TV.
Het geluid is voor mij belangrijker dan de beeldkwaliteit (hoe gek het ook klinkt als je een tv hebt van 46 inch  :-D),
de speler komt dan ook bij de rest van de stereo componenten in het rek.

Vandaar mijn vraag over hoe de geluidskwaliteit is van de SA-8003 t.o.v. de DV-8300.
Vind de DV-8300 zelf een mooie speler om te zien, de SA-8003 lijkt mij qua loopwerk beter.

Misschien toch maar een afspraak maken bij Hobo en de DV-8300 meenemen ter vergelijk.

Marantz 81

zou ik doen ,maar is toch beter om gewoon thuis te testen  :-)

Musicman

Hoi Jowa.

Ik denk dat de 8003 veel beter zal klinken met je (SA) cd's.
Zelf heb ik een Denon 3910, waar ik ook (SA)cd's mee kan draaien.
IK heb het (voor de gein) een keer gedaan, maar na 2 min. gooide ik de lade open en haalde m'n cd er weer uit.

De kwaliteit van m'n SA8400vM gaat veel verder.

IK denk dat je veel meer gaat bereiken als je je (SA)cd's gaat draaien met de 8004.

Succes!!
Musical Fidelity Tri-Vista 300
Marantz SA7
Dali Helicon 400SE
Harmonic Technology Pro 9+
Harmonic Magic Link 2
Supra "Sword" en "Lorad" kabels