SA7001KI leesproblemen

Gestart door Marantz 81, januari 09, 2010, 17:11:54

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Marantz 81

en vanwaar dan deze opmerking op mijn post  :roll:


Dat is lekker makkelijk voor een winkel
Ik wou dat elke klant zoals jij was

lo

Citaat van: jwx op januari 09, 2010, 23:41:29
Winkel levert een artikel met garantie en in die periode heeft hij wettelijk de mogelijkheid om een artikel te repareren daarom hebben we garantie.

Jij hebt wel degelijk met de winkel te maken jij koopt met hun voorwaarden en hun manier van werken

niks meer niks minder


Marantz heeft er niets mee te maken met de koop tussen klant en winkel

Je denkt er te makkelijk over

Jij zou een klant die na 6 weken met een niet functionerend marantz apparaat terug komt niet op een nette manier helpen? En dan bedoel ik een nieuwe meegeven, of zolang een gelijk waardig of beter leen toestel. En op het moment dat het apparaat dan weer gerepareerd is netjes thuis bezorgen.

Groet,

lo
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

JohnWx

Citaat van: Marantz 81 op januari 09, 2010, 23:44:37
en vanwaar dan deze opmerking op mijn post  :roll:


Dat is lekker makkelijk voor een winkel
Ik wou dat elke klant zoals jij was

Nou dan hoef je als winkel zijnde niks meer te doen

Als de klant het met Marantz regeld prima maar geen creditnota van Marantz natuurlijk en je garantie blijft vanaf je aankoop datum en niet meer vanaf het nieuwe produkt wat je via Marantz krijgt
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

JohnWx

Citaat van: lo op januari 09, 2010, 23:47:03
Jij zou een klant die na 6 weken met een niet functionerend marantz apparaat terug komt niet op een nette manier helpen? En dan bedoel ik een nieuwe meegeven, of zolang een gelijk waardig of beter leen toestel. En op het moment dat het apparaat dan weer gerepareerd is netjes thuis bezorgen.

Groet,

lo


Hij word gewoon als elke klant geholpen volgens de normale procedure, speler word ingenomen en 4 tot 6 weken later is hij er weer.
Een leentoestel ? die tijden hebben we niet meer.
Dat soort winkels zijn helaas aan het uitsterven die moeten we wel koesteren hello
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

lo

Citaat van: jwx op januari 09, 2010, 23:52:02

Hij word gewoon als elke klant geholpen volgens de normale procedure, speler word ingenomen en 4 tot 6 weken later is hij er weer.
Een leentoestel ? die tijden hebben we niet meer.
Dat soort winkels zijn helaas aan het uitsterven die moeten we wel koesteren hello

Leen toestel is dan toch normaal als je een apparaat van een behoorlijke prijs met een goede reputatie koopt.
Begin van het jaar was mijn TV kapot, keurig een leentoestel gekregen! En zo hoort het.
Je hebt wel een punt als je een apparaat koopt bij de goedkoopste dozen schuiver. Hier is al menig woord over gewisseld in een ander topic. Maar ook daarvan heb ik gezegd dat de importeurs de minimum prijzen moeten beschermen om A service te kunnen laten verlenen door dealers en B te voorkomen dat "dure apparaten" in 1 klap degraderen.
En nogmaals ik denk niet te simpel. Je geeft een dealer he vertrouwen en die hoort dit bij een wanprestatie van het product niet te beschamen.

groet,

lo
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

JohnWx

Citaat van: lo op januari 10, 2010, 00:00:04
Leen toestel is dan toch normaal als je een apparaat van een behoorlijke prijs met een goede reputatie koopt.
Begin van het jaar was mijn TV kapot, keurig een leentoestel gekregen! En zo hoort het.
Je hebt wel een punt als je een apparaat koopt bij de goedkoopste dozen schuiver. Hier is al menig woord over gewisseld in een ander topic. Maar ook daarvan heb ik gezegd dat de importeurs de minimum prijzen moeten beschermen om A service te kunnen laten verlenen door dealers en B te voorkomen dat "dure apparaten" in 1 klap degraderen.
En nogmaals ik denk niet te simpel. Je geeft een dealer he vertrouwen en die hoort dit bij een wanprestatie van het product niet te beschamen.

groet,

lo


Ik vind van niet een leentoestel meegeven heb nog geen 1 reden gehoord waarom wel
De prijzen die dozenschuivers vragen kunnen de andere winkels ook vragen alleen doen ze dat niet en innen ze dubbele marge die van de klant en die van de importeur (prijsverlaging / correcties worden bij de dealers slecht of niet doorgevoerd) dus is er voor de klant ook geen prijscontrole
Maar de winkels die dat doen en die service geven staan wel als eerste bij de importeur op het matje als ze weer wat centjes kunnen verdienen met de prijs protectie


Echt je ziet het te makkelijk vind ik maar dat geeft niet dat eenzijdige kijken op de maatschappij (lees: markt) als je alleen al zegt als het duur is moet je wat te leen krijgen is erg aardig voor de mensen die net de goedkoopste marantz cd speler kunnen kopen
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Marantz 81

Citaat van: jwx op januari 09, 2010, 23:48:52
Nou dan hoef je als winkel zijnde niks meer te doen

Als de klant het met Marantz regeld prima maar geen creditnota van Marantz natuurlijk en je garantie blijft vanaf je aankoop datum en niet meer vanaf het nieuwe produkt wat je via Marantz krijgt


dat heb ik toch niet gezegd dat ik gelijk naar marantz toe ga ,maar dat ik dat zou doen als het probleem niet verholpen zou worden en ze je proberen af te schepen 

en dat ik eerst de normale weg bewandel , dus gewoon voor de garantie terug gaan waar ik hem gekocht heb

heb hem niet bij een dozen schuiver gekocht ,maar bij correct

JohnWx

Citaat van: Marantz 81 op januari 10, 2010, 10:13:00

dat heb ik toch niet gezegd dat ik gelijk naar marantz toe ga ,maar dat ik dat zou doen als het probleem niet verholpen zou worden en ze je proberen af te schepen 

en dat ik eerst de normale weg bewandel , dus gewoon voor de garantie terug gaan waar ik hem gekocht heb

heb hem niet bij een dozen schuiver gekocht ,maar bij correct

Dat is een dozen schuiver Correct (zij bepalen ook een redelijk deel de markt, ze schromen er niet voor om een merk om zeep te helpen of de prijs voor veel andere te verzieken'

Maar ik zeg niks meer hierover want de site lag gelijk plat om 12uur vannacht
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Marantz 81

zover ik weet verkopen ze alleen overjarige modellen heel goedkoop , je gaat er in ieder geval niet heen voor uitgebreid advies ,zal me daarover maar niet uitlaten  shutup want dat is gewoon te triest voor woorden

hij was gewoon heel goedkoop daar en ben hem alleen wezen kopen en verder niks ,dus niet ergens anders wezen luisteren

leveranciers kunnen toch zelf ook zeggen ,minimale verkoopprijs maar die willen ook zoveel mogelijk omzet draaien dus werkt beetje 2 kanten uit

verder is het natuurlijk waardeloos voor de echte hifi zaken  frusty 

WimPeu

Maakt allemaal niet uit hoe de winkels werken...jij hebt je speler in de war en moet gewoon onder garantie weer klaar. Op laten sturen en even geduld hebben lijkt me de enige oplossing. nopompom
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

Marantz 81


lo

Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

Totofan

Citaat van: WimPeu op januari 10, 2010, 10:35:59
Maakt allemaal niet uit hoe de winkels werken...jij hebt je speler in de war en moet gewoon onder garantie weer klaar. Op laten sturen en even geduld hebben lijkt me de enige oplossing. nopompom

Dat is de beste oplossing hoe vervelend het ook is :x

Ik zelf heb weinig problemen met mijn SA7001, soms leest de speler geen cd, dan doe ik even het cd laadje open en dicht probleem opgelost. Behalve een cd van Within Temptation daar heeft de cd speler wel moeite mee. :cry:

Groet Marcel
Denon PMA800NE
Denon DCD800NE
Denon DNP800NE
Dali Oberon 7
Samsung uhd-tv55
Sony blu-ray UBP-X800
Ziggo media box Next

JohnWx

Citaat van: Marantz 81 op januari 10, 2010, 10:41:38
ja helaas wel  nopompom



Je kan wel vandaag mits ze open zijn bij de laatste der mohikanen echte hifiwinkels gaan kijken en luisteren



Wat ik met deze discussie naar voren wilde halen is dat er voor merken maar 1 ding belangrijk is en dat is geld verdienenen ook voor een winkel.

Als puntje bij paaltje komt en een winkel moet er geld bijleggen zullen alle truuks te voor schijn worden gehaald om er toch een positieve verkoop van te maken.
Alleen de ene winkel doet die truuk wat beter dan de andere.


Want als een S&F Block Harendse smid Megapool BCC (POLECTRO) vraagt (en dat gaat binnenkort gebeuren) om een set samen te stellen met speakers (niet in NL leverbaar) en die voor een ram prijs in de markt te zetten is Marantz daar niet vies van hoor, graag zelfs, die set word dan genaamd "exclusive" en er is dan geen prijs vergelijk meer mogelijk want er word gewoon een doos omheen gedaan van S&F en incl. een kabeltje standaards zonder merk etc.etc.etc. en 2 films erbij.



En maar laten denken dat Marantz en al die andere merken zo speciaal en exclusief zijn voor een winkel

Marantz laat de echte hifiwinkel de kastanjes uit het vuur halen maar haalt de omzet gewoon bij de dozenschuivers vandaan.

Niet om wijs over te komen dat ik weet hoe dat gaat, heb meer dan 10 jaar deze troep van de heren importeurs mogen inkopen en het gaat maar om 1 ding marktaandeel is omzet is winst  


Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

renes59

Er moet wel geld in het laatje komen, anders gaat het niet.
De cd al eens schoon gewreven met een doek, hoeft niet zichtbaar vies te zijn om het niet te doen.
Buizen vv en ev, Marantz SA7001, Marantz CD6000oseKI, Marantz CD60, Marantz ST6000, Thorens TD160 mkII met een Ortofon MC3Turbo, B&W CDM7NT, JMR Sonata, Mission M51.